Ben ik ongesteld?

  • 13 January 2019
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

Badge +2
Hoii ik heb een vraagje ik heb 3\2 keer spotting of het was bloed van ongesteldheid gehad eerste keer was het 1 cm lang ofz vorige keer Vlgsm ook en de 3e keer heel klein maar t is droog eerst dacht ik dat t poep was maar toen ik die onderbroek gewassen was zat het erin dus was het geen poep

4 reacties

Hey!

Het zou best kunnen dat je lichaam zich klaar aan het maken is voor je eerste menstruatie. Het is niet zo dat je meteen al hevig bloedt, maar dat hoeft ook niet. Ik zou het gewoon even aankijken en als heet na een paar dagen stopt zou het best kunnen dat het een soort van menstruatie is. Als bet langer aan blijft houden zou je er misschien met je moeder over kunnen praten, zij weet vast wel goede raad.

Groetjes, Anoniempje
Hoi,

Het zou best wel eens opgedroogd bloed was ja. Dat is dan een teken dat het begint te werken bij jou. Het betekent niet per se dat je nu heel snel ongesteld gaat worden, dat kan nog best even duren. Het is niet te voorspellen hoe lang.

Misschien vind je het fijn om in de tussentijd inlegkruisjes te dragen? Zeker als je vaker wat in je onderbroek krijgt. Het kan ook fijn zijn om maandverband in je tas te stoppen. Als je dan ongesteld wordt, heb je meteen wat bij je. Zo ben je altijd voorbereid.

Ik raad je ook aan om dit met je moeder te bespreken. Dat kan fijn zijn en je moeder kan je dan ook helpen en het een en ander uitleggen als je daar behoefte aan hebt.

Gr. Pin
Ik had dit ook wacht gwn nog een half jaartje of een jaartje en je bent ongesteld. Dat was bij mij toch zo.
Badge

ik had dit ook! ik had 2 of 3 keer een bruin/rood klein vlekje in mijn onderbroek. De eerste keer dat ik dat had was zo'n half jaar geleden. Ik ben (helaas) nog niet ongesteld geworden. Het kan dus inderdaad nog even duren, maar wees maar alvast goed voorbereid.

Reageer