Beantwoord

Ben ik voor de eerste keer ongesteld geweest?

  • 12 January 2020
  • 13 reacties
  • 1440 Bekeken

Badge

Ik moest gisteren naar het toilet zag ik in mijn onderbroek twee bruine vlekjes (geen poep) en ook nog wat vers bloed. Vandaag keek ik weer in mijn onderbroek alleen ik heb nu geen bloed meer. Ben ik voor de eerste keer ongesteld geweest? Is dit normaal? (Ben trouwens 13)

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 January 2020, 13:05

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 1
Badge +1

ik ben een jongen maar heb je mischien de dag of dezelfde dag nog gevingerd? want mischien heb je iets geraakt waardoor er een beetje bloed kwam,

 

gr

ik ben mn username vergeten

Hoi

 

Het zou inderdaad kunnen dat je voor het eerst ongesteld geworden bent. De eerste keer tot keren kan dit namelijk met grote onregelmatigheid gebeuren. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je één dag bloed verliest, en dan weer enkele weken niet. Ook zou het kunnen dat het bloeden over enkele uren herbegint. 

 

Voor de zekerheid draag je best een inlegkruisje tot klein maandverband. Die voel je nauwelijks zitten, maar houden toch je ondergoed schoon. Durf je een huisgenoot of familielid te vertellen dat je voor het eerst ongesteld geworden bent? Iemand hier rond in vertrouwen nemen voelt vast goed. 

 

Gr. Kenshin

Badge

IamAbOy haha noo doe k nii aan, ben 13! HAHA

Reputatie 2
Badge

IamAbOy haha noo doe k nii aan, ben 13! HAHA

Het kan wel deed ik ook op mn 13e maar dan er op niet erin😂 is niet zo gek trouwens.

Hey!! 

Zelf heb ik dit ook mee gemaakt...  ergens in begin januari had ik bruine vlekjes in mn ondergoed.. maar na 2 dagen was het al weg ik dacht huh ik snap het ni meer..? Nou ik kan je vertellen de bruine vlekjes zijn oud bloed dus je bent ongesteld!! Maar niet te vroeg juichen want nadat de vlekjes weg waren moest ik nog 4 maanden wachten todat ik weer was en dit keer was het echt rood bloed.. dus niet denken als het weg is oh joh laat maar het was iets eenmaligs want dat is het niet in het begin is het namelijk heel onregelmatig dus je kan weken tot maanden overslaan.. nou succes en wees alert!!

Xoxo

Reputatie 2
Badge +2

Dat is normaal,  in het begin maakte ik me er ook zorgen over (had ook bruin). 13 is ook een normale leeftijd. Uiteindelijk wordt het gewoon rood.
Succes en het valt wel mee ;)

Reputatie 1
Badge

Ik moest gisteren naar het toilet zag ik in mijn onderbroek twee bruine vlekjes (geen poep) en ook nog wat vers bloed. Vandaag keek ik weer in mijn onderbroek alleen ik heb nu geen bloed meer. Ben ik voor de eerste keer ongesteld geweest? Is dit normaal? (Ben trouwens 13)

Hoi wat ik doe is de anticonceptiepil slikken dan slik ik 1 pil per dag en dat dan 3 weken en dan een week niet slikken want dat is bij mij de week van mijn ongesteldheid. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Badge

Ja ik denk van wel

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben een jongen, maar de info hierboven is wel goed :)

Reputatie 1
Badge

Hey @Annoniempie 

 

De vlekjes bloed is het begin. Helemaal in het begin was ik ook ongesteld met kleine druppeltjes. Ik moest op dat moment een voetbal wedstrijd spelen en ik vond het schamend om maandverband te dragen omdat iedereen dat dan zo zien. Ik had het niet in gedaan en na de wedstrijd was het weg. Ik was op dat moment 10 jaar. Ik was in mijn hoofd echt zo van: “Huh, hoe kan dit?”. Na een aantal maanden werd ik echt ongesteld. Ik was dus 11 jaar toen ik voor het eerst “echt” ongesteld werd. 

Op het moment ben ik heel regelmatig ongesteld. Dat is best wel fijn want dan kan je voor de zekerheid al vast maandverband in doen om te zorgen dat je niet door lekt. Tip: Schrijf op wanneer je het voor het laaste was, van welke datum tot welke datum het door ging, hoe erg de krampen waren en hoe je humeur was. zo kan je jezelf en je gezin al vast waarschuwen voor als het er aan komt!😉

Jij bent 13 en het is heel gewoon. Maak niet de zelfde fout als mij, schaam je er niet voor. Het is heel gewoon dat je ongesteld word. Ik snap dat je er misschien voor schaamt want dat had ik ook. Ik ben nu 15 en een paar maanden geleden ben ik er pas achter gekomen dat je je er echt niet voor hoeft te schamen.

 

Groetjes Anoniem_x.o.x.o

 

~ A smiling face doesn't always mean a smiling heart ~

Badge

Hey hey! Ik heb dit ook eens gehad en ik heb zelf geen idee. Ik heb had een heel bruin bloed. En nu heb ik al 2 maanden ofzo niks. Maar normaal is het oké om de eerste keer je Maandstonden de hebben en dan een paar maandjes niet (denk ik) 

Reputatie 2
Badge

ja je was ongesteld want bruine vlekken waren een teken dat je ongesteld gaat worden.

ik was namelijk 12,5 jaar.  en naar na heb je rood bloed en veel.

 

 

Gr Kittiekat

Reputatie 4
Badge +2

Haii! Ja, ik denk wel dat je nu ongesteld bent. Dit had ik ook toen ik het voor het eerst had. Ik had eerst een beetje rozig spul in m’n onderbroek en de volgende dag niks, de dag erna had ik ook een rood/bruine vlek in m’n onderbroek en toen was ik ongesteld. Ik was toen nog maar een weekje 11 😭. Nouja, vertel het in ieder geval aan je moeder,zus of vader of verzorger want dat is wel zo handig haha anders moet je er zelf voor zorgen dat er genoeg maandverband is, en je hoeft je zekerrr niet te schamen hoor! Nou draag in ieder geval nu geen lichte broeken (voor het geval je doorlekt) en doe voorzichtig! Suc6! 
 

ps: heb je ook buikpijn? Dan weet je het ook bijna zeker en 13 is een hele normale leeftijd om ongesteld te worden! 💞

Reageer