Vraag

1malig jointje trekken

  • 31 January 2019
  • 10 reacties
  • 179 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zaterdag is een vriend jarig en zouden we graag met een paar van ons voor de grap 1 keer een jointje willen doen.
Ik zelf ben van plan dit maar 1 keer te doen of helemaal niet afhankelijk van jullie antwoord. De wiet is van betrouwebare bron en er zit een beetje tabak in.
Ik ben over 14 maar over 1 week 15. Kan dit dus kwaad om 1 keertje te doen? En waarvoor moet ik uitkijken?
we hebben besloten dat 1 iemand op z’n minst onze toezichthouder wordt omdat hij zelf niet wilt. Wat staat ons te wachten en kan 1 joint kwaad? Alvast bedankt 🙂

10 reacties

Oja nog antwoord op je andere vraag: ik heb wel eens van iemand gehoord (ik weet dus niet zeker of dat waar is) dat twee dagen na het gebruik de negatieve gevolgen optreden. Ik kan het iig nergens vinden op internet

Groetjes, FLB
Haha fijn dat het goed gegaan is, jammer van de slechte ervaring.

Groetjes, FLB
Ben er weer, alles is goed gegaan. Kvond het eerlijk gezegd wel tegenvallen dat spul. Khad er eigenlijk weinig aan.
Ik heb helaas het artikel zelf niet, maar dit is op zich ook prima.
Nederlandse media hebben dat onderzoek ook behandeld.

Het is sowieso schadelijk om te roken, dus ook de eerste keer.
Daarnaast bestaat de kans zeker dat het niet bij een sigaret/joint zal blijven, aldus dat artikel.

Overigens kan veelvoudig gebruik van wiet (zie de video's van Kurzgesacht) zorgen voor enkele minder aangename bijwerkingen.
Ik ga niet uitleggen hoe dat zit met de actieve stoffen in wiet en hoe je wel de risico's kunt verminderen (voor wiet, niet tabak), daar is de video dus voor.

Ik ga het natuuurlijk gewoom bij 1 keer houden, omdat ik zelf ook heel goed inzie dat dingen fout kunnen gaan. Ik wil echter wel gewoon even ervaren hoe dat spul is.
Ik ga er niet van uit dat je van de eerste keer meteen dood ziek wordt en verslaafd raakt. Zo hebben Cuijia (ofzo) en FLB het ook behandeld in hun antwoorden.
Bedankt voor je reactie met bronnen naar artikelen en feiten! :)

PS: Ik kijk zelf soms ook Kurzgesagt, en je schrijft het volgens mij met een g i.p.v. een ch. Kurzgesagt...
nogmaals bedankt voor je antwoord.
Het is niet schadelijk voor je als je het één keertje gebruikt. Let er wel op dat het dan voor één keer blijft (als dat je doel is), want als je het dan voor een 2de keer doet, kan je er verslaafd aan raken.

Zoals @Cujiua zegt kunnen je ouders het mogelijk aan je zien dat je drugs hebt gebruikt.

Groeten, FLB

Bedankt voor je snelle reactie.
Dit is eigenlijk wel het antwoord wat ik had verwacht.
ik begrijp dus goed dat als het bij 1 keer blijft het eigenlijk geen kwaad kan.
Natuurlijk blijft het daar ook bij.
Hoe lang blijven de kenmerken van wiet roken eigenlijk aanwezig en voor mijn ouders waar te nemen?
Bedankt! 🙂
Hey,


Kan dit dus kwaad om 1 keertje te doen?
Het kan zeker geen kwaad om het een keertje te proberen.


En waarvoor moet ik uitkijken?
In principe nergens voor. Zolang je het niet met alcohol combineert heb je niets te vrezen (die combinatie gaat niet altijd even lekker). Bedenk wel dat, als je snel erna richting huis vertrekt, je ouders mogelijk aan je ogen kunnen zien wat je hebt uitgespookt.


Wat staat ons te wachten
Niets ernstigs. Slechts een nieuwe ervaring. Hopelijk vind je het wat.

Heel erg bedankt voor je antwoord.
Antwoorden komen lekker snel op dit forum zeg.
Je antwoord stelt mij heel erg gerust, maar legt ook uit wat er gebeurt.
Je hebt overzichtelijk antwoord gegeven oo m’n vragen en het is kort maar krachtig. Ik denk dat ik het wel gewoon 1 keertje probeer.
bedankt!
Ik heb helaas het artikel zelf niet, maar dit is op zich ook prima.
Nederlandse media hebben dat onderzoek ook behandeld.

Het is sowieso schadelijk om te roken, dus ook de eerste keer.
Daarnaast bestaat de kans zeker dat het niet bij een sigaret/joint zal blijven, aldus dat artikel.

Overigens kan veelvoudig gebruik van wiet (zie de video's van Kurzgesacht) zorgen voor enkele minder aangename bijwerkingen.
Ik ga niet uitleggen hoe dat zit met de actieve stoffen in wiet en hoe je wel de risico's kunt verminderen (voor wiet, niet tabak), daar is de video dus voor.
Het is niet schadelijk voor je als je het één keertje gebruikt. Let er wel op dat het dan voor één keer blijft (als dat je doel is), want als je het dan voor een 2de keer doet, kan je er verslaafd aan raken.

Zoals @Cujiua zegt kunnen je ouders het mogelijk aan je zien dat je drugs hebt gebruikt.

Groeten, FLB
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Kan dit dus kwaad om 1 keertje te doen?
Het kan zeker geen kwaad om het een keertje te proberen.

En waarvoor moet ik uitkijken?
In principe nergens voor. Zolang je het niet met alcohol combineert heb je niets te vrezen (die combinatie gaat niet altijd even lekker). Bedenk wel dat, als je snel erna richting huis vertrekt, je ouders mogelijk aan je ogen kunnen zien wat je hebt uitgespookt.

Wat staat ons te wachten
Niets ernstigs. Slechts een nieuwe ervaring. Hopelijk vind je het wat.

Reageer