Vraag

Aparte poes??

  • 29 November 2019
  • 4 reacties
  • 10398 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyhoi meisjes!

Ik ben een maant geleden 13 geworden en heb een belangerijke vraag:worried:

Ik ben laatst begonnen met mastarbatueren maar heb iets geks ontdekt..

Ik denk dat ik zo’n halve man vrouw ben wand er lijkt een kleine piemel te zitten boven waar mijn spleetje zit..:cry:  Mijn papa vond het ook niet normaal er uit zien

Betekent dit dat ik man wordt???

Ik acepteer alle mensen maar wil liever gewoon meisje zijn met alleen een poesje :frowning2::frowning2:

Heeft iemand tips? Ik houdt niet van de doktor 

xxxxx


4 reacties

Hi,

Dat kleine bobbeltje is je clitoris, je kan dat triggeren en daar kan je dan weer opgewonden van raken. Niks om je zorgen over te maken. xx

Reputatie 2
Badge +4

Zoals fiedel al zei is dit inderdaad gewoon je clitoris dus totaal niks om je zorgen over te maken

De clitoris is eigenlijk de vrouwelijke variant van een penis of andersom. Ze zitten op dezelfde plek en hebben dezelfde beginvorm wanneer de geslachtsdeken in de baarmoeder beginnen te ontwikkelen. Een interseks persoon heeft eigenlijk delen die tussen deze beginvorm en de compleet mannelijke of vrouwelijke geslachtsdelen inzitten.  Mensen met beide een volgroeide penis en vagina bestaan niet. Een grotere clitoris of een kleine piemel zoals jij het noemt kan een aanwijzing zijn dat jij interseks bent. Om hier meer zeker van te zijn zonder naar de dokter te gaan heb ik hier ook een plaatje waarmee je jezelf zou kunnen vergelijken. Ik heb het vermoeden dat de afbeelding verwijderd gaat worden dus hier ook een link.

https://www.quora.com/What-do-people-born-with-both-genders-look-like (naar beneden scrollen)

Intersekse personen hebben altijd bestaan, maar zijn nauwelijks zichtbaar in onze maatschappij. Een tweedeling in mannen en vrouwen is de norm. Intersekse is een variatie op wat als de mannelijke of vrouwelijke sekse wordt beschouwd. De norm voor ‘man’ is XY-chromosomen, penis, ballen, het hormoon testosteron en een bepaalde lichaamsbouw. Bij ‘vrouw’ gaat men uit van XX-chromosomen, vagina, eierstokken en baarmoeder, het hormoon oestrogeen en een andere lichaamsbouw. Toch worden er meisjes geboren met XY-chromosomen en jongens met XX-chromosomen. Of jongetjes met een vagina en meisjes met een clitoris die zo groot is als een kleine penis. De variatie tussen intersekse personen is groot. Soms is al vanaf de geboorte bekend dat er sprake is van een intersekse kind. Maar er zijn ook mensen die niet weten dat ze  een intersekseconditie hebben. Zij kunnen hun hele leven kampen met onbegrepen lichamelijke of geestelijke klachten.

  • meer dan 80.000 mensen hebben een vorm van intersekse
  • 1,7 procent van de baby's die worden geboren heeft een intersekse-conditie
  • het hebben van een intersekse-conditie is normaler is dan het hebben van rood haar
  • intersekse heeft niets te maken met geaardheid of seksuele voorkeur

Intersekse is lang niet altijd aan de buitenkant te zien. Er zijn meer dan veertig aangeboren aandoeningen waarbij het geslacht zich anders ontwikkelt dan wat als normaal wordt gezien. Soms is dat bij de geboorte meteen duidelijk, maar het gebeurt ook vaak genoeg dat iemand het pas ontdekt als de menstruatie uitblijft, als zwanger worden niet lukt omdat niet iedereen die interseks is eierstokken heeft.  Ons land kent ongeveer 85.000 mensen met een vorm van intersekse, zo stelt het Sociaal Cultureel Planbureau. Dat betekent dat iets minder dan een op de tweehonderd Nederlanders een intersekseconditie heeft. 

De meeste intersekse personen identificeren zich als man óf vrouw. Maar net zoals de rest van de maatschappij niet uit Barbies en Kens bestaat, zo zijn ook intersekse personen niet allemaal gelijk. Er zijn stoere kerels, prachtige vrouwen en alles daar tussenin. Interseks zijn maakt iemand niet minder een vrouw/meisje. Je bent nog steeds het gewone meisje wat je wilt zijn, maar je geslachtsdelen kun je niet zomaar veranderen. 

bronnen/sites om te bezoeken; 

Als jij oprechte vermoedens hebt dat je interseks bent hoef je niet per se de huisarts te bezoeken. Het is wel slim om dat te doen als;

  • Je het zeker wilt weten.
  • Later zwanger kunnen worden belangrijk vind. Ik denk dat ze zouden kunnen controleren of je wel eierstokken hebt.
  • Je last hebt van psychische klachten.

Als het er toch met iemand over wilt hebben zou je met je vader kunnen praten. Verder zou je, als jouw school daaraan doet bij seksuele voorlichting een vraag in de anonieme vragendoos kunnen stoppen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Dat hoort zo hoezo kijkt je vadet daarnaar en ga je niet naar een dokter ofzo zou mij vader dat niet laten doen

 

Reageer