Vraag

Bedplassen


Badge

Hey, ik ben een jongen van 15y en heb een bedplasprobleem. Ik vind het best iritant en ik schaam me er heel hard voor. Naar de dokter gaan hielp niet. Soms nodigen vrienden me uit om te komen slapen maar ik wil daar niet het hele bed onder plassen en luiers dragen ofz dan voel ik me een baby. Ik heb ook een vriendin en binnekort ga ik bij haar slapen, zij weet niet van mijn probleem. Heeft iemand tips ofz voor dit probleem op telossen wil er echt vanaf.

 

 


23 reacties

Reputatie 2
Badge

Hej!

Ik had dat probleem ook. Wat bij mij hielp, is voor het slapen niet te veel drinken, en vooral voor het slapen naar de wc xD Maar je hoeft je er niet voor te schamen, je bent leuk zoals je bent, en iedereen heeft zo zijn problemen! Je bent niet de enige!

Groetjes,

Ravelien

Reputatie 7
Badge +19

Hee,

Ik snap dat dat niet leuk is. Je zou inderdaad voor dat je naar bed gaat zo min mogelijk kunnen drinken en voor dat je gaat slapen nog even plassen. Je kan ook een wekker zetten om het x aantal uur om naar de wc te gaan.

Mijn broer had dit probleem ook relatief lang. Wat bij hem goed heeft gewerkt is het gebruik van een ‘plaswekker’. Misschien niet heel leuk, maar het is het wellicht wel waard. Kijk maar eens of het wat voor je is.

Badge

@Ravelien en @jaivy ,

Bedankt voor het idee maar dat had de dokter ook aangeraden maar dat hielp niet. Toch bedankt voor de tip! Hebben jullie misschien iets dat me kan helpen voor het probleem dat ik binnekort bij m’n vriendin ga slapen want het is al bijna en weet ni zo goe wa ik moet doen.

 

Reputatie 3
Badge +2

Hey Hoi!

Erg vervelend! Ik weet hoe je je voelt! (Ik had ook een vergelijkbaar probleem een / twee jaar geleden) Het is een kwestie van niets / minder drinken voor het slapen (1 uur van te voren / 2 uur) en er minder aan denken dat je “misschien in je bed plast.” Als je dit doet is het gewoon een kwestie van tijd. En (ik weet niet of je dit hebt) als je het negeert als je midden in de nacht naar de wc moet, moet je niet doen! Uiteindelijk als je al paar maanden (3 ongeveer) kan je weer iets meer gan drinken voor het slapen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes!

Badge

@Anomynous 

Bedankt voor de tip, zal ik proberen maar heb je misschien een tip die snel werkt en geen last van heb, heb binnekort een afspraakje met m'n vriendin en wil het niet verpesten 😅

Gr

Badge

@Ravelien en @jaivy ,

Bedankt voor het idee maar dat had de dokter ook aangeraden maar dat hielp niet. Toch bedankt voor de tip! Hebben jullie misschien iets dat me kan helpen voor het probleem dat ik binnekort bij m’n vriendin ga slapen want het is al bijna en weet ni zo goe wa ik moet doen.

 

Ik denk dat het goed dat je het aan je vriendin vertelt. Ik denk dat als je het echt op een serieuze manier verteld en ook gewoon zegt dat je er best wel onzeker over bent dat ze je niet opeens gaat afwijzen ofzo. Ik weet niet hoevaak je 's nachts in bed plast want als het 1 keer per week is ofzo dan kun je gewoon zeggen dat de kans bestaat dat je in bed plast.  En ik weet niet of je dat al kent maar er bestaan soort van beschermhoezen voor je matras tegen bedplassen of doorlekken (dan komt er geen vlek in het matras) die zou je kunnen meenemen voor de zekerheid 

Reputatie 2
Badge +3

heb ik ook en is best lastig

Badge

ehm hoi, ik ben greenflower ik ben ook 15 jaar en ehm ik heb presies het zelfde ben al bij super veel ziekenhuizen geweest ben zelf een week bestudeerd en heb ook een week getrain voor mijn blaas maar plas nog steeds in bed.

maar het feit is dat je er zelf niks aan kunt doen er over praten is super vervelend maar weet je dat je het het beste kan zeggen als ze zegt ja ik wil nu echt je vriendin niet meer zijn of iets in die trend is ze je niet waard ik heb zelf heel erg sociaal probleem ook heb ik een dwangtoornis erbij een laag ijzer het leven is niet eerlijk ik kan er nog steedsniet mee omgaan maar weet je als iemand het niet begrijpt is diegene je gw niet waard

Badge

Hey Hoi!

Erg vervelend! Ik weet hoe je je voelt! (Ik had ook een vergelijkbaar probleem een / twee jaar geleden) Het is een kwestie van niets / minder drinken voor het slapen (1 uur van te voren / 2 uur) en er minder aan denken dat je “misschien in je bed plast.” Als je dit doet is het gewoon een kwestie van tijd. En (ik weet niet of je dit hebt) als je het negeert als je midden in de nacht naar de wc moet, moet je niet doen! Uiteindelijk als je al paar maanden (3 ongeveer) kan je weer iets meer gan drinken voor het slapen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes!

ehm ik wil even zeggen niet om je af te kraken maar dit is absoluut niet het probleem.

ik heb het zelfde en het is niet een kwestie van tijd wel lief dat je probeerde te helpen maar dit klopt niet sorry

Hey,

 

Ik zie nu pas je topic maar ik heb wel een oplossing voor je. Misschien is een plaswekker iets voor je? Dat heeft mij geholpen. Je doet er een speciale onderbroek voor aan, en er zitten vochtsensoren in. Zodra er ook maar een beetje vocht (plas) in de onderbroek komt gaat de wekker af en wordt je dus wakker. Dan weet je, hé ik moet nu naar de WC en dan doe je dat.

 

Groetjes van mij!

Badge

@Robin Hood 

Bedankt voor het idee! Maar is da ni duur ofz?

Badge

@weetikveel 

Heb het aan m'n vriendin verteld en ze vond het niet erg en ze was blij da ik het haar had verteld. Maar ik wil gwn 1 nacht om rustig te genieten met m'n vriendin zonder dat ik wakker word met haar en het nat is of zonder op testaan voor een wekker. Ik vind het echt iritant en beschamend. En om op je vraag te antwoorden, ik plas bijna iedere dag in bed en heel soms (1x in de maand) plas ik overdag, ik voel het echt niet aankomen 😔

 

.

Hey, ik snap dat je geen luier wilt dragen maar ik denk dat het wel de beste oplossing is. Ikzelf ben een meisje van 14 jaar en ik plas nog elke nacht in bed. Ik draag drynites snachts. Het voordeel eraan is dat ze evenveel absorberen als een echte luier maar dat ze veel harder op gewoon ondergoed lijken. Zo hoef je je geen baby te voelen en hoef je nooit nog een nat bed te hebben. Laat me iets weten!

Badge

@zina7 

We zijn nu al een tijdje verder en nogsteeds plas ik iedere nacht in bed en 3x per week overdag. Ik zou graag drynites hebben maar m'n ouder vinden dat onnodig en duur dus moet ik er met zo'n plakker (de echte pampers dus alleen beetje groter). Ik haat die dingen echt ze zijn zo dik da je het ziet zitten. Ik krijg ze ook niet zelf aan, het is onmogelijk om het zelf te doen en als het wel lukt zit m'n lul niet goed en dat is ook ni fijn om mee te slapen. Dus meestal vraag ik m'n vriendin als we gaan slapen dat ze dat snel even doet maar als ze er niet is moet ik het aan m'n moeder vragen. Das best akward als 15 jarige jongen om dat te vragen en ze ziet dat dan ook enz 🥴

Grtjes

Sorry voor mijn late antwoord. Is het ondertussen al gelukt om je moeder te overtuigen dat je drynites mag dragen?

Reputatie 4
Badge +2

Ik plas helaas ook nog in bed. Bij mij is het terug gekomen na de scheiding van mijn ouders. Eerst had ik ook van die Dry Nite broekjes maar helaas lekten die best vaak.

De nieuwe vriendin van mijn vader was er helemaal klaar mee dat ze ondanks die dure broekjes toch noch minstens twee keer per week het bed moest verschonen. Ze heeft toen ook van die Tena luiers met plakstrips voor mij gehaald.

In het begin vond ik dat ook echt verschrikkelijk genant. Maar inmiddels zie ik de voordelen en hoeft mijn bed niet nog steeds verschoond te worden. Ik vind eerlijk gezegd ook dat de echte luiers veel beter zitten en niet zo afzakken. Natuurlijk valt die luier meer op onder de pyamabroek maar ik vond zelf de nig steeds natte bedden wel erger. Thuis weet toch iedereen ervan en hoef ik me er niet voor te schamen.

Hey, ik ben ondertussen 15 en plas nu meer in bed dan vroeger. Mijn ouders hebben nu ook echte luiers gegeven. Inderdaad ook moeilijk om zelf aan te doen, dus ik laat het ook snel even door iemand anders doen. Ik vind opzich wel dat ze lekker zitten, alleen vind ik ze wel veel te dik. Ik had laatst sleepover met vriendinnen en dat was wel heel gênant omdat je hem echt duidelijk zag zitten en hoorde. Zeker smorgens als ik er in had geplast. Hoe gaat het bij jullie?

Reputatie 4
Badge +2

Hey Zina, cool nog een keer van je te horen! Ik plas ook nog steeds in bed. Ik heb langzaam ook de hoop op gegeven dat het ook niet snel op zal houden. Ik draag daarom ook nog steeds de luiers. Je kan van die Cotton feel luiers met zo‘n stof achtige buitenkant proberen. Die zijn volgensmij iets stiller dan luiers met een plastic buitenkant.

Ik heb beide, de soort met de plastic buitenkant geeft me een veiliger gevoel. Die draag ik daarom eigenlijk bijna altijd. Inmiddels hebben we ook nog dikkere besteld omdat de oude Tena luiers soms toch lekten als ik op mijn zij draaide. Welke gebruik jij en zijn die ook met een plastic buitenlaag of zo stof achtig? 
 

Voor nu slaap lekker!

-onnodige quote verwijderd-

Goeie (natte) morgen ;)

Ik draag de dikste (meest absorberende) luiers van tena. Die heb ik wel nodig, want ze zijn meestal 's ochtend (zoals nu) heel erg vol. Zo met een stoffen buitenkant is niet nodig. De luiers die ik nu heb houden me droog, dus dan ben ik al lang blij. Zn deze zijn best zacht en zitten wel goed vind ik, dus ik ben er blij mee. Ongeveer de helft van mijn klas weet het nu dat ik nog luiers gebruik en buiten 1 iemand gaan ze er allemaal goed mee om en doen ze alsof het normaal is. Mijn vriendinnnen weten het ook  en ze vinden het ook helemaal oke. Wij doen meestal elke valantie een sleepover met 5 vriendinnen en dan zien ze ook duidelijk mijn luier onder mijn pyjama of zien ze de bovenkant van de luier boven mijn broek komen als mijn T-shirt even wat omhoog gaat. De eerste keer vond ik dat heel gênant, maar nu vind ik het niet meer erg. Ik weet dat ze het helemaal oke vinden dus dan maakt het me niet uit dat ze het zien.

Ga jij snachts of smorgens eigenlijk naar het toilet of zit gaat alles snachts in je luier?

Groetjes Zina

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Goede morgen Zina! Hier ook nat wakker geworden zoals zo vaak. Ik moet toegeven dat ik vroeger nog wel probeerde op het toilet te gaan, wanneer ik merkte dat ik moest. Inmiddels ben ik daar makkelijker in geworden, als de luier toch al nat is of als ik warm nog in bed lig blijf ik vaak gewoon liggen.

Vroeger deed ik thuis de luier ook meteen na het opstaan af en ging ik onder de douche. Nu moet ik toegeven dat ik soms eerst ontbijt en een beetje tv kijk voordat ik un het weekend onder de douche stap. Wanneer ik slaap feestjes heb doe ik hem wel altijd relatief snel af, ik vind het nog altijd gênant om in mijn ritselende dikke natte luier tussen mijn vriendinnen te zitten..

Hoe is dat bij jou? Gaat de luier direct na het opstaan af of blijf je net als ik zoals nu in het weekend ook nog lui, in je luier?

@Anoniemste meisje 
Als ik smorgens wakker wordt en mijn luier is nat (wat bijna altijd is) en ik moet plassen, dan laat ik het tegenwoordig wel gewoon lopen. Net zoals jij zegt deed ik dat vroeger niet, maar nu wel 😉. Soms houd ik hem nog aan tot na het ontbijt, maar daarna doe ik hem wel altijd uit. Op slaapfeestjes vind ik het niet meer erg dat ik bij mijn vriendinnen zit met een luier. Maar dat is omdat ik wat dat betreft wel een heel goede band heb met die vriendinnen.

Hoe is het gegaan ????

Reageer