Vraag

Aangerand ortho?

  • 5 September 2020
  • 7 reacties
  • 568 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoii iedereen,

 

Ik ben dus miss aangerand door mijn ortho. Ik voel me er erg kut door.

Ik heb dus 2 weken geleden mijn blokjesbeugel gekregen.

Toen hij dat dus ging controleren zat hij dus een soort van aan mijn borsten.

Ik ben altijd al een beetje op mijn hoede bij hem.  Vooral toen mijn moeder een keer zei dat hij heel erg vaak aan mijn schouder zat.

 

Eerst zat ik er vooral mee. Maar gister op een feestje kwam het er allemaal uit. Ik was chagerijnig en mijn vrienden vroegen me wat er aan de hand was. Toen begon ik heel hard te huilen. Ik begon te hyperventileren en viel bijna flauw. Mijn beste vriendin greep me vast en drukte me zacht naar beneden. Ik was zo bang en ik kon niet stoppen met huilen. 

Nu heb ik een gesprek met mijn mentor dinsdag, maar ik ben heel bang. Straks heb ik het niet goed, was het een ongeluk. Of stel ik me aan. 

 

Ik wil dit even kwijt. Hebben jullie misschien tips hoe ik hier mee om moet gaan. Want ik heb het nog steeds niet aan mijn ouders verteld. Dat durf ik niet.

 

Liefs


7 reacties

Hey , 

Vervelend voor je, kijk ik was niet in die kamer op dat moment ,maar ja, zat hij echt aan je borsten of raakte hij ze "perongeluk " aan omdat hij ergens bij je mond moest komen ofzo, ik zelf heb wel is dat de assistent bij mijn (ik ben een jongen trouwens) borst omdat ze iets moest pakken omdat de ortho hulp nodig had, het kan ook aanranding zijn ,ik zou dit wel bespreken met iemand, ik zou dat ook zeker tegen je mentor zeggen dat je met wat dingen zit, wat misschien ook kan helpen is dat je het tegen je ouders zegt, en misschien ook verteld aan je ortho hoe jij het ervaart,  misschien is het gewoon een misverstand,  maar dat weet ik niet,maar praat er wel over.

Tip is , praat er o er met mensen en vertel ook aan de ortho hoe jij het ervaart en misschien kan hij daar op letten.

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 1
Badge

Hey , 

Vervelend voor je, kijk ik was niet in die kamer op dat moment ,maar ja, zat hij echt aan je borsten of raakte hij ze "perongeluk " aan omdat hij ergens bij je mond moest komen ofzo, ik zelf heb wel is dat de assistent bij mijn (ik ben een jongen trouwens) borst omdat ze iets moest pakken omdat de ortho hulp nodig had, het kan ook aanranding zijn ,ik zou dit wel bespreken met iemand, ik zou dat ook zeker tegen je mentor zeggen dat je met wat dingen zit, wat misschien ook kan helpen is dat je het tegen je ouders zegt, en misschien ook verteld aan je ortho hoe jij het ervaart,  misschien is het gewoon een misverstand,  maar dat weet ik niet,maar praat er wel over.

Tip is , praat er o er met mensen en vertel ook aan de ortho hoe jij het ervaart en misschien kan hij daar op letten.

Groetjes Gebruiker c 

Tnxx voor je reactie. Ik weet bijna zeker dat hij het expres deed. Want hij was al klaar met het controleren. Ik ga eerst met mijn mentor praten en dan over 4 weken weer naar de ortho. Als er dan iets gebeurt kan ik misschien aangifte doen.

groetjes!

Hey,

 

Goed idee! Als jij weet dat het echt expres was dan is het niet goed, succes met het gesprek bij je mentor! En weet 1 ding , je moet er altijd over praten, niet weg drukken, praat erover en dan kunnen er meer stappen worden gezet. 

Succes bij de ortho over 4 weken, en echt aangifte doen als hij het weer doet , desnoods film je het met je telefoon die verstopt zit ofzo, maar wel iets doen.

 

Ik ga duimen voor je!

Succes! 

 

Groetjes Gebruiker c 

Het kan inderdaad zijn dat het per ongeluk ging, maar aangezien je er zo overstuur van was, heb je het (onbewust) toch zo ervaren. Dit heeft waarschijnlijk wel een oorzaak. Als het niet expres gebeurde, had je er niet zo mee gezeten denk ik.

Als hij je inderdaad betast is dat een ernstig misdrijf. Hij gebruikt zijn positie om een minderjarig meisje in een kwetsbare positie te betasten. Als je heel stevig in je schoenen staat, kun nog een keer in je eentje naar deze man toe gaan om je vermoeden te bevestigen. Je kunt hem er dan ter plaatste op aanspreken of meteen aangifte doen. Maar iets van bewijsmateriaal is dan wel handig. Misschien kun je je tas of jas met je telefoon zo neerzetten of neerleggen dat je telefoon het kan filmen.

Wat je ook kan doen is misschien eens in de wachtkamer een ander meisje aanspreken hoe die zich bij deze man voelt en of zij misschien ook nare ervaringen heeft. Mocht dit nou zo zijn, zou ik haar natuurlijk overhalen om beide aangifte te gaan doen.

 

Wel heel goed dat je hierover praat. Samen komen jullie er vast wel uit.

 

Sterkte ermee!

Groetjess

Reputatie 1
Badge

Het kan inderdaad zijn dat het per ongeluk ging, maar aangezien je er zo overstuur van was, heb je het (onbewust) toch zo ervaren. Dit heeft waarschijnlijk wel een oorzaak. Als het niet expres gebeurde, had je er niet zo mee gezeten denk ik.

Als hij je inderdaad betast is dat een ernstig misdrijf. Hij gebruikt zijn positie om een minderjarig meisje in een kwetsbare positie te betasten. Als je heel stevig in je schoenen staat, kun nog een keer in je eentje naar deze man toe gaan om je vermoeden te bevestigen. Je kunt hem er dan ter plaatste op aanspreken of meteen aangifte doen. Maar iets van bewijsmateriaal is dan wel handig. Misschien kun je je tas of jas met je telefoon zo neerzetten of neerleggen dat je telefoon het kan filmen.

Wat je ook kan doen is misschien eens in de wachtkamer een ander meisje aanspreken hoe die zich bij deze man voelt en of zij misschien ook nare ervaringen heeft. Mocht dit nou zo zijn, zou ik haar natuurlijk overhalen om beide aangifte te gaan doen.

 

Wel heel goed dat je hierover praat. Samen komen jullie er vast wel uit.

 

Sterkte ermee!

Groetjess

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga het proberen

Reputatie 2
Badge +3

Dag!

Heel erg dat dit is gebeurd!

Ik snap hoe irritant het is als iemand je ongepast aanraakt, ik weet eerlijk niet goed hoe ik kan helpen helaas.

Ik denk dan weer wel dat je mentor je gaat helpen!

Ik zit te duimen voor jouw 🤜🤛✊

Reputatie 1
Badge

Dag!

Heel erg dat dit is gebeurd!

Ik snap hoe irritant het is als iemand je ongepast aanraakt, ik weet eerlijk niet goed hoe ik kan helpen helaas.

Ik denk dan weer wel dat je mentor je gaat helpen!

Ik zit te duimen voor jouw 🤜🤛✊

dankje<3

Reageer