Vraag

autisme of adhd?

  • 19 April 2023
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo ik ben een meid van 18 jaar en ik vermoed dat ik autisme of adhd heb.

Ik denk al 3 of 4 jaar dat ik iets van een stoornis heb maar ik heb hier nooit wat aan gedaan. Nu krijg ik voor mijn opleiding (onderwijsassistent leerjaar 2 niveau 4) lessen over stoornissen en beperkingen. Helemala prima maar het probleem is dat ik mij hierin herken. 

Ik ga even wat dingen opsommen: ik stel graag dingen uit, ben erg goed met sociaal contact maar met te grote groepen zone ik mezelf uit en ben ik stil (uk wil wle contact maar het is moeilijk) op mijn werk ben ik zo deuk dat sommige mensen gek van me worden maar als ik ben een collega werk die adhd heeft ben ik (zonder dat ik het door heb) heel rustig, ook kan ik heel rustig zijn maar heb wel een keer per dag dat ik heel druk ben. Verder praat ik zoveel daar wil je spontaan ducktape bij pakken (en vastplakken) 

Nu heb ik al dyslexie en het blijkt dus dat autisme en of adhd vaak samen komen met dyslexie. 

Is het mogelijk dat ik mij laat testen op beide stoornissen? Zo ja hoe?

O en met stoornissen wil ik niemand beledigen of mezelf een diagnose geven. Ik vraag alleen om advies en ervaringen dus word aub niet boos :)

 

Fijne dag en bedankt voor het lezen!


3 reacties

Je kan jezelf wel laten testen volgens mij, maar dan gaat het meestal via iemand op school of de huisarts.

Je bent 18 en dan kan je alleen naar de huisarts dus je zou het misschien daar kunnen vragen, of je mentor op school?

Reputatie 1
Badge

Hey 

 

ik ben deze maand ook gediagnosticeerd op ADHD en ik zou met je klachten naar de huisdokter gaan dan kan het zijn dat je doorverwezen word maar bij vrouwen is de diagnose altijd later dus het kan en op basis van je klachten denk ik meer adhd mijn zus heeft autisme en die is tog wel anders in de omgeving van bij andere mensen maar je kan ook al een online zelf test doen is niet helemaal correct maar als hoge score haalt is de kans groter ik had 80% en het klopde dus jha 

En welke rochting volg je lijkt interessant?

veel succs 

Badge

Bij mij is een paar jaar geleden

Ass (autisme spectrum stoornis)

vastgesteld 

Dingen die bij dede vermoeden dat ik ass had waren na school was ik moe (toen ik nog naar een gewoonte school ging )

uitdrukkingen nam ik letterlijk

en in de les wiskunde was ik te snel klaar met de oefeningen

ik zit nu op een school speciaal aangepast voor kinderen met ass

En ik heb daar geleerd dat kinderen/volwassenen

met ass prikkels Feller /meer binnen krijgen

EN dat het kan zijn dat we geluiden Horren die personen zonder ass niet Horren 

heeft met de geluid ferkwensie te makken

een voorbeeld iemand met ass kan een honden fluit Horren 

 

dit kan ook bij mogelijk zijn bij iemand zonder ass 

en hier mee bedoeld ik dat het ook mogelijk is dat iemand zonder ass de honden fluit hoort 

Groeten Tom 

Reageer