Vraag

Bobbeltjes onder mijn eikel

  • 3 April 2019
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben nu dertien en ik vroeg me al een paar jaar af wat die bobbeltjes onder mijn eikel nou waren. Ik las in een ander topic dat dit (pearly penile papules) PPP zou zijn. Ik heb het opgezocht op internet maar daar staat dat het een soa kan zijn maar ik heb nog nooit sex gehad.
Het doet ook pijn als ik het lichtjes aanraak

Ik zou graag willen weten wat dat is.

3 reacties

Hey!

Een SOA kun je ook oplopen zonder geslachtsgemeenschap te hebben gehad. Je kunt het bijvoorbeeld via bloed of speeksel van een besmet persoon overkrijgen.

Ik raad je echt aan hiermee naar de huisarts te gaan. Deze kan de correcte diagnose stellen en een goede behandeling geven. Het is erg belangrijk on SOA's correct te behandelen. Ook als het geen SOA is ben je dan tenminste zeker wat het wel of niet is. Doen dus!

Groetjes
Lot
Die bobbeltjes zijn meestal wel PPP. Dit is een verder onschuldig verschijnsel en dat hebben veel jongens.
Op wikipedia staan trouwens foto's , kun je zien of dat hetzelfde is bij jou : https://nl.wikipedia.org/wiki/Parelketting_(aandoening).

Alleen, je zou GEEN pijn ervan mogen hebben.
Het zou kunnen dat je eikel overgevoelig is, en dat aanrakingen daardoor onplezierig voelen, maar als het echt pijn is wat je voelt dan moet je toch echt even naar de dokter.
Reputatie 4
Badge +3

parelketting ik heb het ook

Reageer