bang voor ontploffing

  • 21 September 2020
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Beste

Ik woon redelijk dicht bij een kerncentrale en ik ben altijd bang dat die gaat ontploffen en dat iedereen dood gaat. Ik vind het gewoon eng om naar die torens te kijken. Weet iemand iets hiertegen ik heb al bijna alles geprobeert maar het lukt gewoon niet:disappointed_relieved:

Gr. ThatOneGayGuy


3 reacties

Ik ga er vanuit dat die kerncentrale er niet pas net staat? Als het Echt gevaarlijk was dan was ie waarschijnlijk al ontploft. 

Verder is het zo dat er strenge richtlijnen en controles zijn m.b.t (kern)centrales, na het Chernobyl-drama. De kans dat dat ooit nog een keer gebeurd, en dan zeker in Nederland, is zeer klein. 

Hallo ThatOneGayGuy :)

De kans dat je doodgaat aan een aanrijding is veel groter dan dat een kerncentrale explodeert en dat er dan een fall-out plaatsvindt in een strikt gecontroleerd Nederland. En als er iets misgaat is er ook nog een grootschalig evacuatieplan dus de kans is extreem klein dat je overlijdt aan een kernexplosie.

-TheMightySlayer <3

Ik sluit me volledig aan bij de rest. De kans dat er een explosie plaats zal vinden is nihil. Zulke dingen zijn in Nederland echt goed geregeld.

Als je jezelf wat gerust wilt stellen, zou je zelf wat research kunnen doen. Ik denk dat het bange gevoel wel weggaat als je in grote lijnen een beetje weet wat er daar gebeurt en hoe de controles en onderhoud etc allemaal geregeld zijn. Je zult tot de conclusie dat er niks is om je zorgen over te maken.

 

Groetjess

Reageer