Vraag

Borsten/beha

  • 29 April 2019
  • 5 reacties
  • 801 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,
ben ik weer met een van mijn vragen. Ik ben nu 13 en bijna 14 maar draag nog geen bh en iedereen uit mijn klas wel al. Ik wil heel graag een bh omdat ik dat fijner vind zitten (krijg altijd kleding van mijn nichtjes en zitten ook bh’s bij en soms pas ik die stiekem) alleen ik weet niet of ik het al nodig heb... ik ben niet plat maar echt borsten kun je het nog niet noemen, ik draag wel altijd een hemdje over mijn topje omdat je anders vaak mijn tepels ziet. (Een van de redenen waarom ik denk dat een bh fijner is). Maar ik ben ook heel bang dat als ik het aan mijn moeder vraag dat ze dan zegt dat ze vind dat dat nog niet nodig is ofso. (Ik wil niet een bh omdat iedereen het al heeft hoor). Ik kan mezelf niet thuis opmeten want ik heb geen meetlint.

kussies

5 reacties

Hey!

Je moeder zal ook wel weten dat er een moment komt waarop dat nodig is 😉.
Je kunt het haar vragen en zult dan wel zien wat haar reactie is.
Er bestaan ook een soort 'tienerbeha's'. Die zijn nog niet echt gevuld, maar wel meer dan een gewoon topje.
Je kunt altijdeenseenbeha (van je nicht bijvoorbeeld) een dagje aandoen en dan 's avonds beoordelen of je dat beter vindt zitten.

Groetjes
Lot
Hi xLotx,
bedankt voor je reactie! Je hebt gelijk over mijn moeder, maar ik heb het gevoel dat ze me gewoon voor altijd klein wilt houden, wat ik best snap want ik heb 2 oudere broers en dan ben ik toch het laatste ‘kind’ maar dit is niet fijn voor mij qua puberteit. En als ik de bh aandoe ben ik bang dat ze dat voelt op mijn rug...
Toen ik ongeveer een jaar geleden vroeg of/hoe ik me moest scheren zei ze dat ze dat vroeger altijd met een schaartje knipte 🤦‍♀️. Ik had dat dus juist aaaaal die tijd gedaan (sinds groep 7/8 al) dus was een grote teleurstelling. Ook durfde ze het woord ‘vagina’ niet te zeggen maar zei ze ‘onder’. Verder zijn we altijd heel open over alles.
Reputatie 1
Badge +1
Hee,

het beste is als je het je moeder verteld, ze vind het vast niet erg, het hoort er allemaal bij!
de eerste kleine bh’s kun je makkelijk kopen bij de zeeman, dat kost een paar euro.

succes! (:
Heej,
Misschien een beetje een late reactie, maar ik had een tijdje terug hetzelfde probleem.
Ik ben toen met een aantal vriendinnen gaan shoppen. Dat was heel gezellig! En een bh zit inderdaad fijner, vind ik. (Het bleek toen wel dat ik al een B/C-cup had, dus het was ook wel nodig..🙈)
Mijn moeder deed hetzelfde met mij. Zij wilde ook nooit bh's gaan kopen, en ze wil ook niet dat ik me scheer.. En ze koopt ook geen maandverband/tampons. Dat soort dingen haal ik dus altijd zelf. Ergens vind ik dat ook wel fijn, want het is toch zelfstandigheid, en dat heb je later ook nodig.
Hopelijk heb je er wat aan 😊.
Xx

hiiii!

ik draag sinds juni een bh. sorry  btw voor deze late reactie

toen mijn tepels begonnen door te schijnen heeft mn moeder het zelf voor me gekocht. eerst vond ik het ongemakkelijk omdat ik t gevoel had dat iedereen er naar keek. dit zijn gewoon onzekerheden! iedereen krijgt borsten. (van de meiden) en er is niks raars aan!

het beste kun je starten met de 70 aa van de zeeman.

kussiesss

Reageer