Bedplassen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben 13 en plas al een hele tijd in bed. Ik weet dat het niet raar is want het zit in de familie, maar toch wil ik dat het stopt. Heeft iemand tips zodat het sneller over gaat omdat het gewoon heel vervelend is kwa logeren en ik ben ook bang dat mensen het ruiken en dat is gewoon vies. Als ik naar schoo, moet heb ik s'ochtends geen tijd om te douchen dus was ik mezelf met heet water en een washandje maar ik vind het nogal irritant omdat uk dus heel erg rekening ermee moet houden waar ik slaap en ik moet rekening houden met drinken en plassen overdag en ik hoop dus dat het zo snel mogelijk op houdt. Heeft iemand tips?


Xxx

12 reacties

Wat vervelend voor je,
Ik zou zo geen tips kunnen noemen om het proces te versnellen. Maar misschien zou je contact kunnen opnemen met je huisarts. Daar hoef je je niet voor te schamen; er zijn veel meer kinderen die op latere leeftijd nog in bed plassen.
Het klinkt een beetje stom maar misschien zijn pyjama broekjes een idee? Volgens mij houdt dat de geur wel tegen. Jezelf daarna met een washandje wassen lijkt mij wel het hygiënisch.

Ik hoop dat je probleem snel wordt opgelost!
Hoi

Zoals Remco128 zei, kan de huisarts je vast verder helpen. Misschien ben je geholpen met een type wekker, of kom je in aanmerking voor therapie. Er bestaan ook apps die je drinkpatroon helpen bijhouden. Zou je voor advies terecht kunnen bij je familie? Als zij er ervaring mee hebben, kunnen ze vast wat tips geven.

Ik vermoed dat er luierbroekjes te vinden zijn die behandeld zijn met een licht parfum, maar vaak zijn toegevoegde geurstoffen slecht voor de huid. Het lijkt me beter om een natuurlijke parfum of body mist te gebruiken. Op die manier heb je keuze tussen een hoop geurtjes, en voel je je, ook tijdens het logeren, wat zekerder.

Je zou naast een washandje vochtige doekjes kunnen gebruiken. Deze kan je makkelijk meenemen als je bijvoorbeeld op kamp gaat. Je zou eventueel de voorkeur kunnen geven aan geparfumeerde doekjes, maar pH-neutrale doekjes zijn het gezondst voor de huid.

Groetjes
Kenshin
Hoi ik heb hier ook altijd last van ben nu 17 jaar oud en kan me plas dag en nacht niet inhouden, dit begon toen ik 15 was met af en toe in men broek plassen. Ik ben toen niet naar de huisarts geweest omdat ik me er voor schaamde, ik ben toen begonnen met luiers dragen. Een halfjaar later ben ik tog naar de huisarts gegaan en toen stelde hij vast dat ik de naar het ziekenhuis moest. Daar zeiden ze dat ik nooit meer zonder luiers kan.
Hey GuidoJ

Wat vervelend dat je waarschijnlijk niet meer zonder luiers kan. Vind je steun in je omgeving? Een vriend of familielid op de hoogte stellen van je medische situatie, zou op bepaalde momenten handig kunnen zijn, bv. als je hulp nodig hebt.

Ondanks dat je je schaamde, ben je naar de huisarts geweest. Dat was heel verstandig. Ik hoop dat je behandelende arts je nuttig advies biedt, en dat je naarmate de tijd vordert, hiermee om leert te gaan. Ondervind je veel last van je aandoening?

Groetjes
Kenshin
Nou eerst heel veel, ook omdat ik de klas me plas niet meer kon inhouden, toen werd ik erg mee gepest. En toen was ik een keer aan het gymmen en toen voelde ik het opkomen en toen ik de gymzaal uitliep was men broek al nat, toen is dat ook opgemerkt door de lerares.
Toen ik dit thuis vertelde had mijn moeder er begrip voor want ik plaste al vaak ik bed hiervoor. Toen heeft ze luiers gekocht en deed ze die bij je om en op school een vertrouwingspersoon. Nu na ik dat zelf meestal. Dus ja moeder vatte het goed op en een beste vriendin heeft ook af en toe last van bedplassen dus die vond het niet eng of vies
Fijn dat je bij je naaste omgeving op begrip kan rekenen.

Gr. Kenshin

ik heb er ook last van. Ik ben nu 16 en vanaf m’n 14e begon ik steeds vaker in m’n bed te plassen. Ik probeerde eerst niks te zeggen tegen m’n ouders omdat ik dacht dat het een ongelukje was maar na 2 keer wisten ze het natuurlijk wel. Ze adviseerde al snel om luiers om te doen want je slaapt gewoon 1 of 2 keer in de week maar een paar uurtjes. Eerst vond ik luiers natuurlijk helemaal geen goed idee maar ik moet zeggen, je raakt er al snel aan gewend en dan zal je zien dat het allemaal wel meevalt. Ik maakte me eerst wel wat zorgen want ik had al een vriendin maar gelukkig toont ze alleen maar medeleven en heeft ze geen problemen met het feit dat ik luiers draag. Ik heb ook 2 hele goede vrienden en die maken er ook helemaal geen probleem van en dat maakt het echt 10x makkelijker. 

Misschien is het ook wel hoopvol voor je als ik er even bij meld dat ik nu ook aan het “trainen” ben om weer wakker te worden als ik moet plassen en dat me dat steeds beter af gaat en steeds minder vaak wakker wordt met een natte luier

Hallo Alllezzz :)

Ik geef je de suggestie om te reageren op wat recentere topics aangezien dit topic van maanden geleden nu in '’actieve topics'’ verschijnt.

-Dr8gon99

Hoi, ik ben 13 en plas al een hele tijd in bed. Ik weet dat het niet raar is want het zit in de familie, maar toch wil ik dat het stopt. Heeft iemand tips zodat het sneller over gaat omdat het gewoon heel vervelend is kwa logeren en ik ben ook bang dat mensen het ruiken en dat is gewoon vies. Als ik naar schoo, moet heb ik s'ochtends geen tijd om te douchen dus was ik mezelf met heet water en een washandje maar ik vind het nogal irritant omdat uk dus heel erg rekening ermee moet houden waar ik slaap en ik moet rekening houden met drinken en plassen overdag en ik hoop dus dat het zo snel mogelijk op houdt. Heeft iemand tips?


Xxx

Hoi,

 

Ik had dit ook als probleem ik ben nu 15 maar tot mijn 11e in bed geplast. Wat ik zou adviseren is een plas wekker. Dat is een systeem waarbij je een speciale onderbroek aan hebt die afgaat als er vocht op de onderbroek komt.

Ben weer terug op het forum. Maarja, zo'n plaswekker heeft voor mij ook heel veel geholpen, zou het ook aanraden.

Reputatie 5
Badge +5

Idd vervelend voor je, maar dat je s ochtends niet kunt douchen is geen excuus, gewoon iets eerder opstaan. Je kunt ook s avonds niet te veel drinken, en laat je ouders je wakker maken als zij naar bed gaan om te plassen. En misschien ook een plaswekker kan helpen. Suc6

Reageer