Bipolaire Stoornis?

  • 5 March 2018
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen :)

Ik wou graag wat vragen, heb ik mogelijk een Bipolar stoornis? Sommige mensen zeggen dat de stoornis je gedrag effecteert (Wat bij mij het geval is.) Wat er dan bij mij gebeurd is: Als ik bijvoorbeeld met mensen die onzekerder zijn omga, dat ik dan een beetje stoer doe op een of andere manier? En als ik bijvoorbeeld met een klasgenoot praat, weer normaal ben. Of dat ik in me klas zit & normaal doe. Dit doe ik totaal onbewust. Terwijl mijn gedrag een beetje los is, klinkt raar. Maar het is zo.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is! :)

-Robin

5 reacties

Hey robin, daar ben je weer! :P
Hoe gaat het met het meisje van de sportschool?

Oke ik heb het even opgezocht:
Ik kon alleen bipolaire stoornis vinden:
Als ik kijk naar hoe jij omgaat met anderen is er niet veel aan de hand.
Je bent vast een hele stoere gozer :)
Wanneer je wel contact moet opzoeken is wanneer:
Je depressief of oppeens heel boos of blij word.

Verder ben jij natuurlijk anders dan anderen,
Want iedereen is anders :D
Ik hoop dat dit een goed antwoord is
Hey mac,

Het gaat goed! Alleen nu is ze er weinig, verder gaat alles nog goed. Over die stoornis zit ik nog steeds te twijfelen, want ik heb meerdere personaliteiten (Zoals ik zei) Maar alsnog bedankt, ik ben nu iets zekerder :)

-Robin
"heb ik mogelijk een Bipolar stoornis? "
Ik denk het niet.
Voor zover ik weet en voor zover ik het doe passen mensen zich aan aan hun omgeving.
Op school ben ik dan vrij rustig, maar als ik met een vriend praat ben ik een stuk losser,
Het ligt ook aan de persoon waar je dan mee praat, bij jongens ben ik net wat meer op mijn gemak en minder onzeker bijvoorbeeld.

Herken jij je daarin?
Hey Menspersoon,

Ja, ik herken me daarin. Alleen het lijkt alsof ik het overdreven doe. Als ik bijvoorbeeld met onzekere mensen omga, doe ik me een beetje stoer voor. Terwijl ik dat helemaal niet ben
Hoi,

Het is heel normaal dat je je bij andere mensen (onbewust) anders voordoet. Dat doet echt iedereen. Als je het 'overdreven' doet, betekent dat waarschijnlijk dat je in die situaties onzeker bent. Dan denk je dat je door je zus en zo te gedragen, mensen je aardiger vinden, etc. Groepsdruk en onzekerheid.

Dit is niet een bipolaire stoornis. Bij een bipolaire stoornis heb je als ik het goed zeg stemmingswisselingen die heel heftig zijn. Dus je voelt je het ene moment héél goed en het andere moment héél slecht. Dat herken ik niet in jouw verhaal. Ik denk dus eerlijk gezegd niet dat je een bipolaire stoornis hebt.

Gr. Pin

Reageer