Vraag

2 dubbel ooglid

  • 27 November 2018
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
''normaal'' gsprooken als European heb je een boogje in je ooglit dit heb ik rechts ook maar links heb ik 2 boogjes.

Ik heb dit opgezocht en het blijkt een afwijking... Door dat je spier slapper is of zelfs los. Ik heb hier nooit wat van gemerkt behalve hoe 't er uitziet. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit altijd hat... Ik vind het niet perse lelijk maar het valt toch best op. En mijn gezicht lijkt nogal oneven.

Ik weet niet of wat ik online Las echt is natuurlijk. Aleen ik heb geen last dus zou ik mij zorgen moeten maaken.

En is er iemand die dit herkent?

Dankjewelll xx

2 reacties

Hoi

Het is heel normaal dat je lichaam niet perfect symmetrisch is. Als je er geen last van hebt, denk ik niet dat je je hierover zorgen hoeft te maken. Als je er wel last van hebt of je zit ermee, kan je steeds terecht bij de huisarts.

Op het forum lees ik dat je bezig bent met Koreaans leren. In Zuid-Korea is plastische chirurgie voor dubbele oogleden heel erg populair. Hier kan je daar meer over lezen.
Je hoeft hier niets mee te doen, het leek me slechts een leuk weetje.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Ik heb dit opgezocht en het blijkt een afwijking... Als we kijken naar de definitie van ''afwijking'' komen we uit op iets van: Anders dan de norm of Anders dan gemiddeld. Dus dat is allemaal niet zo ernstig, want zoals @Kensin al zei, niemand heeft een écht symmetrisch lichaam en niemand gaat door het leven zonder afwijking.

Afwijking klinkt veel ernstiger dan wat het in feite is. Ik heb een litteken op m'n wang, omdat ik mezelf daar ooit heb opengehaald. Oef, nu heb ik een afwijking. Je ziet het amper, het stelt helemaal niks voor, maar het heet wel een afwijking.

Ik probeer hiermee niet te zeggen dat je jezelf aanstelt, ik probeer het alleen maar te relativeren. Google is heel erg goed in mensen bang maken. Als ik zou googelen op alles wat er mis zou kunnen zijn met mij, zou ik al lang dood moeten zijn of anders toch zeker terminaal ziek.

Heb je er last van? Nee. (Behalve dat je je er nu bewust van bent en het dus ziet, maar dat is weer een heel ander verhaal. Kom ik zo op terug.) Dus lijkt het me een probleem? Nee. Natuurlijk kun je gewoon naar je huisarts gaan als je je zorgen maakt. Dat zou ik je dan ook zeker aanraden, want je huisarts is er ook om je gerust te stellen dat er niks aan de hand is.

Verder, als je je er mentaal aan ergert (dus dat je het steeds ziet zitten en het misschien wel lelijk vindt), kijk dan eens goed naar andere mensen. Niemand heeft een perfect gezicht of lichaam.

Gr. Pin

Reageer