Heey allemaal,
Al heel lang vind ik mezelf al te dik. Ik denk ongeveer dat het 2 jaar geleden was dat ik er begon op te letten en minder ging eten. Mijn zus ging er ook meer op letten, en viel veel sneller af dan ik. Uiteindelijk ontwikkelde zij anorexia. Ze heeft een ziekenhuisopname gehad. Daarna ging het weer veel beter, maar had weer snel een terugval. Paar weken geleden is ze ontslagen uit een kliniek waar ze lang heeft gezeten. Nu gaat het weer beter, maar ik ben bang dat ze weer een terugval gaat krijgen.
Ik zit al lang niet lekker in m'n vel door veel dingen en één daarvan is dat ik denk dat het mijn schuld is dat zij anorexia heeft. denken jullie dat ook?
Ik wil dus al heel lang afvallen. Maar het lukt me steeds niet omdat mijn ouders heel erg op het eten letten ook op mijn eten.Om te voorkomen dat ik geen anorexia krijg. Ik kan dus niet zomaar minder gaan eten. Veel bewegen kan ik ook niet want mijn zus wil altijd weten wat ik ga doen en dan wilt ze altijd mee.
Hebben jullie tips om toch af te vallen?
groetjes anoniempje6
Afvallen gaat niet....
A
Bladzijde 1 / 2
A
Hoihoi!
Ik ken natuurlijk niet de hele situatie van je zus, maar het is sowieso niet jouw schuld! Anorexia is wat jij van jezelf denkt. Dan kan iedereen vertellen wat ie wilt, maar je gelooft toch alleen jezelf.
Wat is je lengte, leeftijd en gewicht? Dan kun je je bmi berekenen. Als hier opzich nog wat af kan, kun je met je ouders overleggen. Je kunt voorstellen een plan op te stellen, waardoor ze controle hebben over het afvallen en zien dat jij hier niet te ver in doorgaat. Uiteindelijk moeten ze dit bij jou kunnen loslaten.
Pas je wel op?! Je zegt namelijk wel dat je minder begon te eten. Minder eten is natuurlijk niet de oplossing, gezonder eten is dat wel!
Gr. Pin
Ik ken natuurlijk niet de hele situatie van je zus, maar het is sowieso niet jouw schuld! Anorexia is wat jij van jezelf denkt. Dan kan iedereen vertellen wat ie wilt, maar je gelooft toch alleen jezelf.
Wat is je lengte, leeftijd en gewicht? Dan kun je je bmi berekenen. Als hier opzich nog wat af kan, kun je met je ouders overleggen. Je kunt voorstellen een plan op te stellen, waardoor ze controle hebben over het afvallen en zien dat jij hier niet te ver in doorgaat. Uiteindelijk moeten ze dit bij jou kunnen loslaten.
Pas je wel op?! Je zegt namelijk wel dat je minder begon te eten. Minder eten is natuurlijk niet de oplossing, gezonder eten is dat wel!
Gr. Pin
A
Haay Pin,
Bedankt voor je reactie!
Ik ben 13 jaar ben 1.67 lang en weeg 56. Mijn bmi is gewoon goed. Alleen ik vind mezelf echt te dik.
Ik ben idd minder gaan eten. Ik tel de calorieën op en mag 900 kcal binnenkrijgen. Ja ik weet dat dit niet goed is, Maar zo heb ik wel het idee dat het sneller gaat.
Groetjes anoniempje6
Bedankt voor je reactie!
Ik ben 13 jaar ben 1.67 lang en weeg 56. Mijn bmi is gewoon goed. Alleen ik vind mezelf echt te dik.
Ik ben idd minder gaan eten. Ik tel de calorieën op en mag 900 kcal binnenkrijgen. Ja ik weet dat dit niet goed is, Maar zo heb ik wel het idee dat het sneller gaat.
Groetjes anoniempje6
A
Je hebt echt een prachtig gewicht! Je hoeft echt niet af te vallen!
Misschien voelt het voor jou wanneer je hierover gaat praten alsof jij ook nog komt. Weer een probleemkind zegmaar. Maar zo moet je je iig niet voelen! Je ouders willen je ook helpen! Ik denk dat het verstandig is nu aan de bel te trekken. Je hebt zelf ervaren wat een eerstoornis met iemand kan doen. En jij begint er een te krijgen. Of je hebt hem zelfs al. Alsjeblieft praat er met iemand over! Ik maak me zorgen over je!
Gr. Pin
Misschien voelt het voor jou wanneer je hierover gaat praten alsof jij ook nog komt. Weer een probleemkind zegmaar. Maar zo moet je je iig niet voelen! Je ouders willen je ook helpen! Ik denk dat het verstandig is nu aan de bel te trekken. Je hebt zelf ervaren wat een eerstoornis met iemand kan doen. En jij begint er een te krijgen. Of je hebt hem zelfs al. Alsjeblieft praat er met iemand over! Ik maak me zorgen over je!
Gr. Pin
A
Hey Pin,
Ik praat sowieso niet met m'n ouders over problemen. Geen idee waarom niet, maar dat gaat gewoon niet. Ik durf hier gewoon met niemand over te praten. Misschien met iemand op school, maar dat kan nu niet omdat het vakantie is.
Je hoeft je echt geen zorgen om mij te maken hoor!
Groetjes anoniempje6
Ik praat sowieso niet met m'n ouders over problemen. Geen idee waarom niet, maar dat gaat gewoon niet. Ik durf hier gewoon met niemand over te praten. Misschien met iemand op school, maar dat kan nu niet omdat het vakantie is.
Je hoeft je echt geen zorgen om mij te maken hoor!
Groetjes anoniempje6
A
Hoihoi,
Durf je bijvoorbeeld wel het hier over te hebben met je vrienden? Of met je huisarts? Of met de KT chat/bellen? Je zit hiermee, anders zou je het forum niet opzoeken. Om even met iemand te kunnen praten is echt goed voor je! Iemand die naar je luistert en je serieus neemt. Alsjeblieft?
Gr. Pin
Durf je bijvoorbeeld wel het hier over te hebben met je vrienden? Of met je huisarts? Of met de KT chat/bellen? Je zit hiermee, anders zou je het forum niet opzoeken. Om even met iemand te kunnen praten is echt goed voor je! Iemand die naar je luistert en je serieus neemt. Alsjeblieft?
Gr. Pin
A
Hoi!!!
Wat vervelend dat ze zus steets terugvallen heeft.
Maar het is jou schult niet .wat heer boven al staat het is wat je er zelf van maakt.
En ergens snap ik jou ouders ook wel.
Ze zijn gewoon bezorgt.
Ik ben zelf veel te dun ik moet bij komen en wij moeten ook veel op het eten letten!!
Ik zou het gewoon even laaten gaan met het afvallen!!!! je bent nog zo jong je lichaam heef die
Stoffen nog nodig voor je hersenen en je groei!!!
Afvallen kan je laater nog .
en je moet je zus nu steunen dat ze geen
Terugval krijg!!!!
je moet effen het goede voorbeeld geefen aan haar.
Sowieso ik vind dat jou gewicht goed is?
Ik hoop dat dit een beetje helpt en veel succes
Gr angelv
Wat vervelend dat ze zus steets terugvallen heeft.
Maar het is jou schult niet .wat heer boven al staat het is wat je er zelf van maakt.
En ergens snap ik jou ouders ook wel.
Ze zijn gewoon bezorgt.
Ik ben zelf veel te dun ik moet bij komen en wij moeten ook veel op het eten letten!!
Ik zou het gewoon even laaten gaan met het afvallen!!!! je bent nog zo jong je lichaam heef die
Stoffen nog nodig voor je hersenen en je groei!!!
Afvallen kan je laater nog .
en je moet je zus nu steunen dat ze geen
Terugval krijg!!!!
je moet effen het goede voorbeeld geefen aan haar.
Sowieso ik vind dat jou gewicht goed is?
Ik hoop dat dit een beetje helpt en veel succes
Gr angelv
A
heey,
@pin
Ik denk dat m'n vriendinnen me niet gaan geloven. En al doen ze dat wel vertellen ze dat aan hun ouders en die weer aan mijn ouders zodat ik niet kan afvallen. Anders durf ik er echt met niemand over te praten:(
@angelv
Ik weet wat de gevolgen zijn van afvallen, maar ik wil maar een paar kilo. En ik heb al anderhalf jaar het goede voorbeeld willen zijn voor m'n zus waardoor ik ook dikker ben geworden. Ik kan echt niet meer dan 900 kcal per dag eten want als ik dat wel doe dan snij ik mezelf.
Ik weet dat dit niet goed is, maar ik kan echt niet anders. En ik wil super graag afvallen al is het maar 5 kilo ofzo.
Groetjes anoniempje6
@pin
Ik denk dat m'n vriendinnen me niet gaan geloven. En al doen ze dat wel vertellen ze dat aan hun ouders en die weer aan mijn ouders zodat ik niet kan afvallen. Anders durf ik er echt met niemand over te praten:(
@angelv
Ik weet wat de gevolgen zijn van afvallen, maar ik wil maar een paar kilo. En ik heb al anderhalf jaar het goede voorbeeld willen zijn voor m'n zus waardoor ik ook dikker ben geworden. Ik kan echt niet meer dan 900 kcal per dag eten want als ik dat wel doe dan snij ik mezelf.
Ik weet dat dit niet goed is, maar ik kan echt niet anders. En ik wil super graag afvallen al is het maar 5 kilo ofzo.
Groetjes anoniempje6
A
Hoi anoniempje6 !!!!!
Ga naar je huisarts die kan je doorverwijzen met een diëtist dat is een dokter die
Je kan helpen om af te valen. En je ouder komen het niet te weeten.
Sporten helpt ook maar ik denk dat je dat al wist!!!!
Gr angelv
Ga naar je huisarts die kan je doorverwijzen met een diëtist dat is een dokter die
Je kan helpen om af te valen. En je ouder komen het niet te weeten.
Sporten helpt ook maar ik denk dat je dat al wist!!!!
Gr angelv
A
Heey Angelv,
Ik durf niet naar de huisarts te gaan. Sporten doe ik al veel, maar gaat lastig ik heb een blessure aan m'n knieën.
groetjes anoniempje6
Ik durf niet naar de huisarts te gaan. Sporten doe ik al veel, maar gaat lastig ik heb een blessure aan m'n knieën.
groetjes anoniempje6
A
Wat eet je nu dagelijks , als ik vragen mag?
A
Wat durf je wel? Je hebt een prima gewicht en je ontkent niet dat je een probleem hebt. Wat is het dat het zo eng maakt? Wat is het struikelblok?
Gr. Pin
Gr. Pin
A
@menspersoon
Ik eet gewoon bij het ontbijt 1 boterham zonder beleg. 's middags 2 boterhammen zonder beleg. En 's avonds 1 aardappel met pap.
@pin
Ik ben geen prater ik durf niks tegen niemand te zeggen. Hier heb ik echt al m'n hele leven last van waar ik echt niet blij mee ben.
groetjes anoniempje6
Ik eet gewoon bij het ontbijt 1 boterham zonder beleg. 's middags 2 boterhammen zonder beleg. En 's avonds 1 aardappel met pap.
@pin
Ik ben geen prater ik durf niks tegen niemand te zeggen. Hier heb ik echt al m'n hele leven last van waar ik echt niet blij mee ben.
groetjes anoniempje6
A
Uhm, je eet wel weinig... Vooral 's avonds.
En chatten met de KT?
En chatten met de KT?
A
@pin
Ik vind de nieuwe chat van de kindertelefoon niet fijn. Je ziet niet meer of ze iets terug typen. En ik heb niet zo veel geduld.
Ik vind de nieuwe chat van de kindertelefoon niet fijn. Je ziet niet meer of ze iets terug typen. En ik heb niet zo veel geduld.
A
Dat is waar. Had ik ook last van. Echter kreeg ik sneller antwoord dan wanneer ik zag dat diegene 10 eeuwen aan het typen was.
En bellen?
Gr. Pin
En bellen?
Gr. Pin
A
@pin
Bellen vind ik lastig omdat ik bang ben dat iedereen mij hoort en dus het weet wat ik niet wil.
Groetjes anoniempje6
Bellen vind ik lastig omdat ik bang ben dat iedereen mij hoort en dus het weet wat ik niet wil.
Groetjes anoniempje6
A
Sorry KT als dit een chatgesprek begint te worden!
Je bent toch wel eens alleen thuis?
Het gaat erom dat je je beter gaat voelen, kun je je dan echt niet er overheen zetten dat je de chat niet 100% comfortabel vind?
(Ik bedoel dit allemaal niet als verwijten!)
Gr. Pin
Je bent toch wel eens alleen thuis?
Het gaat erom dat je je beter gaat voelen, kun je je dan echt niet er overheen zetten dat je de chat niet 100% comfortabel vind?
(Ik bedoel dit allemaal niet als verwijten!)
Gr. Pin
A
Nu het vakantie is ben ik eigenlijk nooit alleen thuis. Het lukt me echt niet om te chatten. Sorry:(
A
Je hoeft geen sorry te zeggen! Ik probeer alleen maar een oplossing voor jou te zoeken! Wat niet gaat, gaat niet. Het lijkt me alleen zo fijn voor jou om hier met iemand over te praten. Ik hoop dat het niet erger wordt!
Gr. Pin
Gr. Pin
A
Hoi!!!!
Ik snap je wel ik vind de chat ook niet zo fijn.( sorry KT dit is geen klacht)
Maar nu weet ik het ook niet meer. kijk je durft niet naar de dokter te gaan
Ja ouder letten op wat je eet . Praatten durf je niet. Sporten lukt niet verwegen je knie.
Weet jezelf nog iets want sorry ik weet het niet meer!!!!
Hoe kunnen wij je helpen???
Gr angelv
Ik snap je wel ik vind de chat ook niet zo fijn.( sorry KT dit is geen klacht)
Maar nu weet ik het ook niet meer. kijk je durft niet naar de dokter te gaan
Ja ouder letten op wat je eet . Praatten durf je niet. Sporten lukt niet verwegen je knie.
Weet jezelf nog iets want sorry ik weet het niet meer!!!!
Hoe kunnen wij je helpen???
Gr angelv
A
Het maak niks uit je hoef daar geen sorry voor te zeggen
En ik snap dat dit mogelijk is hoe kunnen wij je helpen???
Gr angelv Xxx
En ik snap dat dit mogelijk is hoe kunnen wij je helpen???
Gr angelv Xxx
A
Ik weet niet hoe jullie mij kunnen helpen. Ik weet ook niet wat ik moet doen. En praten met iemand? Ik ben geen prater, en nu het vakantie is weet ik niet eens met wie ik zou kunnen praten omdat ik niemand vertrouw.
Bedankt dat jullie mij meehelpen voor een oplossing. Hier ben ik echt blij mee. Echt bedankt!!!!
Groetjes Anoniempje6
Bedankt dat jullie mij meehelpen voor een oplossing. Hier ben ik echt blij mee. Echt bedankt!!!!
Groetjes Anoniempje6
A
Je praat met iemand om jezelf te ontwikkelen. Om tot een bepaald inzicht te komen. Je hoeft geen prater te zijn. Je kunt wel een prater worden. Dit gebeurt natuurlijk nooit door niet te gaan praten. Alles stapje voor stapje. Dat is heel normaal. Uiteindelijk zijn mensen sociale dieren.
Vertrouwen opbouwen kan ook even duren. Het kan helpen om te weten dat je iemand wel kan vertrouwen. Zoals je huisarts. Dan komt het vertrouwen vanzelf.
Gr. Pin
Vertrouwen opbouwen kan ook even duren. Het kan helpen om te weten dat je iemand wel kan vertrouwen. Zoals je huisarts. Dan komt het vertrouwen vanzelf.
Gr. Pin
A
Hoi
Ja wat pin al zij als het met kleine stapjes doet dan dan wen je daar aan.
Zo als je nu met ons praat op het forum.en als je zo met mensen praat
Dan komt het wel goed. Ik snap dat je mensen niet vertrouwt.
Schijf een brief dat kan een eerste stap zijn.
Gr angelv
Ja wat pin al zij als het met kleine stapjes doet dan dan wen je daar aan.
Zo als je nu met ons praat op het forum.en als je zo met mensen praat
Dan komt het wel goed. Ik snap dat je mensen niet vertrouwt.
Schijf een brief dat kan een eerste stap zijn.
Gr angelv
A
"Ik eet gewoon bij het ontbijt 1 boterham zonder beleg. 's middags 2 boterhammen zonder beleg. En 's avonds 1 aardappel met pap.
"
Ik vrees dat als je daarmee doorgaat dat je niet alleen te weinig calorieën binnenkrijgt, maar dat je ook te weinig eiwitten, mineralen en vitamines binnenkrijgt.
"
Ik vrees dat als je daarmee doorgaat dat je niet alleen te weinig calorieën binnenkrijgt, maar dat je ook te weinig eiwitten, mineralen en vitamines binnenkrijgt.
Bladzijde 1 / 2
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.