Beantwoord

13 Jaar en 1 zaadbal in balzak

  • 4 January 2020
  • 24 reacties
  • 1866 Bekeken

Badge
  • Weet de weg
  • 18 reacties

Hoi, ik ben 13 jaar oud.
Ik heb maar 1 zaadbal in mijn balzak, is het iets om  over zorgen te maken of komt de 2de zaadbal uiteindelijk in mijn balzak? Want ik weet niet of dat zo is?
Mvg.

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 January 2020, 18:18

Bekijk origineel

24 reacties

Normaal wel, je kan ook proberen om hem eruit te duwen maar het kan pijn doen. Als je ballen beginnen groeien en hij is nog niet in de balzak, moet je naar een dokter gaan. Als je het ziet zitten kan je het tegen je ouders zeggen.

Hi clue,

 

ik heb het ff voor je opgezocht.

Via het linkje kom je op een website met info hierover:

http://www.allesoverurologie.nl/aandoeningen/niet-ingedaalde-teelbal/kinderen

 

Meestal ziet de schoolarts het wel, als je op school gecontroleerd wordt. Ik weet niet of je ooit bij de schoolarts bent geweest?

Ook gebeurt het wel eens dat ballen, die eerst naar beneden in je zak waren gegaan, terug omhoog gaan. Dan is het ook wel handig om er even naar te laten kijken.  Vaak komen die ballen wel weer terug naar beneden, zag ik op die site/in de video, maar soms moet de dokter er even bij 'helpen’.

Het is voor de vruchtbaarheid wel beter als allebei je ballen in je zak zitten.

Ik zou het dus gewoon even bij de huisarts navragen en dan weet je precies waar je aan toe bent. Nu kunnen ze er wsch nog wel iets aan doen, denk ik.

Heb je altijd maar 1 bal in je zak gehad of is die van jou ook weer omhoog gegaan? Of weet je het niet?

 

Groetjes,

M&M's

 

 

Dat had ik ook toen ik ongeveer 7/8 jaar was, ik moest toen wel geopereerd worden. Lijkt mij het beste om naar je huisarts te gaan

Badge

Ik denk dat ik wel kan wachten todat ik in de pubertijd kom, want dat ben ik namelijk nog niet. Als de bal dan nog niet in mijn balzak zit dan zal ik naar de dokter gaan..
mvg

Badge

Normaal wel, je kan ook proberen om hem eruit te duwen maar het kan pijn doen. Als je ballen beginnen groeien en hij is nog niet in de balzak, moet je naar een dokter gaan. Als je het ziet zitten kan je het tegen je ouders zeggen.

Hoe doe ik dat?

Bij mij deden m’n ouders voelen bij m’n lies dus ergens naast je piemel voelen en beetje zoeken. En dan probeer je hem voorzichtig naar beneden te drukken. Kan idd beetje pijn doen. Ik zou niet wachten tot je verder in de puberteit zit. Suc6 laat je weten of het gelukt is

Badge

Bij mij deden m’n ouders voelen bij m’n lies dus ergens naast je piemel voelen en beetje zoeken. En dan probeer je hem voorzichtig naar beneden te drukken. Kan idd beetje pijn doen. Ik zou niet wachten tot je verder in de puberteit zit. Suc6 laat je weten of het gelukt is

Oke ik zal het proberen, maar ik ben ook besneden trouwens. Dus de doktoren hebben dat vast wel gezien, verder weet ik het niet

Besneden of niet maakt niet uit

Badge

Besneden of niet maakt niet uit

Oke, kun je uitleggen hoe veel pijn het ongeveer doet?

Alsof je je ballen voorzichtig ergens tegen aan stoot

Badge

Alsof je je ballen voorzichtig ergens tegen aan stoot

Oh dus dat is niet echt heel pijnlijk

Als die in de buurt van je balzak zit niet echt, voel je het zo zitten of niet?

Badge

Als die in de buurt van je balzak zit niet echt, voel je het zo zitten of niet?

Nee, ik weet niet precies waar het is. Maar ik heb gelezen dat de helft van de jongens die dit hebben dat de teelbal in je puberteid nog naar beneden zakt

Misschien kun je eens kijken op Senseo.info

 

 

Misschien kun je eens kijken op Senseo.info

@Jaap06,

goeie site, echt wel

maar vooral voor als je van een kopje koffie houdt, denk ik.

Sorry, das echt heel flauw van mij, maar die grap moest ik ff maken.

 

Ik snap wel wat je bedoelt:

https://sense.info/nl/

ik heb ff rond gekeken , maar kon er niet zo snel iets over vinden daar.

 

Maar, ze hebben ook 'hulp & advies’ daar, zie

https://sense.info/nl/hulp-advies

dus miss kun je (TS) daar je vraag stellen aan een deskundige. Dat kan per chat, mail of telefoon. Hopelijk kunnen ze je daar verder helpen. Ben benieuwd naar wat ze zeggen.

 

Anders kun je altijd bij de huisarts terecht.

 

Zelf zou ik, denk ik, het liefst zo snel mogelijk weten wat er aan te doen is.

Dan ben je van die onzekerheid af.

 

Groetjes,

M&M's

Clue is het al gelukt?

Badge

Clue is het al gelukt?

Nee

Voel je hem niet?

Hoi, ik ben 13 jaar oud.
Ik heb maar 1 zaadbal in mijn balzak, is het iets om  over zorgen te maken of komt de 2de zaadbal uiteindelijk in mijn balzak? Want ik weet niet of dat zo is?
Mvg.

Hoi clue

 

Ik zou daarmee naar de huisarts gaan die zal dan voelen en kijken waar de bal is 

Badge

Hoi, ik ben 13 jaar oud.
Ik heb maar 1 zaadbal in mijn balzak, is het iets om  over zorgen te maken of komt de 2de zaadbal uiteindelijk in mijn balzak? Want ik weet niet of dat zo is?
Mvg.

Hoi clue

 

Ik zou daarmee naar de huisarts gaan die zal dan voelen en kijken waar de bal is 

Hey, ik heb het nog is geprobeerd. ik voel hem en hij zit dichtbij mijn balzak

 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi clue, is het gelukt?

Badge

Hoi clue, is het gelukt?

Nee, lukt niet

Hoi clue, is het gelukt?

Nee, lukt niet

Dan zou ik toch maar naar de dokter gaan dit zal niet fijn zijn maar ja..... 

Reputatie 1
Badge +4

Hey @clue is het gelukt ben benieuwd 

 

Reageer