Vraag

afvallen met laxeermiddelen

  • 25 November 2019
  • 2 reacties
  • 161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi ik ben een meisje en 14 jaar, ik wil graag afvallen en ik vroeg me af hoeveel je kan afvallen als je laxeermiddelen (poeder of pillen) slikt want wij hebben altijd laxeermiddel in huis omdat ik coeliakie heb. Maar denk je dat als ik meer slik dan voorgeschreven dat ik dan ga afvallen want ik wil nog steeds heel graag afvallen. Mijn doel is iets van 5 kilo ofzo, misschien wel meer daarna als ik nog niet tevreden ben, maar kan iemand advies geven met laxeermiddel enzovoort.? Xoxo


Dit topic is gesloten

2 reacties

Allereerst is het een belangrijke vraag of het nodig is dat je afvalt, en of het verstandig is. Je bent nog zo jong, probeer als het even kan de vrede met je lichaam te bewaren door het te accepteren zoals het is. Heel vaak heeft onvrede met je lichaam of gewicht eigenlijk helemaal niets te maken met hoe je eruit ziet, maar is het een uiting van een diepere onzekerheid over jezelf of je leven. Probeer dat aan te pakken, want een lager gewicht gaat in dat geval helemaal niets veranderen aan hoe je je voelt. 

Als antwoord op je vraag over laxeermiddelen: begin er niet aan. Het enige dat laxeermiddelen doen is het leegmaken van je darmen, maar dat is nadat je lichaam de energie uit de voeding heeft gehaald. Je voelt je dus even leeg, maar dat is alleen maar omdat je vocht en darminhoud verliest. Dat komt allemaal weer terug als je weer gaat eten: dan komt er weer voedsel in je maag en darmen en ga je ook nog een heleboel vocht vasthouden. Het gevaar is dat je dan weer gaat laxeren en zo in een vicieuze cirkel terechtkomt en dan ben je nog verder van huis. Als je laxeermiddelen regelmatig gaat gebruiken is dat ook nog eens erg schadelijk voor je lichaam, het kan onomkeerbare schade aanrichten. 

Is het echt nodig om af te vallen, omdat je overgewicht hebt met gezondheidsklachten, neem dan contact op met je huisarts. Hij of zij kan je in contact brengen met een diëtiste die je kan begeleiden bij het afvallen en je helpen op een een gezonde en duurzame manier een gezond gewicht te bereiken. 

Succes!

Reputatie 2
Badge +3

Hoi allemaal,

 

Dit topic is gesloten, je kunt niet meer reageren, omdat het topic ingaat tegen regel 9:

 

9. Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende inhoud of links op het forum
Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld zelfdoding, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging is daarom ook niet toegestaan. Aankondigingen van zelfdoding worden verwijderd. Topics over deze onderwerpen zijn wel toegestaan.

 

Het gebruik van laxeermiddelen buiten voorschrift van een arts en/ of om afvallen kan schadelijk zijn.

 

Groetjes,

 

Hester van De Kindertelefoon