Wat vinden jullie dat dit fb icoon betekend

• 23 maart 2015
  • 7 reacties
  • 259 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Jullie kennen het allemaal wel, de blauwe tum
http://www.slashgear.com/facebook-messenger-gives-you-short-videos-bigger-thumbs-13333458/

Daar staat een afbeelding aan het begin voor als je niet snapt waar het overgaat

Maar wat betekend het, ik hoor sommige mensen zeggen dat je er mee aan wil geven dat je niet verder wil praten over dat onderwerp (conversatie killer zoals k )
en andere dat het gewoon een vind ik leuk / vind ik ook betekend.

7 reacties

Ik snap het niet wat je bedoelt maar ik kan ook niet link openen... Dus sorry, ik kan je niet helpen.
Zo'n duimpje kan inderdaad betekenen dat je wil stoppen met een gesprek (in feite hetzelfde principe als de hele tijd 'ok' antwoorden).
Maar over het algemeen betekent het duimpje 'vind ik leuk'.
En hoe weet ik wat het betekend

De context was dat ik zei : "Moet je niet weer inslaap vallen bij je proefwerk"
En toen was het antwoord dus die mooie blauwe duim
Badge +17
Perhaps Facebook felt its users needed a way to show intense pleasure at a post, reply or whatever. It still has to give users a way to show displeasure, however.

Facebook vond dat de gebruikers een manier moesten hebben om intenst genot op een post of antwoord etc. te geven. Het heeft ook nog steeds de neiging een minachting aan te tonen. even samengevat

Je weet wat het betekent naar aanleiding van de context, de situatie en de persoon. Dit kan je meestal ook wel aanvoelen.. In jouw situatie moet je het kunnen aanvoelen..
Dankje, dan was het denk ik in dit geval de conversatie killer
Badge +17
Dat kan ja. Dit betekent niet meteen dat hij/zij nooit met je wilt praten hoor, maar hij had gewoon op dat moment even geen zin in een gesprek 😉
Praat al langer met deze persoon , dus dat zit wel goed ,haha
Maar ik vroeg het me gewoon is af omdat ik hoorde dat het 2 betekenissen had

Toch bedankt voor je reacties

Reageer