Vraag

Welke telefoon heb jij?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Misschien een beetje een rare vraag, omdat hij zo simpel is, maar ik kon nergens op het forum een niet-verouderde topic hierover vinden. Maar

Welke telefoon heb jij & heb jij hem zelf gekocht of (deels) gekregen.

Bij mij op school/werk hebben vooral veel mensen een Huawei of een iPhone, Samsungs zijn niet zo populair. Ik heb zelf een Samsung Galaxy A3 (2017), maar die batterij is na 2 jaar nou echt zodanig slecht dat ik er aan zit te denken om een nieuwe OnePlus te kopen. Die A3 had ik gekregen, maar voor een nieuwe telefoon willen mijn ouders €150 bijleggen, de rest moet ik dan zelf betalen.

Ben benieuwd wat jullie hebben!

41 reacties

hai

ik zeg alvast dat ik kwa apparatuur een verwent nest ben 😂

ik heb 2 telefoons.
ik heb een samsung s7 en een s9.
ik hoef geen euro te betalen van me abonnement of me telefoon zelf. zo lang ik niet ga roken betaald me vader 1x in de 2 jaar een gloed nieuwe.

maar de meeste mensen die ik ken moeten hem voledig betalen... mijn ouderste broer en me zus moeten het altijd al hun eigen telefoon betalen.

groetjes
bella
hoi, ik heb zelf een telefoon die niet zo bekend is en wel best goedkoop(heb hem zelf gekoch), namelijk wiko view. mijn vorigen telefoons wat ik had gekregen waren allemaal niks een lg wat maar in totaal 1app op kon en dus heb ik zelf een telefoon gekocht
Hey,

Ik heb sinds in naar de brugklas ben gegaan (ik zit nu in de tweede) een nieuwe telefoon, een Samsung Galaxy J5 2017. Mijn ouders hebben hem voor me gekocht in combinatie met een abonnement bij een provider, dus ze betalen per maand een bedrag voor mijn telefoon en een bundel.

Na twee jaar heeft mijn telefoon ook kuren gekregen (denk aan minder goede batterij, lijnen over mijn scherm met dode pixels et cetera) en mijn ouders hebben gezegd dat ik een nieuwe telefoon voor mijn verjaardag moet vragen.

Een tip, als je ouders een nieuwe telefoon hebben kan je de oude telefoon overnemen. Wij bewaren ze altijd, misschien bij jullie ook?

x.
ik heb een huawei mate 20 lite
Badge
Nokia 6.1 2018
Heyo,

Ik ben altijd al iemand geweest die letterlijk elk jaar of om het half jaar een nieuwe telefoon koopt. Ik betaal ze trouwens allemaal volledig zelf.

Ik heb momenteel 3 telefoons die nog werken en ik gebruik er zelf 2.

Ik had eerst de honor 5, 2 jaar geleden. Dat was een hemelse telefoon echt zo ongelooflijk goed. Helaas tijdens de vakantie meegenomen op de boot en daarna van de boot laten vallen zo naar de zeebodem.

Daarna kocht ik de LG G5 en dat was een hele grappige telefoon je kon de batterij eruit schuiven, echt heel verslavend. Daar heb ik 1 jaar meegedaan.

Eind vorig jaar kocht ik de Huawei mate 20 pro en de Huawei mate 20. Ik wou eerst gewoon kijken welke beter en het geld waard was, maar toen gingen we op vakantie en daarna moest ik de telefoons beiden wel betalen. Super fijne telefoons waren het. Vooral de pro maakte echt hele mooie foto's.

Dit jaar kocht ik in januari de Huawei p20 pro. Geen idee eigenlijk waarom, maar hij zag er wel gaaf uit.

En uiteindelijk kwam in februari/ maart de Samsung Galaxy S10 uit. Nou ja ik moest toch van abonnement veranderen dus ik verkochte de Huawei mate 20 en de mate 20 pro en van dat geld kocht ik de Samsung Galaxy S10+.

Dus die gebruik ik momenteel ook. Echt dit is een top toestel, lekker groot, batterij gaat makkelijk 2 dagen lang mee, ook met intensief gebruik. Ik laat me telefoon om de dag op. S ochtends is die 100% en als ik ga slapen is die 53%. En als de batterij nou is leeg is, dan laad je hem 10 min op en er zit zo weer 20% bij. Echt super. Muziek is ook echt super mooi vooral als je de Dolby atmos aanzet.

Zoals ik al zei dus, ik betaal me telefoons allemaal zelf. Me ouders betalen echt niks. Ik heb een abonnement bij Telfort momenteel. Bundel van 10.000mb, onbeperkt sms en bellen, kost wel wat namelijk €38,- per maand en ruim €350 euro bij betalen.

Je denkt zelf aan een Oneplus. Dat is zeker een hele goede telefoon merk. En zijn zeker ook aan te raden. Huawei telefoons zal ik maar voor een tijdje links laten liggen. Na de botsing tussen Amerika enzo. Geen android versie meer, geen recente updates.

See ya!
Spookyzx
Hey,

Durf je daar niet met je ouders over te praten?

Nou, dat maakt verder niets uit. Ik vertel liever niet mijn telefoon, omdat mensen mij dan kunnen herkennen. Ik heb in ieder geval een zwarte android.

Apple vinden sommigen te duur en te veel gericht op uiterlijk, maar een voordeel is dat het niet van google is en je google dus niet alles van je weet. Omdat Apple zo mooi is allemaal wil je misschien nog meer kopen, bijvoorbeeld bijbehorende oordopjes, etc. Dat is het verdienmodel van Apple.

Android telefoons zijn relatief goedkoop en kunnen ook mooi zijn, denk maar aan samsung, maar er is heel veel keuze. Misschien vinden sommigen die keuze niet fijn. Ook kun je meer met je telefoon doen qua instellingen. Dat maakt het voor sommigen leuk, maar voor anderen ingewikkeld. Én google weet zowat alles van je en kan zo betere advertenties aanbieden. Dat is het verdienmodel van Android.

Wordt het trouwens geaccepteerd op dit soort dingen te vragen? Ik heb ook een paar vragen over bepaalde zaken waarvan ik eigenlijk dacht dat dat niet mocht op dit forum. Maar goed, ik heb zelf ook een topic gemaakt over een meisje, maar toch. Dit heeft niet echt met 'leven' te maken ook al is een telefoon iets wat toch wel bij het dagelijkse leven hoort.

En dit is ook niet een heel populair topic, meer voor erbij, denk ik, want hij is ook al een maand oud en heeft niet zoveel reacties. Ik vind het niet zo erg dan, hoor.

Ik denk overigens dat een androidtelefoon met een goede prijs-kwaliteitverhouding het beste is voor mensen die uiterlijk of cookies niet een big deal vinden. Mijn telefoon was iets meer dan 200 euro's geloof ik en werkt goed. Het is gewoon een mobiele telefoon.

Ik denk trouwens dat het niet moeilijk is om een mobiel te kopen die beter is dan een samsung galaxy a3, wat denken jullie?

Groetjes,

Geen_Naam
hey geen_naam

ik geef je totaal gelijk haha.
je kan idd heel snel een beter telefoon kopen dan een galaxy a3.

en wat je zij over dat je bij samsung de instellingen helemaal naar je eigen kan maken. en dat leuk voor mensen kunnen zijn. je hebt voledig gelijk bij mij haha. ik ben zo iemand die z'n telefoon vaak reset om gewoon te spelen met de instellen en iemand die voor omgeving de telefoon voledig installeert.

zo als ik al zij van dat ik het leuk vind om met me telefoon te spelen... ik heb net 10 minuten geleden even mijn telefoon gereset gewoon om dat ik me verveel 😂

oke dit voegt echt niks toe aan dit topic

oohja ikbenik128 ik bedenk me net als ie een goeie goedkope telefoon van samsung zou willen moet je naar de J serie kijken. bijna me hele klas + me oma hebben een J. maar als je grote spellen wilt spelen moet je wel echt een duurdere zo als 1 uit de s maar dan moet je wel nieuwer dan de s6 doen want ze stoppen op een gegeven moment met update.

misschien is ie nu toch nog nutig 😂🤔

groetjes
bella
Hey!

Ik ben altijd een tech enthusiast geweest. Ik heb gewoon een gevoel voor tech. Ik heb laatst de nieuwste OnePlus telefoon gekocht. De OnePlus 7 Pro. Ik had hiervoor de OnePlus 3. Is het he totaal waard! Geen notch of hole punch zoals bij de Galaxy S10 (De S10 is alsnog een sterke concurrent.). Snelste software die je maar kunt krijgen op Android. Echte aanrader!

-Robin
Hey,
Ik heb zelf ook 2 jaar Samsung Galaxy A3 (2017) gehad, heb hem helemaal zelf betaald.
Nu heb ik een maandje een nieuwe, Samsung A40. Ook zelf betaald.
Hey,

Ik heb nu mijn telefoon 3 jaar en omdat het mijn eerste telefoon is hoefde ik hem niet zelf te betalen maar als ik hem nu voor mijn verjaardag zou kopen dan zouden mijn ouders ongeveer 100 euro geven en dan zou ik de rest zelf moeten betalen en als ik hem bijvoorbeeld nu zou kopen dan zou ik alles zelf moeten betalen. Maar ik heb nu samsung galaxy s6 maar dat is echt geen aanrader omdat hij naar een jaar al steeds vast liep en de baterij snel leeg is. En je moet hem heel vaak opnieuw opstarten omdat de camera he tdan niet doet en af en toe zijn er ook een paar dagen dat mijn telefoon , en mijn zus heeft dezelfde en die heeft dat ook, heel vaak uizichzelf opnieuw opstart echt zo ongeveer 30 keer in een uur mischien nog wel vaker en nee dat is nie toverdrefen.

Groetjes,
Lise
Ik zelf heb een S7 edge

Maar als je naar goedkopere toestellen opzoek bent (de dus is nu ook rond de 300,-. )
Ik raad je een Nokia 8.1 aan of pocofone F1
En van Xiaomi mijn favoriete goedkope telefoon merk een mi 9 aan alleen weet de prijs momenteel niet
Badge
Ik heb een iPhone 7. Ik moest hem 50% zelf betalen.
Ik heb een, niet lachen, een flip phone.

mijn ouders gunnen mij geen smartphone.
niet dat ze het niet kunnen betalen maar ze willen het gewoon niet.

echt stom want op school word ik er ook om uitgelachen.
Hey,

Mijn eerste telefoon was een samsung galaxy core 2, het was de oude telefoon van mijn vader. Hij kocht een nieuwe dus ik mocht die hebben. Mijn pa had hem 3 jaar gebruikt en ik daarna nog een jaartje en toen liet mijn zusje hem in de wc pot vallen en heb ik hem in het reist gelaten voor heel veel maanden haha

ik kreeg daarna de I phone s4 van mijn moeder (nu gebruikt mijn zusje die) mijn moeder had hem 2 jaar?? gebruikt en ik daarna nog een jaar volgens mij.

Ik heb uiteindelijk mijn eigen telefoon eind groep 8 gekregen voor de middelbare school. die gebruik ik nu al iets minder dan 3 jaar denk ik.

en alle telefoons die ik heb gebruikt werken nog redelijk haha

xx Darlingyou
Ik had een iphone maar die is tussen de auto deur gekomen en helemaal krom gebogen (echt heel dom ik weet het) 😂 Nu heb ik een Samsung Galaxy A50 niet zelf betaald
Ik heb een Xiaomi pocophone F1 zelf betaald🙄
Ik heb de iPhone XR 128GB (Product RED). Ik heb deze gekregen van mijn moeder omdat ik een nieuwe telefoon nodig had, ik had eerst een iPhone 6s. Ik heb een unlimited all abbonement van T-Mobile onbeperkt GB +Bellen voor 34 euro per maand (heb euro korting doordat ik mijn telefoon via hun heb aangeschaft.)
ik heb een samsung galaxy a5 2017 2e hands gekocht, ik heb 75,- betaald en mjn moeder 100,-
Reputatie 1
Badge +1
samsung A50 zelf betaald
Badge +1
Ik heb nu de Nokia 8.1. Ik heb hem zelf betaald. Hiervoor had ik nog een HTC one M8 die heb ik niet zelf betaald maar was de oude van mijn broer.
Badge +1
Ik heb een samsung galaxy S9. Zelf-betaald, zijn jullie te skeer voor :)
Dat iemand geen 600 euro aan een telefoon wil uitgeven betekent niet dat hij skeer is. Dat is het zelfde als je zegt dat als je geen Ferarri hebt dat je skeer bent. Sommige mensen willen er gewoon niet zoveel geld aan uitgeven.

HHi,
Ik heb een nokia 3 2017 ofzo. En ja, het is gewoon een smartphone en werkt met google. Ik vind het soms zo flauw dat mensen mijn telefoon te stom vinden ofzo. I mean, tis maar een telefoon! En ik vind deze phone gwn fijn werken en heb schijt aan wat andere ervan vinden.

Xx 

ik heb zelf een telefoon en een laptop die ik zelf heb gekocht ik zou je aan raden om een huwawei p smart 2018n hij is niet zo heel duuur namelijk 150 dus dan kunnen je ouders dit ook betalen en de telefoon werkt ook goed mijn vorige dat was een huwawei uit 2017 en die ging 3 jaar mee maar naar mate was hij verouderd maar 3 jarar is de normale levensduur van een huwawei

Heyy,

Ik heb een iPhone 8 

Een Macbook Air 

En uhh tja dan hebben we ook nog 2 andere Mac 's en nog 3 iphone’s maar die zijn dan ni van mij hahah dus uh tja je ziet dat ik dus heel veel van Apple heb😅 ik vind dat ik best wel verwend ben want ik kreeg die Mac en iPhone van m'n ouders🙂 maar ik raad zeker iphone aan 😉

Reageer