Zo iets doms gedaan

• Praat goed mee
  • 132 reacties
Heey,

Naast mijn andere topic zit ik hier erg mee

Oké ik ga het vertellen, ik ben net naar een website geweest voor tieners die kunnen chatten zonder registratie, gewoon omdat ik zin had om te chatten toen we begonnen was het heel normaal de vragen waren bijvoorbeeld hoe oud ben je p? etc (hij zijn zelf eerst hoe oud) maar daarna kwamen we in een heel diep gesprek, we hadden het bijvoorbeeld over zelfmoord en zelfharm, hij zei dat hij een boek aan het schrijven is over dat. Dat hij ernstig depressief was. Hij had liefdesverdriet omdat dat meisje op wie hij verliefd was haar examen gehaald heeft, en dus ook niet meer terug komt. Kortom hij heeft bijna al z'n geheime verteld. En hadden we veel gemeen.

Ik heb tegen hem gezegd dat hij hulp moet zoeken, en dat heeft hij beloofd. En dat als ik contact met hem op neem dat hij extra motivatie heeft.

Ook zei hij dat hij graag een vriendin wilde.

Nu wilt hij graag met mij in contact blijven, toen ik zei dat ik bindingsangst had zij hij dat hij op mij zal wachten, hij heeft ongevraagd z'n snapchat en z'n mail gegeven zodat als ik er klaar voor was contact met hem kon opnemen.

Wat moet ik (nou alweer) doen?

Xcelly

14 reacties

ik kan heel uitgebreid vertellen wat ik vind en wat ik zou doen maar ben zelf echt een appart geval met me overthinking en thoughts ;p wat ik bijvoorbeeld zou doen is hem zeggen dat je liever geen contact wil en wil je dat wel dan zeg je hem dat gewoon. neem geen overhaaste beslissingen en denk realistisch na. doe ook geen dingen die jij niet wilt of na overtuiging van hem. doe wat jij het best lijkt om te doen but dont do shit you dont like. en voel je niet verplicht of iets om bijvoorbeeld contact met hem te moeten hebben, imean als jij het liever niet hebt dan niet toch?
hoop dat dit iets hielp, ano
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

Als je contact met hem wilt moet je contact opnemen.

Onthoudt deze dingen (die je wss wel weet):
-Gebruik voor de zekerheid een anoniem e-mail adress.
-Geef hem verder geen privé gegevens tot je hem écht vertrouwt.
-Vertrouw hem pas als je weet dat hij echt hij is.
-Skype een keer met hem voordat je in het echt afspreekt.
-Stuur nooit naakt dingen van jezelf naar hem. Ookal vertrouw je hem.
-Zodra je het niet meer vertrouwt, meteen stoppen.

Gr. Pin
Wat PIN en ANONIEMPJE045 zeggen ben ik het mee eens, als het echt ernstig wordt, zeg het dan tegen je ouders 🙂 die worden miss eerst een beetje boos op je, maar ze zullen niet boos blijven! goodluck!
Heey,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik Heb hem mijn snapnaam geven, en hij weet nu hoe ik eruit zie en ik weet hoe hij eruit ziet. Hij heeft me verteld dat hij heel onzeker is en zelfmoord wilt plegen, hij zegt namelijk dat hij mishandeld is en gepest etc een moeilijk leven dus, hij is daardoor zegt hij zwaar depressief. Hij vraagt mij om hulp omdat ik de enige ben die hij vertrouwd. Hij heeft mij ook gevraagd of ik z'n vriendin wilde zijn. Zelf vind ik dit een overhaaste beslissing, omdat ik hem niet leuk vind. Ik heb ook gezegd dat hij eerst van zichzelf moest gaan houden voordat hij van een ander gaat houden.
Hij zij daarbij dat hij mij gelukkig wilt maken en dat hij alles zou willen doen voor mij, hij denkt zelfs dat ik de ware voor hem ben omdat ik hem begrijp hoe hij zich voelt...

Voor alle duidelijkheid. Ik vind hem niet leuk en hij past niet bij mij, ik wil hem alleen maar helpen.

Dit begint langzaam gewoon op een dramaserie te lijken!

Please help me! :,(

Xcelly
Heeejj,
Ik snap helemaal wat je bedoelt, had precies hetzelfde een maandje terug met n jongen. Hij wilde ook zelfmoord gaan plegen en sneed zichzelf enzoo. Hij kende me ook amper (hij had via insta mn nummer gevraagd) en na een dag appen vond hij me ook al leuk (dachtie). Omdat ik hem ook alleen maar wilde helpen, zei ik dat ik voorlopig niks wilde en na een paar dagen hield hij vanzelf op met tegen me te praten.... Lekkere liefde is dat:P Als ik jou was, zou ik t gwn maar ff aankijken, je hebt echt kans dat hij het toch niet echt meende, dat hij meer een pleister op de wond nodig had..

Heeel veel succes in elk geval verder en the best of luck Xx
Heey,

Hij blijft contact met me zoeken, en zegt de dingen waarmee hij zit, ik denk dat hij gewoon erge liefdesverdriet heeft en daardoor zelfmedelijden heeft en in een depressie is gekomen.

Ik heb gezegd dat hij een account moet aanmaken bij de kindertelefoon en dat hij naar een website toe moet om te praten over z'n zelfmoord.

Ik blijf het raar vinden dat hij mij zo snel vertrouwd.

Wat als straks alles gewoon nep is?
Dan ben ik mijn tijd gewoon aan het verdoen aan hem om hem te helpen, ik kan het niet over m'n hart krijgen om hem dan gewoon te laten

Of wat als alles echt is?
En ik denk dat het nep is dat zou ik mijzelf nooit kunnen vergeven wat hij doet met zichzelf terwijl ik degene ben die wat had kunnen doen...

Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Helpen? Of laten?

Xcelly
Als alles echt is dan ben ik blij dat ik hem kan helpen
Laat t allemaal aan je ouders weten, die weten altijd een oplossing!!!
Reputatie 7
Badge +19
Heb je hem al gespot op het forum? Als in, je herkent een verhaal in de zijne? Of je weet welke username van hem is? Of hij heeft 't gezegd? Dan weet je misschien wel of het al beter gaat?

Ik weet niet of je het 100% kunt vertrouwen, maar dat weet je nooit. Jij kent hem beter dan ik. Wat zegt je gevoel? Ik snap dat je hem niet zomaar wilt 'achterlaten', stel dat het toch echt is? Maar hij kan niet van jou verwachten dat jij hem de put uit trekt. Je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen ofzo.

Als je hem echt wilt helpen en je vertrouwt hem, spreek dan af. Eerst even Skypen, voor de zekerheid. Ga naar een openbare plek. Neem vrienden mee, of informeer mensen waar je bent en hoelang enzo. Dan is 't wel veilig. Misschien kun je uiteindelijk mensen in zijn directe opgeving informeren?

Luister naar je gevoel!

Gr. Pin
Heey,

Voor de mensen die het interesseren, ik heb geen contact meer met die jongen, hij gebruikte mij alleen voor aandacht, wat ik jammer vind omdat ik door m'n verleden geen jongens toe laat in m'n leven, (ik heb namelijk geen enkele mannelijke figuur in m'n leven gehad na m'n vader die streng is en weinig thuis) het is voor mij een grote stap geweest om echt iemand weer binnen te laten, maar die jongen heeft dat verpest. Natuurlijk zullen niet alle jongens zo zijn en dat weet ik maar alsnog.

Xcelly
Zoiets kon ik je gelijk vertellen.

Snap ook niet waarom je je er zo aan gaat binden.

Je kent de persoon niet eens, alleen als een fictief persoon waar je je wat bij voorsteld die vaker letters en zinnen naar je toe stuurt.

Dan kun je je beter binden aan iemand die echt bestaat.

Zoek toch contact met iemand in de buurt. Is toch veel makkelijker, dan al dat drama van zelfmoord en liefdesverdriet etc.

Iedereen heeft zo zijn problemen maar als je naar dat soort sites gaat kun je het wel degelijk verwachten of niet? ;)

Gr.
Heey B.P

Ik snap wat je bedoelt dat het echt waanzinnig dom is om naar zo'n site toe te gaan.

Maar aan de andere kant kan ik je ook vertellen dat niet iedereen makkelijk vrienden maakt en sociaal niet zo ontwikkeld is als de rest. Het probleem is denk ik ook dat ik niet zo snel vrienden kan maken of durf maken omdat ik misschien veel dingen heb meegemaakt (wat niet allemaal in mijn topics staan). Ik gedraag me veel volwassener dan kinderen van mijn leeftijd, ik heb nooit echt een kind kunnen zijn omdat ik voor m'n zusje moest zorgen.

Haha ik snap ook dat niemand drama in z'n leven wilt, maar ja toch gebeurt het en moet je er voor blijven vechten no matter what.

Xcelly
Ps ik praat heel veel over m'n verleden maar dat heeft mij gemaakt tot wie ik nu ben

Reageer