Vraag

14 jaar en alcohol


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

 

Ik ben een meisje van 14 jaar ( bijna 15 ) en ik heb tot nu toe 1 keer alcohol gedronken. We hadden flessen safari en rode vodka enzo en dat gingen we dan mixen met fanta en cola. Ik vond het lekker en ook heel gezellig. Ik durfde toen niet zoveel te nemen, bang om dronken te worden ofzo. Maar nu weet ik hoe het voelt enzo en we gaan binnenkort weer gezellig drinken. Maar nu weet ik niet hoe veel ikdan durf te drinken. Hoeveel kan ik nemen zodat ik niet dronken wordt maar wel gewoon gezellig aangeschoten? En hoe schadelijk is dit?


19 reacties

Hoi

 

Probeer voor het drinken goed te eten, pasta bijvoorbeeld, en tussen de alcohol door voldoende water te drinken. Hoeveel alcohol je op kan hangt af van je tolerantie, maar die kan ik moeilijk voor je bepalen. Less is more hier: probeer niet te veel te drinken. Licht aangeschoten zijn kan geen kwaad, maar in een erg dronken bui doe je weleens dingen waar je spijt van krijgt. 

 

Hebben jullie voor na het drinken een veilige slaapplek, zodat jullie niet half dronken nog naar huis moeten fietsen? Dronken op de fiets gaan zitten is namelijk gevaarlijk, en op sommige plekken zelfs illegaal. 

 

Gr. Kenshin

Hallo FleurHelptIedereen :)

Luister nu even niet naar Kenshin, je moet gewoon niet drinken. Je kunt er schade van oplopen en een ontwikkelingsachterstand krijgen door het nuttigen van teveel alcohol. Ik raad je het af om alcohol te gaan drinken. Je kunt misschien wat anders gaan drinken?

-TheMightySlayer <3

Hoi

 

Probeer voor het drinken goed te eten, pasta bijvoorbeeld, en tussen de alcohol door voldoende water te drinken. Hoeveel alcohol je op kan hangt af van je tolerantie, maar die kan ik moeilijk voor je bepalen. Less is more hier: probeer niet te veel te drinken. Licht aangeschoten zijn kan geen kwaad, maar in een erg dronken bui doe je weleens dingen waar je spijt van krijgt. 

 

Hebben jullie voor na het drinken een veilige slaapplek, zodat jullie niet half dronken nog naar huis moeten fietsen? Dronken op de fiets gaan zitten is namelijk gevaarlijk, en op sommige plekken zelfs illegaal. 

 

Gr. Kenshin

Hoi Kenshin,

 

Bedankt voor je tips :) En ja we hebben een veilige slaapplek, we mogen allemaal blijven slapen namelijk, dus we hoeven niet meer op de fiets! 

Hallo FleurHelptIedereen :)

Luister nu even niet naar Kenshin, je moet gewoon niet drinken. Je kunt er schade van oplopen en een ontwikkelingsachterstand krijgen door het nuttigen van teveel alcohol. Ik raad je het af om alcohol te gaan drinken. Je kunt misschien wat anders gaan drinken?

-TheMightySlayer <3

Hoi, 

 

Ja ik weet het, drinken is slecht. Maar ik zelf denk altijd gewoon : Geniet van het leven, en doe gewoon wat je wilt doen. En dit is wat ik wil, omdat het altijd zo gezellig is met mijn vriendinnen, en ik wil dit natuurlijk echt niet missen want ik drink ook maar sws 1 keer in het halfjaar ofzo. Dus vind dat het wel mag :)

TheMightySlayer heeft een punt. Niet drinken is het beste, en het gezondste. Zeker op jouw leeftijd, wanneer je hersenen extra vatbaar zijn voor schade. Als je echter toch besluit te drinken, doe je het best op een volle maag, met water tussendoor, enzovoort. 

 

Gr. Kenshin

Hallo FleurHelptIedereen :)

Je kunt het ook gezellig hebben zonder alcohol. Mijn advies: wachten tot je 18 bent.

-TheMightySlayer <3

Fun zonder alcohol kan zeker. Ik drink bijvoorbeeld nooit, maar heb het gewoon gezellig met mijn vrienden die wel drinken. Die vrienden zijn echter al achttien voorbij. 

 

Gr. Kenshin

Fun zonder alcohol kan zeker. Ik drink bijvoorbeeld nooit, maar heb het gewoon gezellig met mijn vrienden die wel drinken. Die vrienden zijn echter al achttien voorbij. 

 

Gr. Kenshin

Hoi Kenshin,

 

Ik vind het gewoon moeilijk om te weigeren als het me aangeboden wordt. En er zijn ook al anderen van me leeftijd die 1 x in de 2 weken drinken en ik doe het maar 1 keer in het halfjaar

Hallo FleurHelptIedereen :)

Je kunt het ook gezellig hebben zonder alcohol. Mijn advies: wachten tot je 18 bent.

-TheMightySlayer <3

Ja ik snap je. Je hebt natuurlijk ook echt helemaal gelijk. Maar is het echt zo erg om 1 avondje te drinken?

Hallo FleurHelptIedereen :)

In 99.5% van de gevallen gebeurd er vrijwel niks van eventjes een avondje drinken maar jij kunt net de pech hebben dat je tot de 0.5% behoord waarbij iets ergs gebeurd.

En je zei dat andere vrienden iedere 2 weken drinken, als je vrienden cocaine gaan nemen, ga jij dan ook meesnuifen voor de gezelligheid?

-TheMightySlayer <3

Hallo FleurHelptIedereen :)

In 99.5% van de gevallen gebeurd er vrijwel niks van eventjes een avondje drinken maar jij kunt net de pech hebben dat je tot de 0.5% behoord waarbij iets ergs gebeurd.

En je zei dat andere vrienden iedere 2 weken drinken, als je vrienden cocaine gaan nemen, ga jij dan ook meesnuifen voor de gezelligheid?

-TheMightySlayer <3

Hoi,

 

Ten eerste wat kan er voor ‘ergs’ gebeuren? ben ik erg benieuwd naar

Ten tweede is cocaine  iets heel anders dan drinken. Dat kun je niet met elkaar vergelijken. En ik zou dan zeker weten niet meedoen want dat lijkt me niks.

Wanneer je dronken bent, kunnen er dingen gebeuren waar je spijt van krijgt. Misschien verklap je per ongeluk het geheim van een vriendin, misschien zoen je per ongeluk iemands vriendje, of misschien val je, en kom je met je hoofd tegen de punt van een tafel aan. Zo’n dingen zijn snel gebeurd als je dronken bent. 

 

Ook alcohol kan zware schade aanrichten. Je hersenen zijn op deze leeftijd nog in de groei, wat ze extra kwetsbaar maakt voor hersenschade veroorzaakt door alcohol (of drugs). 

 

Gr. Kenshin

Wanneer je dronken bent, kunnen er dingen gebeuren waar je spijt van krijgt. Misschien verklap je per ongeluk het geheim van een vriendin, misschien zoen je per ongeluk iemands vriendje, of misschien val je, en kom je met je hoofd tegen de punt van een tafel aan. Zo’n dingen zijn snel gebeurd als je dronken bent. 

 

Ook alcohol kan zware schade aanrichten. Je hersenen zijn op deze leeftijd nog in de groei, wat ze extra kwetsbaar maakt voor hersenschade veroorzaakt door alcohol (of drugs). 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

 

Ten eerste ben ik met vriendinnen die geen geheimen voor elkaar hebben dus geheim verklappen kan niet. Ten tweede zijn er geen jongens dus ik kan ook niet iemands vriendje zoenen. En ten derde we gaan in een tent en zetten geen tafel neer dus eigenlijk komt alles dus goed! 

 

En het is ook helemaal niet mijn bedoeling om dronken te worden natuurlijk 

In mijn ogen kan er nog steeds een hoop misgaan. Je kan namelijk soms verrast worden door de snelheid waaraan je dronken kan worden. Het ene moment ben je helder, en het volgende weet je niet meer wat je doet. 

 

Wat ik jammer vind aan alcohol, is dat de dag na het drinken vaak verpest is. Dan heb je namelijk weleens een kater, waardoor je hevige hoofdpijn en misselijkheid kan gaan ervaren. 

 

Waar staat die tent? Ergens in een tuin? Het lijkt me verstandig om dicht bij iemands huis te blijven, liefst met volwassenen in de buurt, voor moest er wat gebeuren. 

 

Het beste zou zijn niet te drinken, maar doen jullie dat toch, zorgen jullie best voor zo veel mogelijk veiligheid. 

 

Gr. Kenshin

Hallo FleurHelptIedereen :)

En waarom wil jij alcohol drinken? 

-TheMightySlayer <3

In mijn ogen kan er nog steeds een hoop misgaan. Je kan namelijk soms verrast worden door de snelheid waaraan je dronken kan worden. Het ene moment ben je helder, en het volgende weet je niet meer wat je doet. 

 

Wat ik jammer vind aan alcohol, is dat de dag na het drinken vaak verpest is. Dan heb je namelijk weleens een kater, waardoor je hevige hoofdpijn en misselijkheid kan gaan ervaren. 

 

Waar staat die tent? Ergens in een tuin? Het lijkt me verstandig om dicht bij iemands huis te blijven, liefst met volwassenen in de buurt, voor moest er wat gebeuren. 

 

Het beste zou zijn niet te drinken, maar doen jullie dat toch, zorgen jullie best voor zo veel mogelijk veiligheid. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

 

Ja de tent staat bij een vriendin in de tuin. 

En ik snap wat je bedoeld met ‘ het beste is om niet te drinken ‘ maar mijn enige vraag was hoeveel in kan drinken om wel aangeschoten maar niet dronken te zijn en ik vroeg niet om advies waarom ik het niet moet doen..

Hallo FleurHelptIedereen :)

En waarom wil jij alcohol drinken? 

-TheMightySlayer <3

Hoi, 

 

Het is niet iets wat ik perse wil. Maar wel ben ik er gewoon nieuwsgierig naar. En mijn vriendinnen vinden het ook wel leuk om uit te proberen dus ik doe gezellig mee!

Hallo FleurHelptIedereen :)

Schadelijke tips geven mag niet op het forum dus die tips zul je hier waarschijnlijk niet ontvangen. Ik raad je gewoon aan om niet te gaan drinken, ook al drinken je vriendinnen wel. Als zij cocaine snuiven doe jij toch ook niet mee waarschijnlijk?

-TheMightySlayer <3

Hallo FleurHelptIedereen :)

Schadelijke tips geven mag niet op het forum dus die tips zul je hier waarschijnlijk niet ontvangen. Ik raad je gewoon aan om niet te gaan drinken, ook al drinken je vriendinnen wel. Als zij cocaine snuiven doe jij toch ook niet mee waarschijnlijk?

-TheMightySlayer <3

Hoi, 

 

In heb in een bericht hiervoor al tegen je gezegd dat ik cocaine iets heel anders dan alcohol vind, en dit is dus niet met elkaar te vergelijken. 

 

Ik drink ook al helemaal niet omdat mijn vriendinnen drinken, ik ben niet onder groepsdruk ofzo. Maar ik wil het gewoon graag ontdekken. Als je nu weer gaat zeggen ‘ je kan beter niet drinken!!! ‘ hoef je niet meer op dit bericht te reageren..

Reageer