Bang om uit te kleden bij schooldokter, ervaringen?

  • 5 February 2020
  • 9 reacties
  • 2215 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi iedereen,

 

ik moet binnenkort naar de schooldokter en ik ben een beetje bang dat ik me moet uitkleden. ik zou graag jullie ervaring horen!

alvast bedankt.


9 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Misschien kun je aangeven dat je liever niet uitkleed en zou ik mogen vragen waarom je dat niet wilt 

 

Hoi

 

Als je je niet comfortabel voelt bij bepaalde onderdelen van het onderzoek, mag je dat gerust aangeven. Wie weet mag je dan wat meer kleding aanhouden, of zal de dokter extra discreet met je omgaan. Ook zou je, als je dit prettiger lijkt, kunnen vragen of je het schoolonderzoek door de huisarts zou mogen laten afnemen. Sommigen vinden dat minder vervelend. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 5
Badge +5

het is meestal maar voor even

Heehoii, ik zit op een internaat in België, daar moeten wij ook 2x per jaar naar de schooldokter, dan kom je daar gewoon in je schooluniform binnen en gaat hij/zij eerst even vragen hoe het gaat enzo. Dan moet je je uitkleden (gewoon recht voor hem of haar, dat is best wel awkard) je ondergoed mag je wel aanhouden gelukkig. Dan wordt je helemaal gemeten, je maten en je vetpercentage (dat is best awkard, want dat doen ze met zo een ding en dan gaan ze helemaal aan je buik zitten enzo) en je wordt ook gewogen.  Dan mag je je weer aankleden en dan krijg je nog te horen of alles goed is. Ik weet natuurlijk niet of het overal zo is, zelf vind ik dit best kut, maar ik doe het maar gewoon.

Reputatie 5
Badge +5

Lk144 hoe is het gegaan? Ben je al geweest?

Reputatie 2
Badge +1

Heeyy. Ik weet niet hoe het bij jullie op school werkt, maar bij ons word je alleen gewogen en gemeten en moet je een vragenlijst invullen. Geen kleren uit dus.

 

~xxx

Hallo Lk144 :)

Bij mij wordt je gemeten en gewogen en worden je oren en ogen getest. Tevens gaat de schooldokter met je in gesprek over verdere gezondheidskwesties bij mij op school.

-Dr8gon99

Reputatie 5
Badge +5

hoi iedereen,

 

ik moet binnenkort naar de schooldokter en ik ben een beetje bang dat ik me moet uitkleden. ik zou graag jullie ervaring horen!

alvast bedankt.

Waar ben je dan bang voor?

Reputatie 2
Badge +1

Bij mij op medisch onderzoek is het eerst effe praten met de dokter dan een hele vragen lijst invullen dan kleren uit doen tot je onderbroek ze meten je dan ze wegen je ze doen een oog en hoor test en dan moet je onderbroek uit zowel bij jongens als bij meisjes ook bh moet uit en dan kijken ze bij de jongens of de ballen al goed gegroeid zijn en doen ze de voorhuid paar keer op en neer om te kijken of dat goed gaat bij de meisjes kijken ze naar de borstgroei en hoe de ontwikkeling is van de vagina dan mag je weer aankleden en wat gaan

Reageer