Vraag

bh nodig of niet

  • 8 June 2021
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

hoi mensen! Ik ben best actief op dit forum en ik heb aan jullie hulp echt heel erg veel! Ik wil iedereen bedanken. Maar ik heb weer een vraag. Heb ik een bh nodig? Als ik dans of beweeg voel ik ze bewegen. En er zit al een knobbeltje onder.  Als iemand er tegen aan komt heb ik het gevoel dat ik dood ga zoveel pijn doet het. Maar vanaf de buitenkant zie je nog niet echt borstjes. Alleen een beetje verkleuring in de tepels. Maar heeft iemand tips?? Ik draag nu topjes maar die werken niet zo goed meer xx!!


5 reacties

Heyy

 

Ik ben een jongen en heb hier dan ook niet super veel verstand van, maar misschien heb je iets aan deze link? Daar staat veel informatie over hoe en wat met de pubertijd en borstgroei/je eerste bh.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 3
Badge +2

Hey dat je borsten pijn doen wanneer ze aangeraakt worden, komt doordat ze in de groei zijn. Ze beginnen waarschijnlijk dus net met groeien. Vaak heeft dit er niet zo veel mee te maken met hoe groot ze zijn. Je zegt dat je ze voelt voelen als je beweegt, maar ook zeg je dat ze bijna niet te zijn en dat alleen je tepels wat verkleurd zijn. Ikzelf vind dit een beetje vaag, maar als ik hierop een antwoord zou moeten geven zou ik nog geen bh adviseren. Een bh ondersteunt het namelijk alleen maar en zorgt niet voor minder pijn als er iets tegen aankomt. Maar als jij graag ondersteuning wilt, zou ik het wel adviseren. Jouw borsten zijn waarschijnlijk pas net begonnen met groeien en daarom heb je nog geen bh nodig. Je zou wel een bh kunnen nemen om bijvoorbeeld je tepels te bedekken en anders kan je altijd een keertje met bijvoorbeeld je moeder langs een winkel gaan en kijken of een bh jou past. Succes ;)

Reputatie 1
Badge +2

@Emma123 dankjewel!

Reputatie 1
Badge +2

@NaamNietBekend heel erg dankje

Hey,

 

Voor zover ik weet zijn gevoelige tepels heel normaal, zowel vrouwen als jongens hebben hier wel eens last van.

Wel wil ik je meegeven dat jongens erg goed elk lichaam “scannen”. En als je dan per ongeluk wel tepels zien wil je volgens mij niet dat jongens daar naar kijken. Maar het is nou eenmaal hoe de meeste jongens in elkaar zitten.

Dus ik zou zeggen, draag gewoon een BH met de goede cup maat. Heb ik overigens niet heel veel verstand van als jongen.

 

Groetjes van mij!

Reageer