Vraag

afvallen

  • 3 January 2020
  • 8 reacties
  • 136 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Ik wil heel graag afvallen n kilo of 5 ik weeg nu 53 en ik ben 13 en 1.63 zoiets en ik vindt dat veel te veel maar ik kan dus echt niet wat gewicht kwijt raken maar ik wil het heel graag en sommige zullen gaan zeggen dat het n goed gewicht is maar ik vindt van niet dus hebben jullie mischien wat tips en tricks om makkelijk en snel af te vallen


8 reacties

Hey,

Je hebt inderdaad een goed gewicht voor je lengte en leeftijd. In principe heb je dat nog steeds (nog net) als je 5 kilo afvalt, maar dan zit je wel aan de lage kant (nu ook al een beetje). Het is dus niet nodig om af te vallen.

Daarom denk ik dat je beter een andere instelling kan aannemen. Is het probleem echt je gewicht of is het meer hoe je je in je lichaam voelt? Je kan namelijk ook gezonde aanpassingen in je leefstijl maken, waardoor je je beter gaat voelen en waarschijnlijk ook mooier gaat voelen in je lichaam.

Gooi overbodige suikers uit je dieet. Drink vooral water en thee. Sport een paar keer per week. Eet genoeg groente en fruit. Dat soort dingen. Het Voedingscentrum geeft allerlei tips en tricks hiervoor met de Schijf van Vijf. Misschien is dat iets?

Ik zou dus niet zo zeer focussen op afvallen, maar vooral op het verbeteren van je leefstijl.

Gr. Pin

Reputatie 2
Badge +4

ik leef al heel gezond en zo en eet bijna nooit suiker

 

Hey,

Hoe zit het met beweging? Sport je ook? Fiets je naar school?

Anders denk ik niet dat het verstandig is om af te vallen. Misschien zit jouw gewicht meer in spieren dan in vet. Spieren zijn zwaarder dan vet. 

Je hebt in principe een gezond gewicht. 

Gr. Pin

heyyy , waarom ik ,

 

ik heb het zelfde ik vind me zelf ook te dik. maar mensen zeggen dat ik anorexia heb ik vind zelf van niet. ik wil je wel tips geven maar let er wel op dat je niet teveel afvalt. er zijn zeker super snelle manier om afgevallen. maar weet dat die echt niet goed voor je gezondheid zijn. de kans dat je te snel of teveel afvalt of dat je het als een manier ziet om van je negatief zelfbeeld af gekomen. is gevaarlijk. de kans bestaat dat je er een soort verslaafd aan raakt als je snapt wat ik bedoel. ik zou als ik jou was er nog vaak over na denken waarom je wilt gaan afvallen?

 

Reputatie 2
Badge +4

ik wil afvallen en dat is omdat ik echt dik bent en dat is gewoon zo dat zeggen mijn vader en moeder ook dat ik een buikje heb en dat wil ik niet meer dus dat is de reden dat ik wil afvallen 

ben trouwens nog bijgekomen :rolling_eyes::disappointed:

 

zou ik misschien tips mogen krijgen om af te vallen

Hey,

Je bent niet te dik, je hebt echt een gezond gewicht. Wat stom dat je ouders je vertellen dat je een buikje hebt. Heb je wel eens tegen ze gezegd dat je dat niet fijn vindt?

Ik heb je de tips al gegeven in mijn eerste reactie. Afvallen gaat door gezond te eten en door te sporten. Als je daarmee niet afvalt, en zeker met jouw BMI, zit je dus gewoon goed op gewicht. 

Misschien zijn dit niet de tips en is dit niet de reactie waar je op hoopte, maar dit is wel de gezonde manier om af te vallen. Een andere manier moet je ook niet willen.

Gr. Pin

Hey,

ik vind dat je een goed gewicht hebt voor je lengte en leeftijd, je zult nog groeien en je zult nog in de pubertijd komen maar hier zijn twee (top-)😂haha  tips;

 

1. Probeer een gezonder eerpatroon aan te nemen

eet bijvoorbeeld geen ongezonde tussendoortjes meer, maar begin bijvoorbeeld met een appeltje of een banaan

 

2. begin met beweging ( of MEER beweging)

als je dat nog niet doet kan je inderdaad wel op de fiets naar school gaan. Wat je ook kan doen is nog een buitenschoolse activiteit zoals voetbal ofzo.

 

ik hoop dat dit je wat helpt 

Reputatie 2
Badge +4

ik  leef al gezond beweeg genoeg en eet amper suiker maar ik val maar niet af ik wordt er gek ik wil het zo graag 

Reageer