Vraag

Ben ik de enige dat ik dit plan onverantwoord vind?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Even een korte introductie:

Ik vindt het plan om 1.5 meter afstand te laten vallen onder jongeren onverantwoord aangezien zij ook nog SARS-CoV-2 kunnen overdragen, ook al hebben ze slechts milde symptomen. Ik vindt het een absurd idee, want scholen kunnen hierdoor corona-brandhaarden worden door dit plan.

-TheMightySlayer


10 reacties

Dat lijkt me ook. Ik vind sws dat heel Nederland een beetje laks wordt.

Zij zullen het ongetwijfeld beter weten dan ik, maar een tweede golf lijkt me zo toch wel aannemelijk.

Ik denk dat we moeten luisteren naar de xperts, maar het zou naief ziin om te denken dat er geen 2e golf komt in nederland.

Ik zelf ben het er mee eens met je reactie/topic , maar we moeten inderdaad luisteren naar de experts,  die hebben er verstand van. Ondanks dat ik het een beetje onverantwoord vind. 

Groetjes Gebruiker c 

Hallo Gebruiker C :) 

Het RIVM dat niet de adviezen van de WHO opvolgt, het RIVM dat fatale fouten maakte door te weinig te testen, mijn vertrouwen in hun is diep gezakt…

-TheMightySlayer  <3

Hey TheMightySlayer

 

Wat gek, dat de anderhalve meter-regel geschrapt zou worden. Alleen onder jongeren zeg je? Die logica volg ik niet helemaal. In mijn ogen kunnen jongeren elkaar dan prima besmetten, en het virus vervolgens overdragen aan ouders, personen op leeftijd, enzovoort. Ook zijn er gevallen van jongeren geweest die zelf zwaar ziek zijn geworden door corona, zelfs als ze in het algemeen minder lijden dan een ouder iemand met Covid19.

 

Maar ja, wat weet ik ervan. Ik moet toegeven dat ik de corona-situatie niet op de voet volg. Ik respecteer de veiligheidsmaatregelen grondig, maar elk nieuw corona-nieuwtje houd ik niet echt bij. Laat ons hopen dat er naar experts geluisterd wordt, en dat de bevolking hun verantwoordelijkheid blijft nemen, al merk ik in mijn omgeving weleens het tegenovergestelde. 

 

Gr. Kenshin

Heyo,

Ik vind het niet een hele slimme regel om de 1,5 meter onder jongeren te laten vervallen. Ik had dan liever gezien dat als ze zo graag die regel willen versoepelen dat ze de maatregel van 1,5 meter naar 1 meter hadden gedaan. Dan hou je alsnog voldoende afstand, en is het voor iedereen goed.

Nou moet ik wel zeggen dat de 1,5 meter afstand opzich helemaal niet nodig is, omdat de virus alleen kan worden doorgegeven door mensen die op andere niezen of hoesten, of in hun handen niezen of hoesten en het zo doorgeven. Als iedereen gewoon met regelmaat zijn handen wast, en bijvoorbeeld het alcohol spul gebruikt dan is er niks aan de hand. Of in hun hand 😆. 

En zolang jij niet iemand onnodig aanraakt kan er vrijwel niks gebeuren.

Als ik het mis heb, mag je me dat gerust vertellen hoor! Ik volg het nieuws over de corona eigenlijk helemaal niet meer. Ik hoor het wel of lees het hier. 

See ya!

Spookyzx. 

Hallo Spookyzx :)

Als je vlak bij elkaar praat kun je het virus overbrengen. 

-TheMightySlayer <3

Zelf vind ik het niet echt super gek dat hiervoor wordt gekozen.
De overheid moet natuurlijk een dunne lijn tussen gezondheid en het behouden van de economie belopen.
De huidige cijfers  suggereren dat het aantal dagelijks positief geteste mensen aan het dalen is, wat goed is.
Men is daarom ook al begonnen aan het versoepelen van de maatregelen.

Is dit ook de ergste maatregel om te versoepelen?
Ik denk het niet.
Jullie zullen het zelf ook al gemerkt hebben, maar jongeren houden zich überhaupt niet zo nauw aan de regeltjes.
Ga maar eventjes na hoeveel mensen er nog bellen of appen op de fiets.
Natuurlijk doet niet iedereen het, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
Ik denk alleen dat het een kleinere stap is, dan velen wellicht denken.
Zij, die al verantwoordelijk bezig waren, zullen niet opeens met iedereen lopen te tongzoenen.
Ook met het openen van de basis- en middelbare scholen viel het wel mee qua extra geïnfecteerden, dus ik neem aan dat dit ook wel goed zal komen.

Hallo MensPersoon :)

Op school waren er ook 15 mensen bij elkaar zonder die 1.5 meter. Maar ik heb er bewust voor gekozen om er geen aandeel in te zijn en gewoon strikt de regels te blijven volgen. Bij -12 is de kans ook kleiner om te infecteren dan bij jongeren. De versoepelingen zijn wat mij betreft mogelijk alleen op 1.5 meter en dat gaat niet als de scholen weer voluit opengaan en de 1.5 meter tussen jongeren niet meer hoeft. Wat jij zegt over die dunne lijn, de economie is belangrijk maar mensenlevens zijn nog belangrijker, want immers, met minder mensenlevens draait de economie ook minder goed :)

Het aantal positief geteste personen daalt maar er komen gemiddeld nog wel 60 positief geteste personen per dag bij, dat is ongeveer 1 op de 250.000, natuurlijk is de kans klein dat je dan geinfecteerd raakt met COVID-19 maar je zit met een paar honderd mensen op school, dan is de kans dat je besmet raakt met het virus een stuk groter. 

Daarnaast kun je niet blijven versoepelen, er zitten ook grenzen aan. Ik vindt dit een onverantwoordelijke actie van zowel het kabinet als het OMT (Outbreak Management Team), want ze weten niet wat er gebeuren, dit vergroot de kans op een snellere tweede coronagolf. Het risico is gewoon te hoog om dit uit te proberen maar dit lijken zij nog niet helemaal te beseffen.

Je zegt dat je aanneemt dat het goed zal komen, dit vindt ik echter persoonlijk een tikje naiëf van jou. Je gaat er maar vanuit dat het goed komt terwijl dat nog niet in zicht is. Je kunt pas weten of het goed komt als het is gebeurd, en dan ga je natuurlijk zeggen nu, dat is juist een extra reden om te kijken of het goedloopt. nou ja, daar heb ik ook een antwoord op: Zou jij (als je wilt leven in ieder geval) op iets gokken met 50% kans op de dood en de andere 50% op een beter leven, zou jij dat doen? 

Conclusie: Ik vindt het een te groot risico om uit te proberen, want het kan ook fout gaan. 

-TheMightySlayer <3

Hi TheMightySlayer,
 

Wat jij zegt over die dunne lijn, de economie is belangrijk maar mensenlevens zijn nog belangrijker, want immers, met minder mensenlevens draait de economie ook minder goed :)

Dat klopt natuurlijk, maar er zijn grenzen.
Als je puur naar cijfers kijkt, wat je wel vaker doet met economie, dan kun je wel wat mensen missen.
Het verlies van honderd mensen klinkt dan vrij aantrekkelijk als je de economie weer op volle toeren kunt laten draaien.
Natuurlijk is dat niet de werkelijkheid.
Ethisch verantwoord is het ook niet, maar dat is dan ook een ander vak.
Het is sowieso geen “zero sum game”.
Het een gaat niet per se ten koste van het ander.

 

Het aantal positief geteste personen daalt maar er komen gemiddeld nog wel 60 positief geteste personen per dag bij, dat is ongeveer 1 op de 250.000, natuurlijk is de kans klein dat je dan geinfecteerd raakt met COVID-19 maar je zit met een paar honderd mensen op school, dan is de kans dat je besmet raakt met het virus een stuk groter. “

Ja en nee.
Ja, je komt dan in contact met meer mensen, dus de kans neemt daarmee toe.
Nee, want statistieken werken niet echt zo.
Dat zou de kans zijn dan een random iemand ziek zou worden, maar de echte kans zou natuurlijk een stuk genuanceerder zijn.
Als je in een huis zit met andere zieken, dan is het natuurlijk een stuk groter dan wanneer je in een of andere bunker zit voor een jaar.
Verder ga ik er niet op in, maar mijn punt is dus dat het een stuk genuanceerder is dan wat je nu presenteert.


Het risico is gewoon te hoog om dit uit te proberen maar dit lijken zij nog niet helemaal te beseffen.”

Ik denk dat we hier wel op de experts mogen vertrouwen.
Voor de meeste normale situaties lijkt dat geen probleem en bij de meeste rampen gaat het ook prima, dus hierbij lijkt het mij ook wel prima.
Zij stellen hier hun geloofwaardigheid en reputatie op het spel, dus lijkt het mij dat zij de beste oplossingen proberen te vinden.
Hetzelfde geldt ook voor de politici.
Weet ik, als gewone burger, die geen  expert is, het dan beter?
Mwa, dacht het niet.


Je zegt dat je aanneemt dat het goed zal komen, dit vindt ik echter persoonlijk een tikje naiëf van jou. Je gaat er maar vanuit dat het goed komt terwijl dat nog niet in zicht is.”

Non ignoro, oftewel ik ben niet onwetend.
Ik ga ergens niet van uit, zonder daar voldoende redenen voor te hebben.
De maatregelen tot nu toe hebben geen groot aantal extra gevallen opgelevered.
Ook kunnen we leren van andere landen:
Landen zoals Duitsland en Scandinavische landen zoals Noorwegen (Zweden is een ander geval) zijn ook in de juiste fase gekomen en merken ook niet veel van de versoepelde maatregelen.
Natuurlijk zijn dat andere landen, maar er zijn de overeenkomsten die niet genegeerd mogen worden.
Daarom verwacht ik dat het wel goed zal komen.
Ik heb mijn redenen daarvoor.

 

Zou jij (als je wilt leven in ieder geval) op iets gokken met 50% kans op de dood en de andere 50% op een beter leven, zou jij dat doen?
 

Wat lief dat je rekening houdt met de kans dat ik suïcidaal ben…
Dit zou een prima tegenargument zijn, als de cijfers klopten.
Dit is niet de pest van Justinianus
Het is schadelijk, dat ontken ik niet, en er sterven zeker mensen.
Met de juiste maatregelen voor de juiste doelgroepen is het zeker niet zo'n groot probleem.
Zeker met de huidige maatregelen en de zorgsector is dit risico erg laag.
Als dit Russische roulette was, dan had je revolver met zo'n 2800 kamers en mogelijk een kogel.
Dat zijn prima kansen, als je het aan mij zou vragen.

Maarja, ik denk dat dat het wel was.
We zijn het niet eens, so what?

Reageer