Vraag

Afscheiding met mijn moeder bespreken

  • 3 July 2020
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyhoi,

tja, daar ben ik weer. En alweer gaat het over afscheiding. Ik ben hier gewoon best wel onzeker over en heb veel vragen.
Ik ga aankomende dinsdag (7 juli) bij een vriendin logeren. Nu heb ik sinds een week last van afscheiding. Ik ben nog niet ongesteld geweest, dus mijn lichaam is zich helaas aan het voorbereiden op mijn eerste menstruatie. Daarom gebruik ik dus ook nog geen maandverband of tampons. Maar door de afscheiding word mijn onderbroek best wel vaak vies. Dat is heel irritant en ik vind het onhygiënisch. Om die reden wil ik dus inlegkruisjes gaan dragen. Dat is hetzelfde als maandverband maar dan voor kleinere hoeveelheden (zoals afscheiding). Ik wil dit eigenlijk eerst met mijn moeder bespreken. Niet om te vragen of het mag, maar gewoon om haar te informeren. Ik weet eigenlijk niet precies waarom ik het perse wil vertellen, maar daar voel ik me gewoon fijn bij. Alleen ik durf het echt niet te vertellen en vragen! Ik ben helaas niet zo’n persoon die hier super open en gemakkelijk over praat. Veel mensen zeggen “gewoon vragen!” en ik geef jullie gelijk! Maar zo makkelijk gaat dat niet bij mij. Anders had ik het natuurlijk al lang gedaan.
Ik wilde bijvoorbeeld een paar maanden geleden beginnen met scheren. Ik vond het fijn om dat met mijn moeder te overleggen en wilde het niet achter haar rug om doen. Maar ik lieg niet als ik jullie vertel dat ik me daar 2 weken op heb moeten ‘voorbereiden’ voordat ik het durfde te vragen. En ik haat mezelf echt dat ik zo’n watje ben en ik had graag gewoon nu meteen naar haar toe gestapt, maar ik moet het gewoon heel lang verwerken ofzo... 
Daarom heb ik jullie hulp nodig. Ben ik de enige die zo schijterig doet over zulk soort onderwerpen? Hebben jullie je moeder ingelicht? En hoe heb je dat aan haar gevraagd/verteld? En hoe reageerde jullie moeder?
Sorry door dit enorm lange bericht. Maar de bovenstaande vragen zijn denk ik het belangrijkst. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en de moed kan geven om het toch te vragen aan mijn moeder. 

Groetjes soyeonx.


2 reacties

Heyhoi @Kenshin,

bedankt voor je tijd en de tips. De tip met het appje vind ik wel heel erg handig en die zal ik dan dus ook onthouden. Je hebt me weer wat moed gegeven. Bedankt!!

Groetjes soyeonx.

Hey soyeonx

 

Je bent helemaal geen watje om dit soort gesprekken spannend te vinden, hoor :slight_smile:  Dit is allemaal nieuw voor je, en als je dan nog eens een wat verlegenere of terughoudende persoonlijkheid hebt, wordt het nog moeilijker om hierover te beginnen. 

 

Je zou je moeder een berichtje kunnen sturen als ‘Hey mam, kan je inlegkruisjes van de winkel meebrengen? En daarna uitleggen hoe je die gebruikt?’ Op die manier maak je duidelijk dat je inlegkruisjes nodig hebt, gaat er bij je moeder vast al een belletje rinkelen, en maak je ruimte voor een gesprek. 

 

Ik denk dat ik voor het vragen van een scheermesje een foto van de verpakking van scheermesjes naar mijn moeder had gestuurd, met de vraag of ze die wilde meebrengen van de winkel. Mijn moeder heeft die dan ook gewoon meegebracht, en even uitgelegd hoe je die het best gebruikt. 

 

Gr. Kenshin

Reageer