Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Vrienden via Internet

• 30 november 2014
  • 3 reacties
  • 230 Bekeken

Hey

Ik ben een meisje van 13 en ik heb vorig jaar op fanpage[hyves] een meisje ontmoet die erg aardig voor me is. Maar ze heeft al een paar keer tegen mij en andere vriendinnen van fanpage gelogen over haar naam en foto`s. Nu hebben wij al gevraagt of ze een paar echte foto`s van haar wilde laten zien, en dat we haar echt niet zouden uitlachen ofzo en toen liet ze weer dezelfde foto`s zien die we al hadden gezien. Nu heb ik nog steeds contact met haar en nu laat ze wel nieuwere foto`s zien op bijvoorbeeld haar instagram. Maar ik ging ongeveer 2 weken geleden haar bellen met mijn vriendin en nu nam er een man op. We hebben ook nog nooit geskyped. Hoe zie je aan iemand die je hebt ontmoet via internet, of ze wel echt is of niet? 

3 reacties

Hoi,

Je zou kunnen vragen of ze een keer met een webcam wil chatten. Als ze constant met een excuus komt om dingen niet te hoeven doen, dan heb je kans dat diegene niet is wie hij/zij zegt, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Je kunt afspreken dat je op een bepaald moment met elkaar gaat bellen en als die man dan weer opneemt, dan weet je het relatief zeker, maar het kan ook zijn dat het haar vader of broer is.. Je kunt naar diegene vragen als die man opneemt.

xx
Badge +17
Dit kun je vrij makkelijk weten. Ze kan best één keer zeggen dat ze niet kan skypen ofso omdat ze geen tijd heeft. Maar als het dan vaker gebeurt, dat bijvoorbeeld d'r webcam twee maanden lang kapot is, of omdat de wifi het slecht doet, dan faked ze alles. Je moet dit op een gegeven moment ook zelf aan kunnen voelen.
Spreek anders een moment af waarop jullie zeker weten dat jullie kunnen bellen/skypen. Als ze dan toch niet op komt dagen, omdat ze het zogenaamd bijvoorbeeld 'vergeten' is, dan weet je ook eigenlijk al zeker dat ze nep is.
Hoi,

Probeer op je gevoel af te gaan, zodra je het gevoel hebt dat er iets niet klopt, dan klopt dit gevoel vaak.. Het hoeft niet zo te zijn, maar er is toch een reden dat je argwanend wordt..

xx

Reageer