Vraag

Buikpijn bij ongesteld zijn

  • 4 January 2023
  • 10 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hoi ik heb een vraagje

Ik krijg best veel buikpijn als ik ongesteld moet worden. Wat doen jullie er tegen om minder buikpijn te krijgen?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

sommige mensen gebruiken een kruik met warm water. Of een pijnstiller zoals paracetamol. Je hebt ook Aleve feminax, dat is een pilletje speciaal voor menstruatie pijn. 

Reputatie 1
Badge

Hoi! 

Ik krijg ook buikpijn voor of tijdens menstruatie.  Het kan wat verschillend zijn voor jou, maar hieronder schrijf ik tips die misschien je kunnen helpen met buikpijn.

1: Als @jaivy zei, kruikje met warm water kan wel helpen. 

2: Een pijnstiller helpt mij het meest. Bijv. Paracetamol of Aleve Feminax (dat heeft @jaivy ook al mee gereageerd). 

3: Drink genoeg water!! Ik hoorde dat veel water drinken helpt met veel problemen , inclusief menstruatiepijn. 

Hopelijk heb ik je best geholpen. Als ik je niet goed geholpen heb, je kan ook tips bekijken bijv. Op YouTube. 

Groetjes <3

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Ok, ik heb dit ook ( vooral savonds pijn, en sochtensd tussen 7 uur 9 uur en 11 uir heel veel bloedverlies, ( dus ook als ik naar school ga ( fietsend)). 
 

een warme kruik!? 
 

bij mij help paracetamol echt 0 voor niks…. 
 

toen ik een tijd lang erg ziek was kreeg ik zelfs oxazepan voorgeschreven… dat hielp niet tot nauwelijks. 
 

voolgens de huisarts moet mijn lichaam zoaiets als dat “ accepteren” ofz en dat wil het niet echt….

 

 

nouja, proberek kan altijd

xx [Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Anoniempjepanda

Je kan een kruik gebruiken met warm water. Ik beweeg heel veel tijdens mijn menstruatie. Een pijnstiller helpt ook goed. Ik gebruik ibuprofen, maar je kan ook paracetamol of Aleve Feminax gebruiken. Het klinkt misschien raar, maar masturberen verlicht de pijn ook. NIET VERGETEN OM VEEL WATER TE DRINKEN. ;) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +15

Zoals je al leest , water dus ook…. 
 

en douchen ! 
 

Mij_Niet_Gezien 

hey @Anoniempjepanda , ik herken dit heel erg!! probeer je buik even te laten rusten. ga bijv even tv kijken, of probeer rustig aan te doen. je kunt ook een paracetemol in nemen. 

 

veel sterkte

 

liefs emma

Reputatie 1
Badge +1

ik ben nog nie eens ongesteld en k ben al 13, 

maar ik heb hele dagen buikpijn…

meestal negeer ik het omdat ik eraan gewend ben, en soms een paracetemolletje slikken, en niks laten merken op school of bij anderen

ik ben eraan gewend en voor mij helpen deze dingen hierboven.

dat wil niet zeggen dat het voor jou ook helpt want ik ben nog nooit ongesteld geweest dus dat werkt en is sws anders!

 

Reputatie 1
Badge +1

Ik gebruik altijd lekker een warme kruik en wat thee/chocola ;) Paracetamol trekt op niks, dus dat skip ik meestal. Ik ga meestal ook in bed zitten met mn knieën opgetrokken, dat helpt voor mij ook wel eens. Verder is het gewoon een klote buikpijn, dus verwen jezelf gewoon! 

Ik herken dit ook heel erg   

Bij mij gaat het het vaak beter als ik een warmen douch neem  Of een warmen kruik pak met een kop thee.

Ik kan ook echt niet zonder een parctamol of ibuprofen  want zonder ben ik net een lijk door de pijn die ik  heb

En veel drinken helpt ook een  hoop 

Als ik nog steeds veel last heb pak ik rond de middag vaak een aleve feminax en een lekker stuk chocolade  en zo houw ik het  meestal tot de avond wel een beetje vol 

En in de avond neem ik vaak nog een warmen douch en dan ga ik slapen met een kruik

En afleiding helpt ook heel goed zo als een film te kijken  

 

 

Reputatie 1

Hoi ik heb een vraagje

Ik krijg best veel buikpijn als ik ongesteld moet worden. Wat doen jullie er tegen om minder buikpijn te krijgen?

Buikpijn kan erg vervelend zijn, je kan er wel wat dingen tegen doen. Warme kruik, warme douche, pijnstilling innemen ect. Heb je nou enorm veel last van je buik dat je het niet meer vol kan houden en dit houd voor een lange periode aan ga dan naar je huisarts 

Reageer