Vraag

13 jaar= 1m en 60 cm= 7x sporten= 29kg

  • 28 May 2018
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai
Ik ben E
Ik ben 13 jaar
Ik heb een lengte van 1,60 en een gewicht van 29 kg
Ik ga fietsend naar school (20 km in totaal, dus heen en terug)
Ik sport daar naast 7 x per week: 3x volleybal, 3x zwemmen en 1x hardlopen
Ik eet altijd om 7 uur s'morgens en 6 uur s'avonds
Tussen door drink ik altijd wel, maar heb ik nooit trek.
Mensen op school en zwembad kijken/wijzen mij altijd na omdat ik best dik ben.
Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik heel dun ben maar ik vind van niet, al die vetlaagjes mag je bij niet zien, die moeten weg.
Als ze bij mij op school mij chips aan bieden zeg ik altijd "nee dankje hoeft niet" en dan maken ze allemaal een opmerking "word je daar dikker dan dat je al bent van?" dit vind ik rot opmerkingen

Dit topic is gesloten

3 reacties

Hoi!

Ik begrijp niet precies wat jouw vraag is, maar volgens mij heb je ondergewicht. Opmerkingen dat je overgewicht zou hebben slaan nergens op. Kan je met de personen die die opmerkingen maken praten? Als ze je chips aanbieden, zijn ze misschien bereid naar je te luisteren, en kunnen ze begrijpen hoe vervelend de opmerkingen voor je zijn.

Het is belangrijk drie maaltijden per dag te eten en genoeg te drinken. Ook al heb je geen honger of zin, is het goed iets te eten, desnoods iets kleins. Je kan een salade maken, daar heb je veel variatie in.

Als je zeker wilt weten of je een gezond gewicht hebt, kan je naar de huisdokter gaan. Die kan vaststellen of jouw gewicht overeenkomt met het gezonde gewicht voor jouw leeftijd en lengte. Voor het geval je gewicht niet gezond zou zijn, kan de dokter advies geven i.v.m. het behalen van een gezond gewicht. De dokter kan je zekerheid bieden.

Groetjes
x
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Volgens mij heb jij zwaar en zwaar ondergewicht. Heb je wel echt vetrandjes of denk je deze te zien? Bedenk dat je maar 29 pakken suiker weegt. Het lijkt me verstandig naar de dokter te gaan.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Zoals ik al zei in je 2 andere topics ben je een zwaar ondergewicht iemand. Je weegt veels te weinig voor iemand op zo'n leeftijd Je BMI is 11.3
Je bent veel te licht voor je lengte

Je zou eigenlijk nu +/- 40 Kilo moeten wegen wil je een gezond bmi hebben.

Daarom is het raadzaam dat je zo snel mogelijk contact opzoekt met de huisarts!

Gr: Mr.S