Vraag

Aan de pil

  • 20 June 2018
  • 6 reacties
  • 206 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy, ik ben 15 jaar en ik heb een vriend (hij is 17). Ik heb nu aan mijn moeder gevraagt of ik aan de pil mag. Natuurlijk keek ze een beetje raar op en vroeg ze natuurlijk waarom ik aan de pil wilden en of ik dat wilde voor sex. Dus ik zei nee wat natuurlijk de waarheid is. Ik ben nig maagd en dat wil ik verloopig ook houden. Mijn moeder haar antwoord op mijn vraag was: daar moet ik nog even overnadenken. De reden dat ik aan de pil wil is ik wil mijn eigen menstruatie kunnen bepalen en k zou graag van mijn acnee af willen. Nadat mijn moeder gezecht geeft dat ze erover na zou denken hebben we het erna nooit meer over gehad. Ik wil graag met de pil beginnen zo snel mogelijk omdat we bijna op vakantie gaan. Hoe kan ik hier nog een keer over beginnen met mijn moeder zonder dat ze boos wordt of weer gekke dingen gaat denken. Ik hoop dat jullie reageren alvast bedankt!!

6 reacties

Hey!

Sorry dat ik misschien raar overkom maar ik zelf ben een jongen xD
Maar het beste wat je kan doen is aan tafel of bij een goed, rustig en rustig moment.
Dat zal het zeker verhelen want bij dit soort vragen heb je zulke momenten goed nodig!

Veel suc9999 nog, laat het weten of het gelukt is, ik volg deze topic nu!

-hoihoiikbenhoidoei
Dankjewel voor je reactie ik zal t laten weten!
Ik ben het met hoihoiikbenhoidoei eens dat je het beste gewoon aan je moeder de waarheid kan vertellen, zij zal dit als vrouw wrs wel begrijpen
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je kunt het inderdaad gewoon aankaarten. Leg haar je argumenten voor en meer kan je niet doen. Ik kan het mij niet voorstellen dat ze het zou weigeren. Het is namelijk heel normaal voor een meisje om aan de pil te gaan om de menstruatie enigzins te controleren. Daarnaast zie ik ook niet in waarom ze het zou weigeren. Waarschijnlijk wilt zij je ontmaagding nog even uitstellen, maar dit is zinloos. Mocht je het namelijk wel voor seks doen, had je nu toch alsnog seks gehad met condoom of zonder voorbehoedsmiddel. Mocht ze het seks argument weer opbrengen kun je dit ook aangeven.

Ook kun je vanaf je 16de helemaal zelf de pil aanvragen en regelen. Dus mocht je dit snel worden kun je het gewoon dan regelen. Mocht je moeder het niet goedkeuren en wordt je pas over een lange tijd 16 zul je het denk ik moeten accepteren..
Hoi,

Volgens mij heb je geen toestemming van je ouders nodig. Je huisarts mag je ouders wel inlichten, maar je mag volgens mij zelf beslissen of je de pil wilt.

Als je de pil neemt voor acne wordt dit tot je 21e vergoed door de verzekeraar (althans, dat is mijn zus verteld die recent is begonnen met de pil).

Maar het is natuurlijk beter dat je op 1 lijn zit met je moeder. Zoals anderen al zeiden, lijkt het me een goed idee het gewoon opnieuw aan te kaarten.

Tot slot, een pil is geen garantie voor een regelmatige menstruatie. Ook lukt het niet bij iedereen om een menstruatie 'over te slaan' door door te slikken. Bespreek alles goed met je huisarts, die kan je hier goed over informeren.

Gr. Pin
Hoiiiiii... Ik heb geen ervaring met pil. Heb wel een vriendin die al een hele tijd aan de pil is vanwege haar menstruatie. Ik heb d'r dus niet veel verstand van, maar het zou fijn zijn als je moeder er wat gemakkerlijk over zou kunnen praten.
Ik heb niet echt tips hier, sorry. Maar ik hoop voor je dat 't goed komt.

Reageer