Wie kent een instelling die kan helpen?

• 20 oktober 2013
  • 2 reacties
  • 348 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Heey even een korte kennismaking, Ik ben Amroth (Schuilnaam)
En ik ben 16 jaar maar goed dat doet er niet toe,

Ik ken nogal veel mensen via internet omdat ik een rpg forum bezit maar mijn punt is, 30% van die mensen is deprisief / Pro Ana / en word gepest.
Ik probeer ze uit mn eigen ervaringen (en dat zijn er nogal veel)  te vertellen dat ze hulp moeten zoeken en t niet enkel bij mij moeten houden want ik kan vrijwel niks anders dan een luisterend oor zijn en tips geven maar in de meeste gevallen durfen ze niet.
Zo word een meisje van 13 bijvoorbeeld gepest door haar hele klas en zelfs mishandeld, heeft ze een verkrachting achter de rug (toen ze 9 was), Een heel erg laag zelfbeeld en eet ze al dagen niks.
En ik snap ook dat ze de mentor niet durven aan te spreken of Buro Jeugdzorg (Bjz is niet aan te raden) is er een andere instelling die haar kan helpen? want ik weet het ook niet meer.

2 reacties

nou bij ons op school is het zo dat in de 2e bijna niet en in de 3e niet meer gepest werd. maar het is natuurlijk niet normaal dat je daarop moet wachten. sommige scholen hebben ook een vertrouwens persoon misschien kan ze daar naar toe? maar dat pesten op laten lossen door lerearen het ik zelf ook slechte ervaringen mee. ik denk dat dit een lastig probleem is. 

ik wens je veel succes
Via school kan je doorverwezen worden naar verschillende instanties, ook via de huisarts. Als je nadrukkelijk aangeeft dat je liever niet naar jeugdzorg wilt (heb ik ook gedaan, heb er slechte ervaringen mee) zoeken ze iets anders voor je. Momenteel loop ik bij Propersona en ondanks de lange wachtlijsten bevalt het me tot nu toe aardig.
Liefs van mij.

Reageer