Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Virus

• 29 november 2014
  • 8 reacties
  • 418 Bekeken

Hoii,

Ik heb een virus op mn laptop: Ik klikte vorige week op een filmpje op twitter en sindsdien heb ik een virus. Om de 10 min ofzoo opent er op google crome een nieuw tablad met een site, soms is het dat ik mn computer kan versnellen,soms sexmarktplaats. Dit is echt heel irri en ook best genant. Stel je voor dat ik mn laptop ff open laat staan en dan komt die sex marktplaats ineene en dan zien mn ouders dat! Maar mijn vraag is dus: hoe kom ik hier van af>?

Alvast bedankt xx

8 reacties

Hoi,

Als ik jou was zou ik het toch tegen je ouders zeggen, je kunt er dan bij vermelden dat je hier niet uit jezelf heen zou gaan en wat je hier hebt verteld over dat filmpje. Je ouders weten vast wel een oplossing.

xx
Download een virus scanner...
Badge +17
Je kunt natuurlijk een antivirus downloaden. Je moet dan één keer een scan uitvoeren en dan verwijderd die alle virussen. Die raad ik aan en het beste is een geverifieerde virusscanner. Je kan het desnoods ook tegen je pa zeggen, want ik denk wel dat hij een beetje verstand heeft van computers. Ik zelf zou weten hoe je dat virus kan verwijderen, maar dat is te ingewikkeld om duideiljk te maken via hier.
een goede malwarescanner vindt de meeste troep. Alleen antivirus is vaak niet genoeg.
Gewoon even een virusscanner laten draaien, daarmee zouden virussen weg moeten zijn. Mocht je er nog niet 1 hebben dan kun je die ook gratis downloaden
een virusdetector installeren. Vaak verwijderd deze virussen die op je browser gekomen zijn. 🙂
Misschien heb je (zonder het te weten) een extensie gedownload. Die moet je dan uitschakelen en verwijderen.
Typ chrome://extensions in je balk en dan zie je welke extensies je allemaal hebt.  Verwijder degene die er niet thuishoren.
Browser opnieuw installeren even bij je config scherm kijken naar onnodige programma's zoals ask toolbar enzo of maak een printscreen ervan dan kunnen we zelf zeggen wat onnodig is zoals ik kan dat zeggen want zorg zelf ervoor wat op mijn eigen laptop komt en wat niet. Eventueel adblocker downloaden 😉

Reageer