Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

15 en cup aa

• 2 januari 2014
  • 6 reacties
  • 696 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi.

Ik ben 15 jaar en heb cup aa, heel klein dus.
Alleen het ergste is ook nog eens dat mijn rechter borst haast nog kleiner is en dat valt ook erg op in mijn t-shirts.
Ik wil op zich wel vulling dragen maar we gaan over 2 maandjes zwemmen en dan is het een beetje raar
als ik dan ineens niks heb. Is er een manier om je borsten sneller te laten groeien?
Ik ben bang dat ze niet echt groter worden.

6 reacties

Als je aan de gang wilt met hormonen zou ik zeker eerst naar de huisarts gaan en dan hopelijk doorverwezen worden naar het ziekenhuis, volgens mij zitten daar namelijk nog best wat risico's aan vast, maar ik ken zat meisjes van mijn leeftijd (ook 15) die nog zeer weinig hebben, gewoon niks van aantrekken, je mist niks, waarschijnlijk komt het vanzelf nog wel.
Maar zoals ik al zei; als je echt bezorgd raakt (bij het verschil in grootte) kun je het bij je huisarts voorleggen.
xx
Meid dat gaat niet bij iedereen even snel, ze groeien nog heel lang door en die ongelijkheid is niks raars heeft iedereen.;)
Waarschijnlijk produceert je lichaam te weinig oestrogeen, waardoor (onderandere) je borsten zich niet ontwikkelen. Ben je soms al wel ongesteld? Je kunt opzich wel hormonen slikken, maar dan wordt meestal oestradiol toegediend. Zelfs als je die hormonen zou slikken, levert dit geen groot resultaat op in twee maanden. 

Of dit honderd procent veilig is weet ik niet, want het kan misschien je hormoonhuishouding aantasten, maar aangezien het toch door een arts moet worden voorgeschreven, kun je hem/haar hierover een vraag stellen. Meer vragen? Ik help graag

R1
Ik ben aziatisch, en het ligt dus ook mede daardoor dat ik een kleine cup heb.. maar toch baal ik er wel van. Bedankt voor jullie reacties. 
Misschien komt dat nog? Sommige zijn gewoon wat later met deze dingen. ik denk dat het heel goed mogelijk is dat ze nog groeien hoor. je ben 15 je zit midden in de puberteit dus. ik ben ook 15 en nu ineens bezig met een flinke groeispurt. en ik ben al redelijk lang in vergelijking met mijn vriendinnen. xd
achja, maar zo zie je maar dat dat bij iedereen anders is. no worries laat je lichaam zijn gang gaan 😉
het is normaal dat de een kleiner is dan de ander,
ik heb daar ook last van, maar dit trekt van zelf bij

Reageer