Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Woonplaats ongewild vrijgegeven

Hoi, ik had een profiel op een site, daarop heb ik mijn woonplaats niet vermeld.

Nu zat ik pas te chatten op die site en was ik niet aan het praten maar kon ik wel alles zien. Twee mensen waren medebeheerders van die site en zeiden tegen elkaar dat ik erg stil was, je kan namenlijk zien of diegene online is.

De een zei toen tegen de ander: ja ze is zo oud. En zei daarna dat 'Ergens' (dat heb ik als woonplaats ingevuld) ___*mijn woonplaats___ was. Nu waren er maar 3 mensen in de chat namenlijk die twee beheerders en ik. Maar ze hebben mijn gegevens wel vrijgegeven, ik ben daar dus op in gegaan dat ik niet wil dat ze dat doen omdat ik het niet heb gezegd omdat ik ook niet wil dat iemand het weet. Toen hebben hun dus gezegd:"Ja, een beetje nerd kan dat zo achterhalen hoor. En als je op internet geef je al je gegevens vrij" Maar mij lijkt dat ze helemaal het recht niet hebben om het vrij te geven. Daarbij kan een 'beetje nerd' dan ook die chat terug lezen.
Ik vraag me aan of het strafbaar is wat ze hebben gedaan. Want mijn gegevens zijn ongewild vrijgegeven, weet iemand wat ik moet doen?

2 reacties

Ik heb net de regels doorgepluist op die site en dit stond er ook:
Andere gegevens die je invult dienen alleen voor de invulling van je profiel (deze zijn overigens niet verplicht).
___*naam site*___ zal alle informatie verkregen van haar bezoekers, onder geen enkele reden noch voorwaarde aan derden doorgeven, enkel indien we verplicht worden door een overheidsinstantie of wanneer wij melding maken van misbruik bij de politie.

Dit hebben ze dus WEL gedaan, zijn ze nu aanklaagbaar?
Ik heb de member die het heeft vrijgegeven ermee geconfronteerd alleen die zegt nu dat het niet aan derden is doorgegeven, het was alleen tussen de members en mij. Dat houdt dan in dat het niet fout was. Maar in principe is het op internet gezet toch? De chat is toegankelijk voor IEDEREEN. Mét en zonder account. Als er iemand was binnen gekomen had diegene het ook kunnen zien.

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen