Vraag

Acne


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 17 jaar en heb acne op mijn rug borstkas en gezicht. Heb er soms ook wel last van is er iemand die tips heeft om het te verminderen. Ben al bij een dermatoloog geweest en die heeft mij alleen zalf gegeven en die helpt naar een paar weken niet meer. Als je tips hebt hoor ik het graag.

13 reacties

Hoi

Je hebt last van acne. Goed dat je naar de dermatoloog bent geweest. Die heeft je een zalf voorgeschreven, maar die helpt intussen niet meer.

Ik raad je aan opnieuw een afspraak te maken bij de dermatoloog. Je kan aangeven dat de zalf die je momenteel gebruikt, niet lijkt te werken. Misschien is er een andere soort zalf die beter bij jouw huidtype past.

Verder is een goede basishygiëne belangrijk. Bij de apotheker kan je zeep vinden voor je gezicht. Je kan je borstkas en rug daar ook mee wassen. Er bestaat ook zeep die ontworpen is om acne tegen te gaan of te verminderen.

Zalfjes en zeepjes kunnen helpen, maar wonderen moet je niet verwachten. Hoe vervelend het ook is; acne hoort bij de puberteit. Probeer niet te veel aan je gezicht te zitten, want als je wondjes krijgt, kunnen daar littekens van komen.

Groetjes
x
Ik heb 't ook en goed schoon maaken helpt ik maak schoon met micilarwater (je moet even kijken welk merk jij fijn vind wand sommige prikken bij mij althans)

Ik ben er ook niet van af maar wel iets minder. Heel veel kan je er soms niet aan doen het word op latere leeftijd waarschijnlijk wel minder

Voor de rest is het hierboven goed beschreven en dat raad ik ook zeker aan
Badge +5
Ik had ook veel last, maar ik kreeg een wat rare tip die wel heel goed geholpen heeft. Ik kan hier geen foto van mijn gezicht (daar had ik het vrij heftig) neerzetten, dus je moet me dan maar geloven.

Ik maakte mijn gezicht nat met goed warm water. Als mijn gezicht dan echt warm was (dat ik er gewoon van ging zweten zeg maar) ging ik het wassen met "groene zeep" (in de winkel heet het ook wel "goudzeep"). Dat ontvet je huid echt ontzettend. Eventuele grote meeëters drukte ik uit met een speciaal tangetje (kost nog geen 2 euro bij de drogist of 50 cent bij AliExpress of Wish), en depte daarna de boel met pure alcohol (70% - bij de drogist). Je huid voelt dan echt droog en trekkerig aan, dus een heel dun laagje Nivea of als je ancé echt heel fel is chloorhexedine-creme (bij de apotheek).

Werkte bij mij als een tierelier en voor je het weet zie ze er uit als summeroffspring!
Hallo, ik heb er ook last van. Ik ging naar mijn dokter en daar kreeg ik doxycycline van. Dat deed ik samen met een anti acne creme met 10 % benzoylperoxide. Toen ging het vrijwel weg. Maar als je daarmee stopt kwam het bij mij weer terug.
Van die doxycycline kreeg ik ook meer smegma van. Dat is ook niet fris
Bedankt voor de tips
Ik vind dat van groene zeep best ene goede tip maar aangezien het ontvet moet je er wel mee uitkijken omdat je kan voeten en drogen huid hebben bij vette huid is dat prima maar bij droogte huid doet dat meer kwaad dan goed.

Ik zelf gebruik nu zalfjes van la roche-posay ze hebben veel verschillende en zijn alemaal kleurstof en geurstof vrij. Ik moest er wel een stuk of 10 probeerden omdat mijn huid heel lastig is (toen ik baby was zijden dochters al dat mijn huid ekstreem blank en gevoelig is) dus zegmaar ales prikt. Maar ik heb nu 3 dingen gevonden die niet prikken. Dit kan je gratis kreigen in proef voorm bij de apotheek tot je vind wat bij jou past. Daarnaast smeer ik dagelijks vazaline op mijn gezicht omdat ik drogen plekken kreig en omdat 't heel erg fijne structuur aan mijn huid geeft.

Ik ben er nu ver van af na 4 weeken ongeveer het was echt zegmaar bubbeltjes plastic zo erg en nu af en toe nog een puistje.

Dus ik raad de apotheek zeker aan en probeer van ales ja je gaat je moedeloos voelen maar geef niet op. En wat 't vooral is is routine dus ik doe elke dag schoon maaken en vazaline om de dag een zalfje omdat mijn gezicht zo gevoelig is kan elke dag niet... Maar als je het vol houd gaat het werken

Suc6❤️
Hey
Ik raad je aan om terug naar de dermatoloog te gaan.
Je kan wel gaan expirimenteren met allemaal middeltjes maar het kan het ook erger maken.
Dus dat lijkt mij het ha digest om te doen.
Tenzij je inmiddels al iets gevonden hebt dan werkt en verder geen schade aanricht.


Peace
Sportfreak
Wat voor mij goed werkt is de Clearskin® day & night control van Dr. van de Hoog. Deze kost een tientje en is verkrijgbaar in de meeste drogisterijen. Andere producten uit de Clearskin® lijn zijn ook zeer aangeraden. (Ik gebruik zelf de cleansing lotion en de day & night control)

Om in te gaan op de andere reacties: het is inderdaad zeker aan te raden om weer even met je dermatoloog te spreken. Wat voor persoon A & B werkt hoeft niet per se voor persoon C & D te werken, en vice versa.
Okay zal ik doen bedankt voor de tips. Na de laatste tips is het wel minder geworden op mijn gezicht. Mijn rug namelijk nog niet.
Hoe vaak douche je je en wat voor zeep gebruik je daarvoor?
Douche elke dag en gebruik nu sport zeep. Heb ook nu een zwavel crème die de huid droogmaakt en heb al een afspraak staan over een paar dagen bij de dermatoloog.
Douche elke dag en gebruik nu sport zeep. Heb ook nu een zwavel crème die de huid droogmaakt en heb al een afspraak staan over een paar dagen bij de dermatoloog.

Hoe raar dit ook gaat klinken: je doucht eigenlijk teveel. Probeer elke 2-3 dagen een lekkere douche te nemen met een zeep die speciaal ontwikkeld is voor gevoelige huid. Zelf raad ik je het merk Zarqa aan. Dit is vrijwel geurloos, dus er zit geen bijzonder vrouwelijk geurtje aan of iets dergelijks.

Reageer