Wil ik offline blijven?

  • 23 July 2019
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Badge
Hoi jij die dit leest,

Ik ben een paar dagen terug een week op kamp geweest met Scouting. Je moest je telefoon inleveren, je mocht er eens om de 2 dagen op je telefoon voor een halfuurtje. Slechte WiFi, jammer weer. Na die week, kreeg ik mijn telefoon terug, klaar om weer verslaafd te worden. Het is nu vier dagen later, en ik heb dat ding nog niet gebruikt.

Maar nu het tweede deel van mijn verhaal.

Ik heb soort fanaccount, en je snapt dat denk ik wel dat je dat moet ''bijhouden''. Een paar keer in de week posten, story up-to-date houden, met je internetvrienden DMen etc.

Nu ik mijn telefoon terug heb, heb ik niet de behoefte om dat allemaal weer op te pakken. En ja, het is vakantie, dan zou je misschien denken: ''Is toch juist leuk, kun je lekker actief blijven!'', maar ja, daar heb ik nou juist geen zin in.

Ik heb niet het gevoel dat ik er echt mee wil stoppen, als in definitief. Maar wat moet ik zeggen tegen mijn volgers? Wil ik na die break nog wel verder? Moet ik überhaupt een break nemen?

En ik snap ook wel dat het allemaal voor de lol is en dat ik me niet zo dik moet maken, maar ik ben ook gewoon benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen.

Joejoe,

Beyourselfandcarryon

3 reacties

Hoi beyourselfandcarryon,

ik had vroeger ook een soort fanacount waar ik ook heel druk mee bezig was, toen mij telefoon kapot ging was ik de eerste dag een beetje verveeld. De dagen erna beviel het me wel en boeide het me niet of me telefoon nog werkte. Toen heb ik een bericht gestuurd naar mijn fanacount en heb alles eerlijk gezegt, dat ik er heel druk mee was en her best lekker voelt als je dat niet aan je hoofd hebt. Mensen vonden het natuurlijk jammer maar ze snapten mij wel.

Hopelijk heb je hier iets aan,
Groetjes maaktnietuit
Badge
Hoi @Geen_Naam ,

Ten eerste wil ik je bedanken voor je reactie!

En ja, dat herken ik. Nu ik erover nadenk krijg ik ineens een flash-back van voor het kamp. Ik was eigenlijk mijn dag aan het vol maken door op Instagram te zitten en posts te maken. Na een tijdje voelde ik me daar niet meer goed bij.

Als ik weer zin heb, dat zal ik het weer oppakken. Maar dan zoals jij zegt, gewoon wat minder.

Groetjes,

Beyourselfandcarryon
Hey,

Ik vermoed dat de balans (nog) niet gevonden is. Ken je dat gevoel dat je soms aan iets begint, bijvoorbeeld dat je opeens heel veel boeken wil lezen nadat je nooit een echte lezer bent geweest? Dan lees je de eerste twee dagen honderden boeken, en daarna stop je abrupt. Na een tijdje vind je de balans en lees je een boek per week.

Geldt dit ook voor jouw fan account? Op internet zijn mensen vaak actief, misschien té actief. Hetzelfde geldt voor videogames. Als je helemaal geen zin meer hebt, moet je stoppen, maar ik zou vertellen dat je er even geen zin in hebt en dat je een pauze houdt. Later zul je misschien nog af en toe posten, maar wel minder.

Groetjes,

Geen_Naam

Post Scriptum

Je kunt dingen die je normaal op je telefoon doet ook niet online meer doen. Je agenda kun je gewoon bijhouden op papier. Schrijven kun je in een dagboekje.

Reageer