Vraag

6e zintuig


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mss is dit niet boeiend en wss gaat hier niemand op reageren maar in mijn oma heeft 6de zintuig mijn mama heeft het niet maar ik wel ik heb het van haar en ik zie geesten ik spreek met de geesten maar het balangerijkste is en de vermoeiende ook dat ik zoveel prikkels van andere mensen binnenkrijg want ik voel van andere personen aan als hen iets pijn doet of iets in hen hoofd als ze met iets zitten en ik ben daar zo vermoeid van door mensen rond mij heen en ik wil vragen wat ik daar tegen kan doen omdat ik het niet meer aankan

27 reacties

Ik denk dat dit een onderwerp is waar niet veel mensen ervaring mee hebben en dat er daarom dus weinig reacties zullen komen, ik zal het tegen je ouders zeggen dat je het vermoeidend vindt, misschien hebben zij wel een oplossing
Ja klopt mensen weten er niet zoveel van af wat wel jammer is & mijn ouders willen daar echt niks mee hebben dat hebben zij ook aangegoven
Ik heb geen ervaring met 6e zintuig maar wel heel erg met overprikeldheid en heb daar wat tips voor dus hier ya go.
1.veel eeten (klinkt raar maar je gebruikt veel energie door die prikkels)
2.optijd in je bed gaan (als slaapen nog niet lukt kan je lezen of iets van Netflix of YouTube maar dan rust je lichaam al wel)
3.helaas maar doe en wil niet te veel doen op school dagen (ja is super stom maar je hoofd kan het niet aan om meer te doen soms)
4.in het weekend iets doen wat je super leuk vind (wel een dag het liefst. 2 dagen is dan waarschijnlijk te vermoeiend maar je kan ook leuke rustige dingen doen)
5.gebruik rust uurtjes (bv eerst 2 uur na school even niks doen en je een beetje van de wereld afsluiten daarna huiswerk en weer een uurtje rust neem heel veel pauzes voor rust in je hoofd)
6.mediteeren (helpt echt en je word je heel bewust van je lichaam en je geestelijk gevoel hierbij kan je videos gebruiken als je niet goed weet hoe je moet beginnen met mediteren bv van sanny verhoeven)
7.op school kan je tijdens het werken tekkenen (iedereen kan tekken al vind je het niet mooi al zijn het krassen al zijn het doodles ales kan. Leeraaren woorden daar soms niet heel blij van neem dan een extra schrift mee dat je half onder je werk schrift legt als de leeraar komt schuif je snel je schrift er overheen)

Ik heb namelijk add en dislexie en de add zorgt't er voor dat ik overprikeldheid raak (mijn hersenen werken anders dan de meeste mensen en op school moet ik mijn hersenen in die ''normaale'' mindset krijgen wat ook erg overpikeld en vermoeid)
Ook kan ik maximaal 15 minuten achterelkaar mijn aandacht bij een ding houden (tenzij ik het super leuk vind) en daardoor ben ik veel gaan tekenen op school.

Over je ouders ik zou tegen hun zeggen als je uit school komt een keer van mam of pap (Idk) ik ben erg vermoeid en overpikeld door ales wat ik zie (ik weet niet hoe 't werkt) en ik zou er graag even over praaten je hoeft er verder niks mee te doen ik wil gewoon even wat vertellen dan vertel je hoe je voelt en zo als er eventueel en negative reactie is van ik zij dat ik het daar niet over wou hebben zeg je rustig mam of pap (Idk) ik wou het aleen kwijt ik snap dat je er niet veel aan kan doen en niet echt advies kan geven maar luisteren is al genoeg wand ik zit er soms erg mee. Ofzo

Heel veel suc6❤️❤️ als er nog iets is laat maar hooren ??
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Hierboven staan veel tips tegen extreem prikkelbaar zijn. Ik heb weinig toe te voegen behalve iets kleins over je geesten. Zelf heb ik er geen verstand van, maar bij een andere gebruiker hielp het om de geesten weg te sturen. Deze gebruiker suggereerde dan om even naar het park te gaan bijvoorbeeld en dan was hij even van ze af. Misschien kun je dat eens proberen.
Ik heb het zelf niet, maar ik heb me er vaak in verdiept in dit soort dingen dus ik snap wat je bedoelt. Probeer om tegen jezelf te zeggen "nu even niet" dus probeer het als het ware uit te schakelen.
Hii, leeft je oma nog? Zij kan je er vast wel mee helpen aangezien jij het van haar hebt geërfd. Er zijn ook veel mensen op internet te vinden die je kunnen helpen.

Ik heb zelf ook jaren lang last gehad van extra prikkels van dat 6e zintuig.
Ik kreeg toen de tip van een speciaal iemand dat ik een schild om me heen moest visualiseren ( dus inbeelden )
En dan nog controleren of het echt helemaal dicht is. Dan kan er als het goed gaat niks door heen.
Of je kan een edelsteen ketting nemen met een beschermende Steen erin ofz. Let wel op met die stenen, wat die stenen moet je ook weer helemaal zuiveren enzo.
Hoi

Je hebt een zesde zintuig, en raakt overprikkeld. Je ziet geesten. Hoe voel je je bij die geesten? Maken ze je bang?

Je krijgt veel prikkels van andere mensen binnen. Dat kan vermoeiend zijn. Professionele hulp kan je leren hoe om te gaan met deze prikkels. Je kan via de huisarts of school aan professionele hulp geraken.

Heb je plekken waar je tot rust kan komen? Een bosrijke omgeving, een stukje heide, of je tuin?

Groetjes
x
Ik voel me veilig bij de geesten klinkt raar maar soms voel ik me bij hen beter dan bij de levende mensen
Ok. Fijn dat het geen nare geesten zijn.

Vind je het ok om naar je huisarts te gaan voor het overprikkeld geraken?
Ja ik ga er nog over nadenken
Ok, goed. Ben je ouder dan zestien? Zo ja, kan je zelf een afspraak bij de huisarts maken.
Ja ik ben nu 16 jaar
In dat geval kan je kiezen of je je ouders inlicht of niet. Je ouders hebben aangegeven dat ze niets willen hebben met het zesde zintuig. Weten ze van het overprikkeld geraken?

Kan je dit met je oma bespreken?
Zij willen er echt niets van horen en mijn oma is jammer genoeg vorige jaar overleden
Wat jammer dat je oma overleden is.

Niet fijn dat je ouders er niets van willen horen. Misschien is het fijn als je alleen naar de huisdokter gaat, zodat je daar rustig en open kan praten.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik heb ook een 6e zintuig, of in ieder geval kan ik geesten zien, horen en voelen, ook al weet ik niet zeker of het wel geesten zijn? Mag ik vragen hoe jouw geesten er uitzien? Zien ze er uit als een normaal mens (dus ook met kleur) Of zie je een omtrek van de mensen en dan grijs, wit, blauw, of zwart Of welke andere kleuren dan ook? Ik zie zelf alleen een omtrek van een mens, en dan ook wel kenmerken dat het mensen zijn, door bijv. De ogen, mond, en neus en hoe ze zich gedragen.

En ik weet niet of ik het goed begrepen hebt, maar klopt het dat je geen last hebt van de geesten? Dat je alleen last hebt van de prikkels, omdat je aanvoelt hoe mensen zich voelen, of als ze ergens mee zitten. Ik weet daar namelijk niks vanaf, maar dat lijkt me ook zeer onprettig, en om je helemaal goed te begrijpen, als ik bijv. me arm heb gebroken ( dat doet pijn) en jij komt mij tegen, dan voel jij dezelfde pijn als ik heb? Of voel je een soort steek dan in je arm?

Ik ken wel het gevoel dat je met niemand kan praten over je 6e zintuig. Mijn ouders willen er ook niet over praten. Ze weten dat ik geesten/ schimmen zie, maar ze willen het er met mij nooit over hebben, zelfs als ik tegen ze zeg ik heb weer last van de schimmen, dan negeren ze mij meestal, of ze zeggen van oké. Ik denk dat me ouders het eng vinden om erover te praten.

Misschien kan je met de geesten wel praten over je probleem, als je tenminste een echt gesprek met ze kan voeren? Ik weet dat zei er weinig aan kunnen doen, maar het is toch al fijn om sws even met iemand er over te kunnen hebben. Daarnaast kan je zoals @100Divergent11 al zei een gesprek voeren met je huisarts. Misschien kan zij je wel verder helpen met het probleem.

Het jammeren wel is dat de huisarts het niet zou zien als een 6e zintuig, maar meer als een ziekte, of als een echt probleem dat opgelost moet worden. Je moet zelf maar kijken of je dat wilt.

Als laatste hoop ik dat je snel of later mensen vindt met wie je kan praten over je 6e zintuig. Ik heb wel gemerkt dat er maar weinig mensen zijn die daarover willen praten..

Gr: Mr.S
Hallo @Mr.S
Ik zie de geesten heel realistisch ze spreken ook tegen mij en ze komen vaak als ik in mijn bed lich ik zie letterlijk het gericht van een ombekende persoon en vaak zie ik ook mijn oma maar zij spreek niet zij kijkt mij alleen maar aan heel vreemd
Ja ik voel wat mensen zelf voelen dus ja bv je breekt je hand voel ik het ook maar wel heel intensief het voelt heel realistisch alof ik ook mijn hand
Heb gebroken en ik voel ook als iemand niet goed in zijn schoenz staat dus qua psyche vind ik het ook lastig omdat ik het niet onder controle heb en ik niet weet hoe ik daar mee om moet gaan
Hallo heb zelf ook dat soort dingen ik ben 12 jaar die dingen heten paranormaliteid ik zie geesten hoor geesten voel geesten als ik mensen aanraak zie ik hun verleden ik zie aura’s en heb verbinding met me gids dat is je soort bescherm engel ik was er mee geboren ik speels altijd met geesten maar ik heb het flink onder controle je moet als je het lukt veel en lang mediteren ! Ik hoop dat dit je een beetje geholpen heefd
Ik snap nooit het doel van mediteren kan je het uitleggen aub en trouwens hoe heb je onder controle ?
Ik heb veel gemediteerd het doel van mediteren is rust vinden ik had het onder controle omd het altijd al normaal voor mij is geweest en mijn oma heeft mij geholpen
Mediteren kan voor rust en overzicht in je hoofd zorgen. Als er zo veel in je hoofd omgaat dat je niet meer helder kan denken, kan meditatie helpen alles op een rijtje te zetten.

Op momenten dat je heftig aanvoelt hoe iemand anders zich voelt, kan meditatie helpen, om dat overweldigende gevoel te verzachten.
En hoe doe ik dat ?
Je kan naar plekken gaan waar ze je helpen met meditatie. Yogalessen bijvoorbeeld. In gevechtssporten is meditatie ook belangrijk. Is karate, judo of aikido iets voor jou denk je?

Volgende video's kunnen je ook helpen:
- Buddhist Monk shares his Secrets of Meditation
- 5 Steps: How to Meditate for Beginners (at Home!)
Dankjewel ga ik effe opzoeken
Mediteren lukt mij echt niet ik ben daar te druk voor

Reageer