Ben ik ongesteld?

• 7 april 2020
  • 17 reacties
  • 197 Bekeken

Badge +4

Nou ja oke,

Ik ging dus naar de wc en er was bloed op het wc papier, dus ik dacht oke ik ben nu (voor het eerst) ongesteld. Dit is het. Maandverbandje in. Maar na 2 uur zat er bijna niks in, alleen wat (sorry t klinkt heel vies) bruin bloed/slijm. Ik vond dat maandverband ook helemaal niet fijn dus besloot een tampon in te doen. Na 3 uurtjes eruit gehaald ofzo en er zat weer heel veel bruin slijm met een klein beetje echt bloed op. Maar volgensmij ben ik nu nog niet ongesteld, of wel? Ik weet het niet. Aub help of deel je eigen ervaring :)

17 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi,

Het is heel normaal dat er de eerste keer bijna geen bloed is, misschien was dit alles al voor deze maand. Het kan een paar maanden tot een paar jaar (!) duren voordat je regelmatig ongesteld wordt, dus daarvoor kan het heel erg verschillen per maand hoeveel en wanneer het komt (tip: zorg dat je al-tijd maandverband  bij je hebt)

en het maandverband raak je na een paar keer dragen best snel aan gewend, tenminste bij mij wel.maar eerst voelt het idd heel gek.

hopelijk heb je hier wat aan en als je nog vragen hebt kun je ze altijd stellen.

groetjess,

I-N

Badge

Hoi Fee,
ik had  in het eerste jaar of half jaar ook alleen dat bruine slijm. Je bent dan inderdaad ongesteld. Als het zo weinig is kan je prima een panty liner in doen, een dun maandverbandje. Deze voel je bijna niet zitten maar beschermt wel.  

Reputatie 1
Badge

Hoi fee,

dat bruine ‘bloed’ is volkomen normaal.

zelf heb ik en heel veel andere meisjes het ook gehad, heel normaal dus!

Het donkerbruine bloed zal misschien nog een langere tijd blijven, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Ik kan je een site geven met wat informatie over de kleuren van menstruatie. ( dan bedoel ik niet Groen, Paars etc ;D )

ik hoop dat je hier iets aan hebt!

https://www.libelle.nl/lekker-in-je-vel/kleur-menstruatie-bloed/

groetjess Ciroceca

Reputatie 4
Badge +4

Ja je bent ongesteld en dat bruine spul is opgedroogd bloed

Badge +4

Oke, maar het is zegmaar heel weinig, dus is het niet gewoon iets ervoor? (soort voorteken ofzo)

Hey Feeee

Een kleine hoeveelheid bloed zou het begin van je menstruatie kunnen aangeven. In het begin en op het einde van je menstruatie kan het bloed en dergelijke je lichaam wat trager verlaten dan op bv. de tweede en derde dag. Dat trage verlaten kan er daarbij voor zorgen dat door de zuurstof die met het bloed in contact komt, het bloed een donkerdere tint krijgt. 

Gr. Kenshin

Reputatie 4
Badge +4

Oke, maar het is zegmaar heel weinig, dus is het niet gewoon iets ervoor? (soort voorteken ofzo)

Aan het begin heb ik meestal witte afscheiding dat is een voorteken dat ik ongesteld word. Ik heb zelf niet zo heel veel bloedverlies, ik denk jij ook. Volgens mij is het geen voorteken

Badge +4

Bedankt voor je reactie @anoniempjex13 @Kenshin @Zeef @Ciroceca @Iemand-niemand 

Maar (dit is misschien too much information) het is niet echt bloed maar meer opgedroogt bruin slijm en een heeel klein beetje ‘normaal’ bloed ofzo? Dat hoort toch niet of wel?

Groetjess,

fee

Reputatie 4
Badge +4

Schat je hoeft je echt geen zorgen te maken dat slijm is witte afscheiding en met opgedroogd bloed daarbij, dat heb ik ook hoor. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Je bent gewoon ongesteld. 

Badge +4

Ik twijfel nog steeds, maar oke :)

Reputatie 4
Badge +4

Als je wat vaker ongesteld word dan zul je er wel gewend aan raken. Een tip: Geen tampon doen bij de eerste x ongesteld! pas later als je het een paar x bent geweest.Ik zou het even tegen je moeder zeggen dat je ongesteld bent en zei kan je verder helpen.

veel suc6!

Badge +4

Okee ik denk dat ik ongesteld ben geworden maar ik twijfel nog steeds want ik heb geen buikpijn ofzo, voel me niet anders ofzo. Dus ja ik weet het niet zeker. Dus kan dat wel? Of is dat normaal bij de eerste keer?

Badge +4

@anoniempjex13 @Zeef @Ciroceca @Iemand-niemand @Kenshin 

reageer aub....

Het is helemaal geen vereiste om menstruatieklachten te ondergaan :) Zelfs fijn dat je hier geen last van hebt. Maak je geen zorgen; volgens mij ben jij gewoon gezond ongesteld geworden. 

Gr. Kenshin

Reputatie 4
Badge +4

Okee ik denk dat ik ongesteld ben geworden maar ik twijfel nog steeds want ik heb geen buikpijn ofzo, voel me niet anders ofzo. Dus ja ik weet het niet zeker. Dus kan dat wel? Of is dat normaal bij de eerste keer?

Nou zoals ik zei je hebt niet zo veel bloedverlies zei je. Je hebt geluk dus want je hebt geen buikpijn, dat is juist fijn! Dus net zoals @Kenshin zei hoef je je geen zorgen te maken. ;)

Reputatie 1
Badge +1

Hey,

ik heb ook de eerste paar keren helemaal geen klachten gehad. Ik heb soms lichte krampen en 1 keer echt flink buikpijn gehad, maar toen was ik het al een paar jaar. Maar dit is per persoon heel verschillend.

als je weinig pijn hebt is het alleen maar voordeel!

Badge +4

@Zeef  @anoniempjex13  @Iemand-niemand  @Ciroceca 

hoii, inmiddels 5 maanden verder en ik ben niet “ongesteld” meer geworden. Dus denk dat dit gewoon niks was. Alsnog wel raar want ben nu bijna 16 en nog steeds niet ongesteld maar goed :) help me ook ff door mijn nieuwe topic te lezen.

Reageer