ADHD, hebben jullie tips?

  • 16 March 2014
  • 15 reacties
  • 1810 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik heb ADHD maar kan er niet echt goed mee omgaan.
Op school word ik vaak de klas uitgestuurd en bij turnen mag ik soms niet meedoen.
Ik ben heel druk en ik sla en schop mensen heel vaak, maar ik wil het graag afleren. Hebben jullie wat tips?
Als mensen met erge dingen schelden kan ik hun heel hard in elkaar rammen.
Als mensen viendinnen van mij uitschelden dan ga ik op hun af en dan loopt het niet echt goed af met hun.
Pleas help me, hebben jullie tips?? Wil het echt heel graag anders aanpakken.

Groetjes Cynthia

15 reacties

Hmmm, Lastig. mijn broer heeft ook adhd, en die is vooral irritant, niet meteen slaan, maar gewoon mensen irriteren enzo. neem je ook ritalin? Anders is het misschien verstandig om eens met iemand te praten over dit alles. natuurlijk wel met iemand waar je je goed bij voelt, iemand die je vertrouwt. 
heey,

ik heb zelf ADD, lijkt er een beetje op. gebruik je medicijnen? ik wel en ik moet zeggen dat het mij heel erg goed helpt. wat jij beschrijft lijkt eerder op iets met agressie. ik weet eigenlijk niet of dat met ADHD te maken heeft. miss kan je samen met je ouders een oplossing zoeken? of een cursus om je agressie onder controle te houden? of denk/doe iets wat jou rustig maakt. miss werkt het? 

succes x
Ik heb ook ADHD. Ik ben vaak ook een heethoofd. Ik krijg elke ochtend 36mg Concerta. Ik kan me goed concentreren door Concerta en ik ben ook wel rustig, maar lang niet altijd 😛 Ik kan er soms , achteraf, wel om lachen, maar ik vind het ook vervelend van mij. Ik weet zelf ook niet wat ik kan doen in zulke situaties... Ik ga soms dan een rondje lopen of hardlopen (thuis). Op school weten de docenten van mijn ADHD en dan mag ik soms een rondje lopen om af te koelen, als ik druk ben enzo... Meestal gaat het nu beter met mijn gedrag !!! 🙂 x
Ik denk dat het het beste is als je dit een keer met je huisarts ofzo bespreekt over wat je het beste kunt doen en misschien medicijnen?
ik heb zelf autisme ben ook regelmatig druk ik wordt erg rustig van muziek op zetten mischien is dat wel een handige tip en als ik druk ben wordt ik ook wel sneller agresief

groeten martijn (marit)
Concerta of Ritalin helpen erg goed.
Ik ben persies het zelfde als jij, ik ben geschorst omdat ik supper druk ben,
ik heb adhd en odd. 
Het is zo moeilijk, m'n ouders worden ook snel gek van me.
het beste is om kortaf te doen en ik slik er ook veel pillen in.
als je pillen hebt neem ze optijd in !
ik heb adhd & odd, misschien dat je zo agresief bent dat je messchien ook odd hebt.
odd komt nameleik heel vaak samen met adhd
Iemand in mij gezin heeft dit ook.
Hij krijgt daar pilletjes voor.
die helpen heel goed voor hem
hij is ook vaak agressief Hij zet dan altijd muziek op.
Daar wordt hij weer rustig van.
misschien een keer proberen?
xjes
heey

ik heb ook adhd allen ben ik just ook heel rustig, komt door me onzekerheid, en als ik me op me gemak voel/ ben dan word ik meestal heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellll druk =))
en dan hebben mensen een hekel aan mij als ik druk ben dus ben ik heeel onzeker
ik heb geen idee hoe dat komt dat ik het kan uitzetten op een manier:?
ik slik geen medicijnen voor adhd=0
maar heb het wel geprobeerd alleen ik werd er misselijk van en heb heel vaak overgegeven=0
het werkt niet bij iedereen....

bye quin
hee ik heb zelf ook ADHD het is idd moeilijk zelf word ik er ook vaak uitgestuurd mischien een idee om naar je mentor te gaan en dan te vertellen dat je er moeite mee hebt mischien kan hij/zij helpen
Hey ik heb ook ADHD het zelfde probleem ik wil er ook wel graag van af ik heb pillen maar even eerlijk dat is me en partijtje saai..het helpt wel maar ja.nog tips?
Ik heb ook ahdh en autisme slik er pillen voor heb veel ruzie vanwege ik te druk bent
Laat je door leraren die bv zeggen hè los je ADHD maar voor de volgende les maar op . Niet onzeker worden en laat ze lekker liggen en luister niet naar ze
Add kind hier👍🏻

Medicatie kan je helpen zoals hierboven is beschreefen maar let op Ritalin is eigelijk gewoon drugs ik persoonlijk kreeg er elke keer lichte afkick verschijnselen van en ik voelde mij niet mijzelf. Dit is voor iedereen endars maar als je het probeer en je wilt stoppen moet je echt stoppen wand het is jou keus (heb namelijk vaak gehoord dat mensje tot medicatie werden gedwongen)

Jou huisarts kan jou het beste begeleiden. Je hebt dan wel adhd maar die ''agressie'' komt niet perse door adhd. Iedereen heeft het anders dus mischien wel bij jou.

Add en adhd hangt tegen outisme aan daar kan dnek ik wel argresie/irietatie vandaan komen)

Het beste is dit bespreken met je ha❤️
Suc6❤️👍🏻

Reageer