Vraag

ben ik bijna ongesteld?

  • 27 January 2020
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Nou een maandje geleden is men buikpijn begonnen .onder bij me buik.Mijn moeder denkt dat men eerste periode binnenkort komt.Dat denk ik zelf ook.Maar het buik pijn is al een maand en ik vraag me af hoelang de buik pijn blijft.En nog waneer het nog ongv. Zal gaan gebeuren.Want op school heb ik me best vaak ziek gemeld.Hoe ging het bij jullie? hoelang duurde het bij jullie dat jullie ongesteld waren?

 


3 reacties

Hey Moonx

 

Je hebt al een tijd last van je buik, en vermoedt net als je moeder hierdoor dat je eerste menstruatie eraan komt. Dat zou kunnen. Echter is buikpijn een “breed” symptoom, en kan het meer betekenen dat ongesteldheid. Zo kan bv. stress voor buikpijn zorgen. Aangezien je je op school regelmatig ziek gemeld hebt, lijkt het me niet onnuttig om eens bij de huisarts langs te gaan, zodat deze samen met jou je klachten kan overlopen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +1

Hey Moonx

 

Ik werd ongesteld op m’n 12 en ben nu 13. Ik had voor mijn eerste menstruatie veel buikpijn en rugpijn. Ik was als te dood ervoor, maar het viel best mee. Ik kwam er in het weekend achter dat ik het was. Helaas was alleen mijn vader thuis die geen verstand had over menstruatie. Als je op school ongesteld word raad ik aan om gewoon voor de zekerheid altijd een maandverband en een tampon mee te nemen. Het is erg lastig om te zeggen wanneer je je eerste menstruatie is. Mijn buikpijn begon ongeveer een jaar van tevoren. Je lichaam bereid zich voor om vruchtbaar te worden. Dat kan je voelen, maar sommige vrouwen hebben dat niet. Laat je weten wanneer het gebeurd is? Ik heb dan nog een paar tips voor je!

 

Xxx secretGirl

Hoi,

Ik ben 2 maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden en ik had dat helemaal niet zien aankomen. ik had geen buikkrampen of iets, ik had wel al 2 weken van tevoren veel meer 'slijm’ in mijn onderbroek dan normaal. Ik had wel daarvoor heel soms last van buikkrampen waarvan ik ook niet wist wat het was maar achteraf denk ik niet dat dat met mn ongesteldheid te maken had. 

Xx

  

Reageer