Aankom tips.

  • 20 January 2018
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoiiiii,

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb een vraagje.

Ik ben 1.85m (ofzo) en ik weeg 52kg (ofzo). Ik groei nog steeds erg hard.
Mijn BMI is 15.2 en dus heb ik ondergewicht.

Doordat ik te weinig eet door mijn harde groei ben ik bijna altijd moe. Ik wil wel meer eten maar ik heb 2 probleempjes: 1. Ik heb geen tijd 2. Ik heb geen honger. Ik slaap wel genoeg en meestal ga ik nog wat eerder naar bed dan mijn bedtijd.

Ik sport ook 5-7 uur in de week (volleybal + schoolgym) maar daar wil ik niet mee stoppen omdat ik beweging erg belangrijk vind.

Hier komt mijn vraagje: moet ik aankomen? Of heeft iemand tips?

Bedankt voor het lezen.

XOXO

4 reacties

Lastige vraag. Ik heb eigenlijk ook geen idee, maar ik denk dat je het het beste aan je huisarts kan vragen. Die heeft er tenminste echt verstand van en ik denk dat wij hier op dit forum alleen maar kunnen gokken.
Jonah
Een huisarts en daarna mogelijk ook een diëtist bezoeken lijkt mij verstandig, omdat zij jou kunnen helpen met jouw probleem.
Junkfood e.d. eten lijkt mij niet verstandig.

"door mijn harde groei ben ik bijna altijd moe"
Nouja, ik zou daar misschien ook naar laten kijken, het zou namelijk vooruitgang kunnen hinderen.
Hey,

Als je er geen tijd voor hebt, moet je er tijd voor maken!

Ik sport ook heel veel en dat is ook iets wat je zeker moet blijven doen! Sporten is lichamelijk en geestelijk zo goed voor je.

Het is best logisch dat je geen honger hebt. Ik eet heel veel, en krijg dus ook snel honger. Ik Merk dat als ik dagen minder eet, ik ook minder snel honger krijg. Mijn tip daarvoor is dus, gewoon eten ook al heb je geen honger en als het goed is, begin je vanzelf meer zin in eten te krijgen!

Liefs
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben al naar de huisarts geweest en toen moest ik bloedprikken omdat hij dacht dat ik vitaminetekort had ofzo. Het bleek dat ik dat niet had en dat ik dus te snel groeide. Verder ben ik niet doorverwezen naar een diëtiste (of hoe je dat schrijft).
Ik heb daar ook niet zo veel tijd voor eigenlijk want ik moet erg lang naar school. Als ik dan terug kom ga ik bezig met huiswerk of moet ik naar training.

Met mijn groei weet ik me geen raad, de GGD heeft mijn uiteindelijke lengte voorspelt op 1.80m en daar ben ik al voorbij. Ik heb ook met zo’n formule geprobeert om mijn uiteindelijke lengte uit te rekenen. Daar kwam 1.77m uit.
Ik heb dus geen idee wanneer ik ongeveer zou stoppen met groeien.

XOXO

Reageer