Vraag

afvallen

  • 31 August 2020
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hé ik plaats nu best veel achterelkaar sorry daarvoor

maar ik heb echt wat overgewicht. Ik ga naar de sportschool doe een dieet maar het helpt nooit. Ik doe het altijd met mijn moeder en soms alleen .maar dan ga ik toch stiekem naar beneden om wat eten te halen of ik ga als ik buiten ben naar de winkel. Het lukt steeds niet HELP!!!


3 reacties

Badge

Misschien kan je regels opzetten zoals als je iets ongezonds eet moet je een uur extra gaan sporten ofzo

Heyy,

De basis van afvallen is dat je meer calorieën verbrand dan dat je binnenkrijgt. Het klinkt alsof je goed bezig bent, je gaat naar de sportschool en volgt een dieet. Het hangt er dan natuurlijk ook vanaf ‘wat’ je in de sportschool doet (met sommige exercises zal je meer calorieën verbranden dan bij anderen. Cardio zorgt voor een verhoogd energiegebruik (calorieën verbranden dus) en met krachttraining ga je je lichaam ‘shapen’, belangrijk verschil dus). Ook zijn er natuurlijk talloze diëten, de één effectiever dan de ander, maar als je gewoon een beetje op je eten let en lekker wat beweegt, zal je gaan afvallen.

Maar als je een beetje gezond wilt afvallen, moet niet verwachten dat er per maand 5 kilo ofzo afvliegt. Zo makkelijk gaat het helaas niet. Het is een pittig proces. Het zal dan op wilskracht en discipline aankomen. Het is misschien lastig, maar hierin kan je jezelf trainen. Telkens als je in de verleiding komt, moet je terugdenken aan je doel. Maar je moet ook een balans vinden. Als je te streng voro jezelf wordt, ga je het ook niet volhouden. Aan jou om dat balans te vinden.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes ermee!

 

Groetjess

Badge

Tip: eet niet wanneer je trek hebt, maar een kleine beetjes fruit over de heledag. Als je wacht totdat je echt honger hebt ga je meer eten dan dat je bij mijn tip doet. En neem misschien niet onnodig geld mee voor als je geen eten meer wilt kopen! Dan koop je minder snel iets en kan je mooi sparen😉

Reageer