Vraag

Angst voor de dokter

  • 15 January 2023
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik ben PG6anoniem en ik heb BLV (been lengte verschil) en daardoor ook milde lumbar scoliosis (scoliose in mijn onderrug)

Dat betekend dat mijn heupen/bekken schuin staan, mijn rechter been komt hoger uit dan de linker waardoor die langer is en de wervel in mijn onderrug loopt een klein beetje in een boog. Van de scoliose heb ik niet echt last, maar van mijn been heb ik al sinds 2020 pijn. Dat komt omdat ik meer steun op het langere been waardoor mijn bovenbeen heel snel overbelast word. Ik kan er ook niet op liggen omdat het bot dus schuin staat en uitsteekt. Ik heb in mijn linkerschoen altijd 2 zolen zodat mijn beenlengtes gelijk uitkomen. Ik heb het gemeten bij mijn heupen, bovenbenen en enkels en mijn verschil is niet zo groot dus er is geen operatie nodig en ik zou moeten kunnen leven met een schoenverhoging maar dat helpt dus niet. Vooral omdat ik niet op dat been kan slapen en na een dagje lopen of gekneld zitten ik alsnog last van mijn bovenbeen krijg en soms ook pijn in mijn knie en enkel. Mijn ouders weten dit al sinds ik er last van heb onlangs dat ik door hypochondrie een angst voor de dokter heb en daarom mijn gezondheidsklachten vaak binnenvet. Maar als ik er over begin zeggen mijn ouders dingen zoals “misschien toch maar een keer naar de dokter” en dan hou ik er over op omdat ik dat niet durf. Ik legde laatst aan mijn vader uit dat ik had uitgezocht dat ze alleen opereren bij grote verschillen en dat kleine verschillen zoals bij mij alleen behandeld word met schoenverhoging zoals zolen. Maar aangezien ik er onlangs die oplossing toch last van hebt met bijv op mijn zij slapen zegt mijn vader dat ze dat waarschijnlijk ook gewoon kunnen opereren. Maar of het nou gewoon langs de dokter gaan word of opereren, ik durf beide niet, maar ik wil er zo graag van af. Wat moet ik doen?


2 reacties

Hoi. Allereerst wat beschrijf je het goed! Ik kan me daardoor helemaal voorstellen hoe het voor je is. Ik wens voor jou dat je er toch voor naar de arts durft en kunt zodat je minder pijn hebt en meer gemak. Misschien heb je hier iets aan?

 

https://isnca.org/nl/voel-je-je-angstig-voor-een-bezoek-aan-de-dokter-7-tips-die-kunnen-helpen/

Ik hoop dat anderen ook met tips voor je komen ! Veel sterkte en go 4 it!  :) 

Sjammetje xxxx

Reputatie 7
Badge +15

Ik ken die” ziekte “ nee eerder “aandoening” ik ken iemand die daar ook last van heeft, en ik weet dus dat het k*t kan zijn! 
 

kijk anderseens bij het linkje van @Sjammetje ! 
 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer