heey, ik heb nogal een probleem met mijn lerares( mijn danslerares)
ten eerste wil ik even zeggen dat ze super lief is en alles!
maar nu mijn probleem....
ik ben de laatste tijd aan het afvallen omdat ik mezelf enorm dik vind ( is ook zo)
toen ik 164 cm was was ik 60 kilo!! veels te veel. nu ben ik 1,70 en weeg ik 30,6 nog veels te veel! )
ik moest na de les ff bij haar komen en dat deed ik dan ook maar.
ze zei dat ze zich zorgen maakte over mij.
ik zei dat het niet hoefde dat het goed ging.
toen vroeg zei of ik aan het afvallen was.
ik zei ja.
toen zij zei weer hoeveel ik nu woog..
ik schaamde me dood dat ik nog zo zwaar was en zei dus 30,6 kilo
ze zei **** (mijn naam) dit is niet gezond. stop met afvallen.
ik zei dat ik dat niet kon omdat ik dan nooit de 20 kilo kon halen.
ze schrok ofzo idk waarom. en zei dat ik niet meer mocht dansen.
ik zei dat ze dat niet kon verbieden en liep huilend weg. ( ik hou van dansen )
ik begrijp niet dat mensen zich zo zorgen maken. ik wil gewoon mooi zijn en die 20 kilo halen.
mensen zijn helemaal bang dat ik een eetstoornis heb wat onzin is ik eet per week wel 2 of 3 x een beetje yoghurt. (magere natuurlijk wil niet aankomen!)
en dat ik elke dag een paar uur sport mag ik toch zelf weten? ik hou gewoon van sport......
voor de rest word ik ook gepest ( zie andere topics van mij) dat zou ook stoppen als ik die 20 kilo haal en wat minder dik ben
weten jullie nog tips om aftevallen?
en hoe moet ik tegen mijn lerares doen?
xx
bezorgdheid van mijn lerares
A
A
Srry dat ik het zeg maar als je 1,70 bent dan is 20 kilo beeld beeld te weinig ik denk dat je nul al heel mooi bent je hoeft die 20 kilo niet te halen!!!!
A
Niet beeld maar Veel
A
Je lerares heeftgelijk 20 kilo is beeld te weinig op jouw lengte mag je gwn 56kilo wegen daar is niks mis mee dus ik denk dat je anorectia hebt en zOu er echt iets aan doen
A
Lieve helpmijpleace,
Jouw gewicht is veel en veel te laag! Je loopt oprecht het risico om te overlijden. Zeker als je voor de 20 gaat, dat is echt niet goed voor je!
Ik schrik er echt van dat je oprecht geloofd dat je te dik bent. Je moet echt wel dun zijn met dit gewicht!
Je eet ook veel te weinig, 2 à 3 keer per WEEK een beetje yoghurt? Je zou al meer dan dat per dag moeten eten!
Je danslerares heeft gelijk, je hebt een eetstoornis en je hebt hulp nodig. Ik hoop dat je door de berichten hier gaat beseffen dat je prachtig bent en dat je hulp gaat zoeken!
Gr. Pin
Jouw gewicht is veel en veel te laag! Je loopt oprecht het risico om te overlijden. Zeker als je voor de 20 gaat, dat is echt niet goed voor je!
Ik schrik er echt van dat je oprecht geloofd dat je te dik bent. Je moet echt wel dun zijn met dit gewicht!
Je eet ook veel te weinig, 2 à 3 keer per WEEK een beetje yoghurt? Je zou al meer dan dat per dag moeten eten!
Je danslerares heeft gelijk, je hebt een eetstoornis en je hebt hulp nodig. Ik hoop dat je door de berichten hier gaat beseffen dat je prachtig bent en dat je hulp gaat zoeken!
Gr. Pin
A
lieve
@badboy13 @bartnijnatten @pin
ik weet dat je mij nu niet kan zien en misschien 30,6 of 20 kilo niet veel klinkt. maar als je me persoonlijk zou kennen zou je zien dat ik nu nog steeds veels te dik ben. mijn doel was eerst 40 maar dat was nog veeeeeeeeeels te dik. en daarom nu 20 kilo
anorectia zou je hebben als je niks meer eet zoals eerder vermeld eet ik af en toe nog wel wat. bovendien kun je mijn ribben niet zien. alleen maar vet. dus daar maak ik me niet zo zorgen om. dan is afvallen toch niet zo schadelijk?
een eetstoornis lijkt me wat overdreven ( niet gemeen bedoelt!) ik eet zoals ik hierboven ook al zij af en toe nog wel wat. en dus zou een eetstoornis van tafel geschoven kunnen worden toch?
xxx
@badboy13 @bartnijnatten @pin
ik weet dat je mij nu niet kan zien en misschien 30,6 of 20 kilo niet veel klinkt. maar als je me persoonlijk zou kennen zou je zien dat ik nu nog steeds veels te dik ben. mijn doel was eerst 40 maar dat was nog veeeeeeeeeels te dik. en daarom nu 20 kilo
anorectia zou je hebben als je niks meer eet zoals eerder vermeld eet ik af en toe nog wel wat. bovendien kun je mijn ribben niet zien. alleen maar vet. dus daar maak ik me niet zo zorgen om. dan is afvallen toch niet zo schadelijk?
een eetstoornis lijkt me wat overdreven ( niet gemeen bedoelt!) ik eet zoals ik hierboven ook al zij af en toe nog wel wat. en dus zou een eetstoornis van tafel geschoven kunnen worden toch?
xxx
A
Hi HelpMijPleace,
Als je 20 kilo weegt ben je dood (klinkt misschien hard sorry) denk ik en dat willen wij en jij niet. Praat er met iemand over, ga naar de huisarts en laat je helpen. Ja, ik weet is makkelijker gezegd dan gedaan, maar zo kun je ook niet verder. Weet je vader al dat je zo afgevallen bent?
Als je 20 kilo weegt ben je dood (klinkt misschien hard sorry) denk ik en dat willen wij en jij niet. Praat er met iemand over, ga naar de huisarts en laat je helpen. Ja, ik weet is makkelijker gezegd dan gedaan, maar zo kun je ook niet verder. Weet je vader al dat je zo afgevallen bent?
A
heey lieve M EN MS,
mijn vader weet dat niet. ik heb hem de afgelopen maanden niet gezien en hij mij ook niet. en het dururt ook nog wel even voor hij weer thuis is!. klinkt nu misschien heel dom. maar 20 kilo is toch nog iets. dan zou je zeggen dat ik nog niet zou kunnen overlijden. huisarts lijkt me niet echt iets. hij kan er niks aan doen.... hij zou me in iedergeval niet helpen afvallen 😢
xxx
mijn vader weet dat niet. ik heb hem de afgelopen maanden niet gezien en hij mij ook niet. en het dururt ook nog wel even voor hij weer thuis is!. klinkt nu misschien heel dom. maar 20 kilo is toch nog iets. dan zou je zeggen dat ik nog niet zou kunnen overlijden. huisarts lijkt me niet echt iets. hij kan er niks aan doen.... hij zou me in iedergeval niet helpen afvallen 😢
xxx
A
als je daadwerkelijk alleen maar yoghurt eet in die hoeveelheid, krijg je veel te weinig vitaminen en mineralen binnen.
dit heeft negatieve consequenties op zowel je fysieke als mentale welzijn.
Als ik naar je voorgaande topics kijk zie ik dat je fysiek al niet in orde ben.
als je de gegevens van je leeftijd, gewicht en lengte neemt kom op een BMI van net iets meer dan 11 denk ik. Dit is zoals je al eerder is verteld veel te ligt en meerdere sites op internet zullen je ook adviseren om direct naar een huisarts te gaan.
Het lijkt mij verstandig dat je die vage illusie van te dik zijn loslaat. want je vernietigd je lichaam op deze manier.
dit heeft negatieve consequenties op zowel je fysieke als mentale welzijn.
Als ik naar je voorgaande topics kijk zie ik dat je fysiek al niet in orde ben.
als je de gegevens van je leeftijd, gewicht en lengte neemt kom op een BMI van net iets meer dan 11 denk ik. Dit is zoals je al eerder is verteld veel te ligt en meerdere sites op internet zullen je ook adviseren om direct naar een huisarts te gaan.
Het lijkt mij verstandig dat je die vage illusie van te dik zijn loslaat. want je vernietigd je lichaam op deze manier.
A
Anorexia is niet niks eten. Anorexia bevat uithongering en dat doe jij.
Geloof me, je KAN niet dik zijn.
20 kilo word je echt fataal.
Je hoeft ook niet meteen je ribben te zien, maar als je zo doorgaat, gaat dat wel gebeuren.
De huisarts kan je wel helpen!
Zoek alsjeblieft hulp!
Geloof me, je KAN niet dik zijn.
20 kilo word je echt fataal.
Je hoeft ook niet meteen je ribben te zien, maar als je zo doorgaat, gaat dat wel gebeuren.
De huisarts kan je wel helpen!
Zoek alsjeblieft hulp!
A
Maar lieve HelpMijPleace,
je bent 13 jaar (zei je net in je andere topic), je woont zo goed als alleen en je hongert jezelf uit. Dit gaat echt niet goed. Dat je niet ongesteld bent (ander topic) komt doordat je niet goed eet. Ik ben geen dokter, maar het lijkt wel op anorexia en dan heb je ook dat je niet ongesteld bent. Je hebt hulp nodig ook al vind je zelf van niet. Praat met iemand. Je danslerares heeft gelijk, dit kan zo niet verder. Je wilt toch ook blijven leven? Dat je vader er ook niet is snap ik niet, tenminste ik denk dat hij geld aan het verdienen is om voor jou te zorgen, maar hij kan je toch niet alleen laten zonder hulp van een volwassene. Ik wil niet onaardig doen en zijn, maar ik denk dat je zelf niet in de gaten hebt hoe erg je er aan toe bent. Daar kun je denk ik niks aan doen en daarom heb je hulp nodig. Misschien weet iemand die meer verstand van eetstoornissen heeft er nog iets beter wat over te zeggen.
Veel liefs en sterkte,
M&M's
je bent 13 jaar (zei je net in je andere topic), je woont zo goed als alleen en je hongert jezelf uit. Dit gaat echt niet goed. Dat je niet ongesteld bent (ander topic) komt doordat je niet goed eet. Ik ben geen dokter, maar het lijkt wel op anorexia en dan heb je ook dat je niet ongesteld bent. Je hebt hulp nodig ook al vind je zelf van niet. Praat met iemand. Je danslerares heeft gelijk, dit kan zo niet verder. Je wilt toch ook blijven leven? Dat je vader er ook niet is snap ik niet, tenminste ik denk dat hij geld aan het verdienen is om voor jou te zorgen, maar hij kan je toch niet alleen laten zonder hulp van een volwassene. Ik wil niet onaardig doen en zijn, maar ik denk dat je zelf niet in de gaten hebt hoe erg je er aan toe bent. Daar kun je denk ik niks aan doen en daarom heb je hulp nodig. Misschien weet iemand die meer verstand van eetstoornissen heeft er nog iets beter wat over te zeggen.
Veel liefs en sterkte,
M&M's
A
Ik ben wel trots op je dat je er over praat in dit topic en ook vragen beantwoord das ook niet makkelijk
A
lieve m en ms en pin.
ja hij is geld aan het verdienen. hij vertrouwd mij en laat me daarom voor een halfjaartje alleen. ik denk dat ik juist wel weet hoe ik eraan toe ben. ik weet wat ik doe en wat ik eet. willen jullie misschien beide een rijtje achterlaten waarom jullie zo bezorgd zijn? ( ik begrijp het nog niet goed) en waarom jullie denken dat ik iets ernstig heb.
hier heb je mijn dagrooster. misschien stelt dit jullie gerust
maandag/dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag ( dinsdag donderdag en zondag wat eten (de magere yoghurt) :
wekker om 7;00.
2 uurtjes rennen
9;00 eventjes een halfuurtje op de bank zitten en of hier berichten beantwoorden
9;30 anderhalf uur op de trampoline
11 uur. weer 2 uurtjes rennen
13;00 weegschaal gaan staan.
13,01 boekje de manieren om af te vallen op te schrijven
13;10 alle manieren lezen.
13,20 kotsen
13,30 verhaal schrijven hoe dik ik ben. minstens 50 redens per dag.
14;00 kindertelefoon andere forums helpen en me eigen beantwoorden.
15;00 sporten
18;00 slapen
21;00 sporten (rennen)
23;00 trampoline
2;00 weer op weegschaal
2,01 naar bed.
zaterdag:
wekker om 7;00.
2 uurtjes rennen
9;00 eventjes een halfuurtje op de bank zitten en of hier berichten beantwoorden
13;30 folders rondbrengen. ( 500 )
16;00 rennen
18;00 dutje
21;00 kindertelefoon dingen beantwoorden
22;00 slapen
zondag:
wekker 11;00
kindertelefoon dingen beantwoorden.
12;00 rennen kort 1,30 uur
voor de rest hier en rennnen. en in het boekje schrijven
xxx
ja hij is geld aan het verdienen. hij vertrouwd mij en laat me daarom voor een halfjaartje alleen. ik denk dat ik juist wel weet hoe ik eraan toe ben. ik weet wat ik doe en wat ik eet. willen jullie misschien beide een rijtje achterlaten waarom jullie zo bezorgd zijn? ( ik begrijp het nog niet goed) en waarom jullie denken dat ik iets ernstig heb.
hier heb je mijn dagrooster. misschien stelt dit jullie gerust
maandag/dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag ( dinsdag donderdag en zondag wat eten (de magere yoghurt) :
wekker om 7;00.
2 uurtjes rennen
13;10 alle manieren lezen.
13,20 kotsen
13,30 verhaal schrijven hoe dik ik ben. minstens 50 redens per dag.
14;00 kindertelefoon andere forums helpen en me eigen beantwoorden.
15;00 sporten
18;00 slapen
21;00 sporten (rennen)
23;00 trampoline
2;00 weer op weegschaal
2,01 naar bed.
zaterdag:
wekker om 7;00.
2 uurtjes rennen
13;30 folders rondbrengen. ( 500 )
16;00 rennen
18;00 dutje
21;00 kindertelefoon dingen beantwoorden
22;00 slapen
zondag:
wekker 11;00
kindertelefoon dingen beantwoorden.
12;00 rennen kort 1,30 uur
voor de rest hier en rennnen. en in het boekje schrijven
xxx
A
Als dit echt je schema is, is het nog erger dan ik dacht. Je eet in een hele week maar 3 bakjes yoghurt en verder niks? Alleen water drinken ofzo en je bent een hele dag bezig met bewegen (rennen, trampoline springen, folders rondbrengen). Sport op zich is wel gezond, maar je lichaam heeft bouwstenen nodig, dus moet je gezond eten. Dan kun je ook een gezond gewicht hebben. En dan zie ik ook nog staan “kotsen”, ten eerste snap ik niet dat je sws nog kan kotsen omdat je niks eet en ten tweede is kotsen heel slecht. Ook ben je bezig met allerlei manieren om af te vallen op te zoeken en op te schrijven en sta je elke dag op de weegschaal, dat zijn allemaal tekenen van een eetstoornis en ik heb er niet genoeg verstand van om te zeggen welke, maar denk anorexia of boulemie ofzo. Genoeg dingen, dus bijna alles wat er op je lijstje staat om me zorgen over te maken. En niet te vergeten dat je een half jaar alleen woont en je lichamelijke klachten hebt (andere topics) dat je teveel paracetamol neemt en dat je niet naar de huisarts wilt. Dus ja, ik heb erg met je te doen en wil dat het beter gaat in de toekomst en dat je inzicht krijgt in hoe het nu gaat. Ik kan je daar niet echt bij helpen, alleen zeggen dat je naar huisarts zou moeten gaan en je vader alles vertellen.
Sterkte,
M&M’s
Sterkte,
M&M’s
A
kotsen omdat je af wil vallen of omdat je daadwerkelijk misselijk bent??
want als je het niet doet om af te vallen maar omdat je echt moet kotsen kan dat komen door een gebrek aan natrium.
want als je het niet doet om af te vallen maar omdat je echt moet kotsen kan dat komen door een gebrek aan natrium.
A
Jongens, deze helpmijpleace is echt hartstikke fake, geen een van haar problemen is echt en ze wilt gewoon aandacht, lees al haar topics maar is, allemaal nep. ze claimt dat ze alleen thuis woont (voor 6 maanden) wat niet mogelijk is en ze lult zoveel, over haar schema etc...ze wilt gewoon aandacht, dus ik hoop dat jullie niet meer op haar topics reageren
A
@Stijn,
hoe weet jij nou ZEKER dat het fake is?
En als het fake is heeft ze sws hulp nodig want je gaat toch niet erge dingen schrijven waar iemand anders zich zorgen over gaat maken. Als het anorexie is kan je hele rare klachten hebben en er zelfs aan dood gaan. Er was tijdje terug een documentaire van een meisje die wist wat ze had en die snapte uiteindelijk (eerst niet) dat het niet goed was wat ze deed en die kreeg heel veel hulp, maar ze konden haar toch niet redden en is ze dood gegaan. Dus wees wel voorzichtig met zulke dingen te zeggen.
hoe weet jij nou ZEKER dat het fake is?
En als het fake is heeft ze sws hulp nodig want je gaat toch niet erge dingen schrijven waar iemand anders zich zorgen over gaat maken. Als het anorexie is kan je hele rare klachten hebben en er zelfs aan dood gaan. Er was tijdje terug een documentaire van een meisje die wist wat ze had en die snapte uiteindelijk (eerst niet) dat het niet goed was wat ze deed en die kreeg heel veel hulp, maar ze konden haar toch niet redden en is ze dood gegaan. Dus wees wel voorzichtig met zulke dingen te zeggen.
A
@stijn. Denk je nu ECHT dat ik dit verzin...?
A
Dat denk ik niet, dat weet ik zeker. een kind van jouw leeftijd mag niet alleen thuis blijven, en al zeker niet voor 6 maanden. Eerst zeg je dat je 6-8 paracetemols per dag neemt, wat al heel onwaarschijnlijk is. Meerdere bloedneuzen per dag, je hebt 'anorexia' en valt 30 kilo af in korte tijd, ik denk dat dit de reden is dat je gepest wordt op school..aandacht te kort en dan verhalen bedenken om aandacht te krijgen.
A
@stijn_wm
ik denk dat dit meer over jou zegt dan over mij.
jij denkt dat iemand echt zo zielig is om dit allemaal te verzinnen.
jij weet niet waarom ik gepest word.
en jij weet lange na niet hoe erg het is om gepest te worden.
nee misschien mag ik niet alleen thuis blijven. maar jij mag ook niet liegen. dat doe je toch ook?
waarom zou het onwaarschijnlijk zijn dat ik 6 tot 8 paracetamollen per dag neem? als ik wakker word. 's middags om 3 uur 's avonds naar het eten. en als ik ga slapen. ( 2 per x) dus wat zeg jij allemaal.
meerdere bloedneuzen bestaan gewoon per dag. dat jij gezond bent. betekend niet dat iedereen dat is (helaas) wees daar blij mee
ik weet niet of jij het goed hebt gelezen maar ik zeg elke x tegen de mensen dat ik dat NIET heb. (anorexia)
luister wees blij dat jij NIET gepest word of dat je wel gezond bent. niet iedereen heeft een perfect leven.
groetjes
ik denk dat dit meer over jou zegt dan over mij.
jij denkt dat iemand echt zo zielig is om dit allemaal te verzinnen.
jij weet niet waarom ik gepest word.
en jij weet lange na niet hoe erg het is om gepest te worden.
nee misschien mag ik niet alleen thuis blijven. maar jij mag ook niet liegen. dat doe je toch ook?
waarom zou het onwaarschijnlijk zijn dat ik 6 tot 8 paracetamollen per dag neem? als ik wakker word. 's middags om 3 uur 's avonds naar het eten. en als ik ga slapen. ( 2 per x) dus wat zeg jij allemaal.
meerdere bloedneuzen bestaan gewoon per dag. dat jij gezond bent. betekend niet dat iedereen dat is (helaas) wees daar blij mee
ik weet niet of jij het goed hebt gelezen maar ik zeg elke x tegen de mensen dat ik dat NIET heb. (anorexia)
luister wees blij dat jij NIET gepest word of dat je wel gezond bent. niet iedereen heeft een perfect leven.
groetjes
A
Lieve lieve lieve Helpmijpleace,
Er staan heeeel veel redenen op mijn lijstje waarom ik mij zorgen maak. Jouw hele dag en jouw hele leven draaien om afvallen. Dat klinkt nogal obsessief. Bekijk je schema. Echt ALLES draait om afvallen. Je eet veel en veelste weinig. Je kost het allemaal weer uit. Je hebt lichamelijke klachten. Je bent alleen thuis. Je wilt je huisarts niet opzoeken. En je gelooft er heilig in dat er niks mis met je is. Ik kan nog wel even doorgaan.
Mensen zoals @stijn_wm kom je altijd tegen. Ik geloof je wel en de meeste anderen ook. Trek je daar niks van aan.
Doe alsjeblieft niks doms!
Gr. Pin
Er staan heeeel veel redenen op mijn lijstje waarom ik mij zorgen maak. Jouw hele dag en jouw hele leven draaien om afvallen. Dat klinkt nogal obsessief. Bekijk je schema. Echt ALLES draait om afvallen. Je eet veel en veelste weinig. Je kost het allemaal weer uit. Je hebt lichamelijke klachten. Je bent alleen thuis. Je wilt je huisarts niet opzoeken. En je gelooft er heilig in dat er niks mis met je is. Ik kan nog wel even doorgaan.
Mensen zoals @stijn_wm kom je altijd tegen. Ik geloof je wel en de meeste anderen ook. Trek je daar niks van aan.
Doe alsjeblieft niks doms!
Gr. Pin
A
Hoi!
Ik maak me heel erg zorgen over jou. Je mentale gezondheid, je hoofdpijn, je afvallen... Volgens mij zijn deze met elkaar verbonden. Je lichaam smeekt om meer calorieën en suikers en misschien komt de hoofdpijn daar wel vandaan.
Je lerares maakt zich terecht zorgen. Vanaf en bepaald ondergewicht gaat je lichaam reservestoffen opgebruiken, dat zijn je spieren. Je kunt niet dansen als je lichaam energie haalt uit je spieren, dat is heel slecht voor je en het verhoogt de kans op blessures.
Het is ok om op je gewicht te letten, maar hoe jij bezig bent, is echt niet gezond. Ga naar je lerares, een psycholoog (waarmee je in contact komen via de KinderTelefoon), chat of bel met de KinderTelefoon (geloof me, dat lucht op), en vraag om hulp. Want dat heb je nodig, hulp. Er is niemand sterk genoeg om te verwerken wat jij allemaal te verduren hebt. Je bent niet alleen, je moet alleen je hulp zoeken. Vecht ervoor. In dit verhaal heb je een goede en een slechte partij. Jij bent de goede, de pesters en je afvallen zijn de slechte. Bekijk het als in een film, je wilt toch dat de goede partij wint? De partij die het slachtoffer is van pesterijen? De partij die zelf niets verkeerd heeft gedaan, en het leven verdient?
Groetjes
x
Ik maak me heel erg zorgen over jou. Je mentale gezondheid, je hoofdpijn, je afvallen... Volgens mij zijn deze met elkaar verbonden. Je lichaam smeekt om meer calorieën en suikers en misschien komt de hoofdpijn daar wel vandaan.
Je lerares maakt zich terecht zorgen. Vanaf en bepaald ondergewicht gaat je lichaam reservestoffen opgebruiken, dat zijn je spieren. Je kunt niet dansen als je lichaam energie haalt uit je spieren, dat is heel slecht voor je en het verhoogt de kans op blessures.
Het is ok om op je gewicht te letten, maar hoe jij bezig bent, is echt niet gezond. Ga naar je lerares, een psycholoog (waarmee je in contact komen via de KinderTelefoon), chat of bel met de KinderTelefoon (geloof me, dat lucht op), en vraag om hulp. Want dat heb je nodig, hulp. Er is niemand sterk genoeg om te verwerken wat jij allemaal te verduren hebt. Je bent niet alleen, je moet alleen je hulp zoeken. Vecht ervoor. In dit verhaal heb je een goede en een slechte partij. Jij bent de goede, de pesters en je afvallen zijn de slechte. Bekijk het als in een film, je wilt toch dat de goede partij wint? De partij die het slachtoffer is van pesterijen? De partij die zelf niets verkeerd heeft gedaan, en het leven verdient?
Groetjes
x
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.