bang voor de schoolarts

• 10 October 2015
  • 30 reacties
  • 1041 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hoi allemaal
ik moet naar de schoolarts en ben heel erg bang
1 omdat de vriend van mijn nicht de schoolarts is 
2 omdat ik alleen weet dat  ik 4 prikken krijg 
3 omdat als ik een prik zie ik al flau val
kan iemand mij aan tips helpen en weet iemand wat er gebeurd moet je je uitkleden zo ja tot hoe ver en zo 
xxx jenyca een meisje die heel bang is voor de schoolarts

30 reacties

pleas reageer
wat vervelend dat je bang bent voor de schoolarts. probeer te vergeten dat de schoolarts famillie is.
zeg eerlijk tegen hem dat je het spannend vind dan kan hij daar rekening mee houden
probeer niet te veel na te denken over de prikken die je moet krijgen neem iets mee waar je waarde aan hecht en steun aan kan hebben.
kijk niet naar de prikken en alles dan val je namelijk sneller flauw.
heel veel succes probeer er niet te veel aan te denken en uiteindelijk komt het wel goed.

groetjes EstherXXX
heel erg bedankt alleen ja er niet aan denken dat het jwe familie is is wel lastig
ik snap dat het lastig is er niet aan te denken dat het familie is alleen je moet je echt voorstellen dat je gewoon bij de huisarts zit.
Natuurlijk blijft het altijd familie maar hij kan daar verder niks mee je kunt hem alles zeggen hij heeft beroepsgeheim dus hij vertelt nooit wat door. heel veel sterkte bij de schoolarts
bedankt en ik ga me niet voorstellen of ik bij de huisarts zit want ik ben nnog nooit bij de huisarts geweest
Je moet gewoon zeggen dat je naar een andere schooldokter wilt, zo simpel is het. Het is familie en daar ga je niet heen. Hij zou eigenlijk al zo verstandig moeten zijn om een collega jou te laten onderzoeken. Je bent 12, dus je mag in overleg met je ouders je eigen medische keuzes maken. Er is niks mis mee om te zeggen dat je een dokter wilt die je niet kent.
dat is dus moeilijk ik heb geen ouders meer die zijn omgekomen toen ik 3 was en ik woon bij mijn nnicht en hij weet niet dat ik op die school zit
:eek:
Dan mag je met denege die de voogdij over jou heeft samen besliss. En als ik jou was zou ik het die vriend maar is vertellen dan. Als je niks zegt dan is het je eigen schuld.
Dan mag je met denege die de voogdij over jou heeft samen besliss. En als ik jou was zou ik het die vriend maar is vertellen dan. Als je niks zegt dan is het je eigen schuld. je moet meschien niet zo doen tegen mij ik word daar heel etrg boos van snap je dat
heel erg bedankt alleen ja er niet aan denken dat het jwe familie is is wel lastig Ik wens je sterkte als je me wil spreken kan ik mijn mail adres geven
ja heel graaag
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Wbanaan,

fijn dat je Jenyca wil helpen. Maar op dit forum is iedereen anoniem, en daarom is het niet toegestaan om gegevens uit te wisselen zoals je mailadres, telefoonnummer, snapchat etc.
Jullie kunnen via het openbare forum met elkaar praten.

Met vriendelijke groet,
Marieke / De Kindertelefoon
je moet meschien niet zo doen tegen mij ik word daar heel etrg boos van snap je dat
Hoezo? Ik zeg toch niks geks? Je zegt zelf dat je er tegenop ziet omdat de schoolarts iemand is die je kent. Maar je wil diegene dat niet vertellen. Je kan het probleem zelf oplossen alleen wil je dat blijkbaar niet doen... Ik probeer je alleen te helpen, dan hoef je niet gelijk zo agressief te reageren  :mad:
hey volgens mij bedoelen jullie het allemaal niet zo rot maar het is wel lastig om dat tegen een familielid te zeggen als je er zoveel problemen mee hebt om een prik te krijgen enzo. dus niet kwaad worden op elkaar.
Na het lezen van dit zwaar bedroevende topique, denk ik dat het beter is als je ook even gelijk een afspraak maakt bij de psycholoog. Ik heb zo'n waterig voorvermoeden dat er onder jouw hersenpan zich een paar geestelijke stoornissen bevinden. Niet erg, mits de psycholoog ook weer familie is, wat met niet zo raar lijkt aangezien je toch alles verzint.
nou dit vind ik niet echt een aardig reactie. mensen kunnen daar echt over in zitten. jij ziet ook weleens ergens tegen op?
En met haar is niks mis en ze zal het zeker niet verzinnen. hier kom je niet zomaar op en ze heeft echt een probleem waar mensen haar graag mee willen helpen maar ik vind dat je dit niet zomaar kan zeggen.
Jep. Natuurlijk. Het probleem is jammergenoeg dat, ookal bedoel je het goed, jij net zo'n naief klein meisje bent. Alles geloven wat gezegd word is daar een uitstekend voorbeeld van, aangezien je je ook had beseft dat dit niet echt serieus is als je wat ouder was geweest.
nou ik zal  je vertellen. ik weet niet hoe oud jij bent maar ik ben 16 jaar en ik ben niet naief. ik heb alleen vertrouwen in mensen en dat ben jij misschien door omstandigheden verloren. dat vind ik heel spijtig voor jou. ik neem alleen iedereen met een probleem serieus omdat ik weet dat dat heel belangrijk is. Omdat je mensen kwetst als je dat niet doet. En ik heb veel meegemaakt en weet hoe dat voelt en gun dat anderen niet. en ik hoef geen medelijden van je als je dat nu wil gaan zeggen. jij hebt gevoel anderen ook. houd daar rekening mee. En als ik klein zou zijn dat maakt niet uit. ik ben blij met mezelf zoals ik ben.
Wat een enorm jammere reactie is dit weer. Helaas kan ik je nu dus ook niet meer serieus nemen. Je bent niet naief? Dat zou iedereen van zichzelf denken, nietwaar. Het is ook een beetje hypocriet om mij zogenaamd advies te geven, en te doen alsof jij alle wijsheid van de wereld hebt, terwijl je in feite gewoon een puber bent met weinig levenservaring, die denkt dat ze de wereld kan gaan veranderen door tegen iedereen te zeggen dat 'het wel goed komt'. Sorry meisje, zo werkt het jammergenoeg niet. Ook een mooie asumptie, dat ik zogenaamd het vertrouwen in mensen ben verloren door 'omstandigheden'. Niet echt. Ik ben eerder realistisch, iets wat jij ook zult worden naarmate je iets ouder word en meer van het leven gaat zien. Of niet, maar ik hoop het toch wel voor je, want op dit moment zet je jezelf enorm voorschut. 
hey
wanneer moet je naar de schoolarts of ben je al geweest?
hoor graag hoe het gegaan is.

groetjes EstherXXX
@OnaangenameOntdekking, je kan wel wat normaler doen hier. Heb al jouw reacties gelezen -maar liefst 5- en er zat geen zinnige tussen. Als je hiermee verder wil maak dan even een centraal afzeik-topic aan ofzo. Dit is iemand met een probleem. Dat jouw leven perfect is en alles goed gaat en je niet weet wat een probleem is is leuk voor jou. Maar mensen op dit forum zijn er om anderen te helpen of om hulp te krijgen. En je zielige gelul over levenservaringen enzo slaat ook weer helemaal nergens op. Jij bent 14 degene waar je tegen praatte 16. Voor de iets minder intleligente rekenaars onder ons (wat ik jullie natuurlijk niet kwalijk kan nemen) dat is 2 jaar meer.

En nu even over dit topic,

Ben je al bij de schoolarts geweest? Ook ik hoor graag hoe het is gegaan

xx Justforlife
Grappig. Maar als je het toch niet kan laten de discussie met mij aan te gaan; grappig hoe je mijn reacties onzinnig en afzeikend vind. Jammergenoeg heb jij je ogen half gesloten, aangezien iemand met zijn neus op de realiteit drukken niet 'afzeiken' is, en de enige hulp is die de kinderen hier nodig hebben. 'het komt wel goed' is een zielige leugen waar niemand iets aan heeft, en aan dat zoetsappige cliché advies wat de persoon in kwestie in 1 seconde zelf had kunnen bedenken ook niet. Ook leuk hoe je concludeert dat mijn leven perfect is, dat ik geen 'problemen ken', aangezien je niets afweet van mijn leven en de dingen die ik heb meegemaakt. Het enige veschil met het gros van de mensen hier? Ik heb de dingen echt meegemaakt. Ik heb geen aandacht gevraagt om elk klein 'probleempje', wat voor elk persoon hier een reden is voor zelfmoord. Aandachtszoekerij. Het slechtste wat je kunt doen is op die aandachtszoekerij ingaan, zoals iedereen hier doet. Zo steun je de persoon in kwestie alleen maar in zijn zelfmedelijden in plaats van te trachten hem eruit te halen door te zeggen waar het op staat. Grappig ook, hoe je leeftijd als maatstaf voor levenservaring neemt. Ik ga er niet verder op in, maar denk je na dit bericht maar is even in over de ironie van '14'. Leuk ook, voor de minder 'intleligente rekenaars', grappig. Hoe jij ook probeert om je punt te maken door een heel leuk cynisch grapje te maken. 🙂
Moet zeggen dat ik je taalgebruik wel kan waarderen. ;) En ik snap je punt, er zitten hier aandachtszoekers, bijvoorbeeld @Pieterpost in de reactie boven je. Ook mensen die topics openen om aandacht te krijgen en allemaal dingen vertellen waar niks van klopt. Maar geloof me, er zitten hier mensen met echte problemen. Ik zelf - ik wil niet naar aandacht zoeken, gebruik het puur als voorbeeld dat je dat even weet - heb het ook niet makkelijk. Homo zijn en daardoor veel mensen om je heen van vrienden naar pesters zien veranderen. Dus ook constant gepest worden door vroegere 'vrienden'. Meerdere malen poging tot zelfmoord. Zo zijn er veel hier, mensen met echte problemen. Hoop dat je een beetje een beeld krijgt bij waar dit forum voor bedoeld is naarmate je hier vaker leest

xx Justforlife
Als je inziet dat er hier aandachttrekkers zitten moet je ook inzien dat dit topic daar een voorbeeld van is - elk topic, bijna elk topic hier, draait om aandacht. En dan voornamelijk de zelfmoord, depressie topics. Als jij zegt ervaring te hebben met depressie en zelfmoord, weet je immers dat wanneer je suicidaal bent en het echt niet meer ziet zitten, je geen zoetsappig topic aan gaat maken op dkt, maar naar het treinstation loopt of pillen haalt; zelfmoord gebeurt in stilte. Als het serieus is. Helaas is het een begrip geworden om met zelfmoord aandacht te trekken, met dit forum als uitstekend voorbeeld. Kinderen denken dat het stoer en edgy is om depressief te zijn, terwijl zij nooit ervaren hebben hoe die emotie puur is.
@OnaangenameOntdekking, en daarom maak ik daar ook geen topic over aan. 

Reageer