Vraag

Windows licence?

  • 14 January 2020
  • 15 reacties
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik krijg nu het bericht dat mijn windows licence verloopt op 20 januari 2020. Hoe los ik het op zonder naar dat bedrijf te bellen want ik was zeg maar 7 toen ik deze laptop kreeg en ik weet dus niet de licence code voor Windows 10. Ook nog een vraagje erbij, wat gebeurd er als deze windows licence verloopt? Sorry, ik ben echt slecht met computers...

-Dr8gon99


15 reacties

Badge

 

Hey,

Waarschijnlijk heb je Windows 7 zoja Dan kan dit artikel je helpen( en meestal zit de code op de onderkant van je laptop) : 

Windows upgrade 

 

Hi Dr8gon99,

 

Sorry voor de late reactie :joy:

 

Misschien kun je iets met de info uit de linkjes:

https://www.esdstore.nl/blogs/microsoft/de-licentie-van-windows-verloopt-binnenkort-hoe-lo/

hier staan actuele posts, dus wie weet staat daar de oplossing voor jou bij.

 

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/windows-licentie-verloopt/6ad9a0e8-9c09-43cc-87e3-028f9b3e73dd

bovenstaande topic/link is weliswaar uit 2016, maar komt van microsoft zelf, dus die info zou sws juist moeten zijn. Ik weet alleen niet of het jouw probleem op kan lossen. Maar misschien helpt het je wel verder. Anders kan iemand uit jouw omgeving (familie/vriend) het probleem met deze info voor jou oplossen.

 

Btw ik heb niet alles gelezen op die sites, omdat ik niet weet wat precies voor jou van toepassing is.

 

Misschien kan ik je later nog verder helpen, als je nog aanvullende info post of er sws nog vragen over hebt.

 

Succes alvast.

 

Groetjes,

M&M's

Nee, ik heb al een aantal jaar windows 10 maar hij geeft sinds de jaarwisseling aan dat hij vanaf 20 januari verloopt. Ik stuur jullie eventjes een screenshot ervan: http://prntscr.com/qnlswg

Die OEM-key is van Windows 8.1 en ik heb het eventjes geprobeerd maar dan geeft hij dat het niet de juiste code is voor deze versie van Windows.

-Dr8gon99

Hi Dr8gon99,

 

ik heb op het moment niet superveel tijd, maar vond nog wel een ander artikeltje voor je.

Daar werd ook gesproken over (voorheen) windows 8.1. Misschien kun je zelf even kijken of je er iets mee kunt.

 

https://www.seniorweb.nl/clubs/windows/11854/licentie-verloopt

 

Groetjes,

M&M's

Ok, maar ik kan zeg maar niet bellen met die fabrikant want 2 redenen: Deze laptop is al 6 jaar oud, en mijn telefoon is al een tijdje dood.

-Dr8gon99

Hi,

Misschien heeft iemand anders een telefoon?

Dan heb je iig kans om dichterbij een oplossing te komen.

 

Je zou dan je laptop mee kunnen nemen naar een vriend of familielid en daar je laptop aansluiten op de wifi/internet en dan eventueel (indien nodig) die ander de belkosten vergoeden?

 

Kun je daar iets mee?

 

Ik weet ook niet of je computer er na 20 januari helemaal mee op houdt of dat ie na die tijd nog wel te gebruiken is, dus…. ik zou er niet al te lang mee wachten.

 

Groetjes,

M&M's

naja, als je windows afloopt gebeurd er niks ernstig, er komt rechtsonderin te staan dat het verlopen is en af en toe krijg je een melding ervan

verder zal je bepaalde onbelangrijke functies niet kunnen gebruiken

naja, als je windows afloopt gebeurd er niks ernstig, er komt rechtsonderin te staan dat het verlopen is en af en toe krijg je een melding ervan

verder zal je bepaalde onbelangrijke functies niet kunnen gebruiken

 

weet je dat zeker?

Ik kan me voorstellen dat dit het geval is als Windows de ondersteuning van die versie staakt, dus geen nieuwe updates meer geeft. Dat kan gevolgen hebben voor de veiligheid, maar ik kan me dan wel voorstellen dat de versie blijft werken.

 

Ik ben niet 100% zeker of dit ook het geval is bij een versie met (kennelijk) een beperkte licentietijd, om het zo maar te zeggen.

 

Je kunt natuurlijk gewoon gelijk hebben, maar ik zou het niet weten.

 

Bedankt iig voor je input.

 

Groetjes,

M&M's

@M en Ms als ik het goed begrijp heeft hij W10, die blijft nog een tijdje.

dan loopt zijn licentie af/sleutel.

beetje als je jaar abbonement bij een verneging,  moet je die verlengen.

 

alleen ik heb t op me pc, ik kan gwn alles alleen af en toe een melding

Hi Dr8gon99,

nog één ultieme poging om je weer op weg te helpen. Ik hoop dat deze zonder al te veel problemen zelf te doen is. Je hebt dan wel een geldige Windows 7 of 8.1 licentie nodig, volgens mij. Maar die had je toch? Je zei iets over 'Die OEM-key is van Windows 8.1’ 

Beschrijving staat op deze site:

https://www.gratissoftwaresite.nl/upgraden-naar-windows-10-nog-altijd-gratis-met-mediacreationtool-januari-2017

Als ik het goed begrepen heb, is voor jou een schone installatie van Windows 10 de optie. Maar lees alles eerst ff goed door en desnoods vraag je er hulp bij van iemand, die wat meer ervaring heeft met dergelijke dingen. Een backup maken van bestanden, die je niet kwijt wilt raken, is altijd handig. Misschien niet  strikt noodzakelijk, maar beter iets dubbel hebben, dan helemaal niet meer. Dit geldt  natuurlijk niet voor amputaties enzo en andere vervelende ongemakken :joy: . Daarvan is eentje al niet leuk. Je snapt wel wat ik bedoel, denk ik.

Succes ermee!

 

@ronald2001 ,

dankjewel en ik las net ook zoiets via het linkje hierboven

 

Groetjes,

M&M's

Hi Dr8gon99,

 

is het al opgelost en hoe heb je dat gedaan?

 

Groetjes,

M&M's

Nog niet, ik heb zeg maar niemand thuis die echt verstand heeft van computers, dat is het probleem, ik heb nog 2 weken aangezien ik ergens op de site heb gelezen dat de eerste 2 weken je computer iedere 3 uur opstart en na die 2 weken krijg je een berichtje dat je iets moet repareren.

-Dr8gon99

uhm, dat hoort hij niet te doen?

hij zal je alleen een melding geven elke keer dat je opstart dat je licentie verlopen is en dat is het

Dat stond althans op de website van windows. Hij is morgen verlopen.

-Dr8gon99

Nog niet, ik heb zeg maar niemand thuis die echt verstand heeft van computers, dat is het probleem

-Dr8gon99

 

Nou ja, iig succes ermee. Ik ben benieuwd of het lukt allemaal.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer