Vraag

15 jaar, nog niet ongesteld en geen borsten

  • 7 April 2019
  • 5 reacties
  • 1648 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy allemaal,
ik ben een meisje van 15 jaar en ik zit in 4 vwo. Ik heb als enige uit mijn klas nog geen borsten (ik heb echt mini bultjes) en draag ook nog geen BH (nu draag ik een kindertopje zonder vulling ofzo). Ik heb wel al schaamhaar/okselhaar. Ook ben ik nog nooit ongesteld geweest, waar ik me veel zorgen om maak.

Nu vraag ik me af of het ''normaal'' is dat ik nooit ongesteld ben geweest en nog geen borsten heb?
help me!

5 reacties

Ik weet het niet ik ben 13 en heb ook nog mini bultjes en draag nog geen BH als je het storend vind dat je nog geen borsten hebt kun je een BH met vulling kopen zodat het er een beetje op lijkt

Groetjes van prinses in nood
Hey
Ik ben een jongen dus ik heb geen ervaring ung ofzo maar volgens mij ben je aan de late kant maar is het nog wel normaal. Als je volgend jaar ook nog niet ongesteld bent geworden zou ik even naar de huisarts gaan.
Jonah
Hey!

Je bent absoluut laat, maar het is nog niet onrustwekkend hoor.
Als je 18 bent en er is nog steeds niet, dan kun je best eens naar de dokter gaan die jou dan extra hormonen kan geven, tot die tijd vooral geen zorgen maken!
Hier kun je zien dat je helemaal de enige niet bent. Aangezien de andere puberteitskenmerken (schaamhaar, begin borstgroei) wel al aanwezig zijn zal dit zeker nog wel achter komen.
Je kunt ook eens aan je mama of oma vragen wanneer dit bij hen kwam, vaak is het genetisch bepaald hoe laat dit ongeveer komt.

Groetjes
Lot
Nee huisarts niet nodig ieder lijf is anders als je wil Kun je geloof ik bij de huisarts laten meten wanneer je ongeveer ongesteld wordt weet ik niet zeker ben ook maar een mens huisarts is niet echt nodig
Reputatie 1
Badge +1

Hee, ik wil hier nog op reageren, ondanks dat het lang geleden is geplaatst. Nee, dit is niet raar. Iedereens lichaam werkt anders en hier is niks tegen te doen. Het kan liggen aan je moeder, was die het laat of juist niet, alles heeft invloed.  Stress kan soms ook een rol spelen, maar dit merk je soms niet. Sommige mensen zijn pas op hun 16e/17e ongesteld, vaak krijg je dan ook borsten, of iets ervoor al. Maar het kan ook zijn dat je altijd kleine borsten houd en dat is helemaal oke!

Ik zelf ben 14 en nu 1 jaar ongesteld en heb Cup A70. Ook niet veel en ja ook ik ben er onzeker over, omdat je meiden ziet met Cup C of D van je eigen leeftijd. Je kan er helaas niks aan doen, het komt vanzelf,  echt waar! Mocht het nou rond je 17e of 18e er nog niet zijn, check dan bij je huisarts even. 

Maar maak je niet te veel zorgen (ook voor de mensen die dit nu lezen/teruglezen omdat ze dit ook hebben: het komt goed, je lichaam is echt wel normaal en jouwn tijd komt nog, bedank me later maar ;) 

xx

Reageer