Vraag

Vind t internet leven fijner dan t echte leven

  • 15 February 2018
  • 6 reacties
  • 232 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke, zoals de titel al zegt: ik vind internet fijner dan t echte leven.
Ik voel me thuis op t internet, waar ik niet gepest word, waar ik allemaal BFF's heb, en waar ik me nooit alleen of buiten gesloten voel. In tegenstelling tot het echte leven waar ik gepest word, waar ik mar 2 BFF's heb, en iedereen sluit me buiten.

Ik probeer deze dingen aan mn moeder te vertellen, maar ze gelooft me nie.
Als ik zeg dat ik van yt filmpjes van o.a DHD en Linktijger kijk, voel ik me stukken beter en vrolijker dan als ik dat nie doe.
Dan nog t erge: mn moeder heeft me yt verbod gegeven! Of naja, niet echt, maar mag geen 'vloggers' kijken. Maar de enige die ik kijk zijn: Gamemeneer, xLinkTijger, DHD, ItzSyntrax en alle Twenty One Pilots YouTubers.
Verder vind mn moeder het niet goed als ik alleen thuis ben. Maar ik ben 15! (oke nog nie maar boeien).
Dus ik denk dat mn moeder me niet vertrouwd.


Steun is altijd welkom

Xx Alli

6 reacties

Zou jouw mentor iets aan het pesten kunnen doen?
"ik mar 2 BFF's heb"
Nouja, dat zegt niets.

"voel ik me stukken beter en vrolijker dan als ik dat nie doe."
Nouja...
Jezelf afsluiten van de werkelijkheid vormt een ontsnapping, geen oplossing.
Het internet is een vorm van communicatie en entertainment, geen beter werkelijkheid.
Zelf zul jij die werkelijkheid moeten aanpassen.
Hey!

Zoals menspersoon al zei zou ik met je mentor of een vertrouwenspersoon gaan praten over het pesten en buitensluiten.

Dat je moeder je een YouTube verbod heeft gegeven vind ik eerlijk gezegd onzin, ik ken je moeder natuurlijk niet maar ik denk dat ze misschien niet goed weet wat YouTubers doen en het daarom maar verbied. Je zou haar eens een filmpje van jouw favo Yter kunnen laten zien en uitleggen waarom je er zo graag naar kijkt. Het kan ook zijn dat je moeder YouTube heeft verboden omdat je er teveel naar kijkt dan zou je kunnen overleggen of je misschien een uurtje per dag mag kijken ofzo.

Dat je niet alleen thuis mag blijven op je 15e is ook een beetje raar volgens mij mag ik dat sinds ik 8 ben al, misschien heeft je moeder hier een goede reden voor of heeft ze ooit iets meegemaakt waardoor ze je niet alleen thuis durft te laten. Je zou hier eens over kunnen beginnen maar, het lijkt er gewoon op dat je moeder een beetje overbezorgd is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Hoi!

Je vindt het leven online fijner dan het echte leven. Je wordt gepest in je echte leven, en ik denk dat dat één van de grootste redenen is dat je je niet fijn voelt in je echte leven. Zoals @MensPersoon en @Reme4 voorstellen is dit met je mentor bespreken een goed idee. Er valt vast veel stress van je schouders als het pesten ophoudt.

Twee bff's lijkt me best fijn. Beter twee goede vrienden dan tien half-goede, niet zo trouwe vrienden, niet?

Ik vind het online soms ook wel fijner. Op dit forum bv. is iedereen vriendelijk tegen elkaar, als je een reactie plaatst word je daar vaak voor bedankt, als je een topic plaatst krijg je allemaal lieve reacties. In het echte leven zijn de meeste dingen die ik te horen krijg dingen als 'Hoe laat is het?' of 'Uit de weg!'.

Af en toe van die ontsnappingsmomentjes hebben op Youtube is ok, maar raak niet te geïsoleerd. De echte wereld is belangrijk.

Je moeder verbiedt je naar sommige Youtubers te kijken. Hoe controleert ze dat? Bekijkt ze je zoekgeschiedenis, of staat ze de hele tijd achter je? Dat tweede lijkt me heel zenuwslopend, dus ik hoop dat ze dat niet doet?

Je bent 14, en je moeder laat je niet alleen thuis blijven. Probeer eens een rustig gesprek te hebben over waarom ze dat niet wil. Als je haar vertrouwen wint, kun je misschien vaker alleen thuisblijven. Dat kan beginnen met maar een uurtje alleen thuis, en naarmate het vertrouwen van je moeder groeit, een dag alleen thuis. Breek het vertrouwen van je moeder niet door je onverantwoordelijk te gedragen, want gebroken vertrouwen is moeilijk terug op te bouwen.

Groetjes
x
Mijn moeder staat gelukkig nooit achter me als ik yt kijk (als in dat ze niet kan meekijken). (Gelukkig). Zij denkt dat YouTube mij alleen maar prikkelbaarder en depri maakt. Maar sinds ik geen yt meer mag kijken ben ik juist depri en prikkelbaar. Deels komt t door mn autisme maar t meest door t yt verbod. Verder keek ik alleen de ytbers die ik heb opgenoemd. En dan meestal de oudere filmpjes.
Mijn moeder denkt ook altijd dat als ik even achter de computer zit met oortjes in dat ik yt kijk.... maar zij zegt geen youtube, ik kijk dan ook geen youtube.

Het niet alleen thuis zijn komt denk ik doordat ze me niet helemaal vertrouwt.. zelf zegt mn moeder dat dat niet waar is, maar ik denk t wel. Verder wilt mn moeder dat ik maar een half uur per dag muziek luister, terwijl als ik muziek luister, dan ben ik meteen vrolijk
Het beste lijkt me om een compromis te sluiten. Jij gaat je vaak beter voelen door die Youtubevideo's, maar je moeder is bang dat ze je prikkelbaar en depri maken. Jullie zouden een bepaalde tijd kunnen afspreken die je per dag aan Youtube mag besteden. Zo heb jij je ontspanningsmomentje, en heeft je moeder zekerheid dat je niet te veel Youtube kijkt. Als jullie je allebei aan die afspraak houden, kan dat werken.

Voor dat alleen thuis blijven kun je vragen waarom en op welke gebieden jouw moeder je niet vertrouwt. Je kunt haar zeggen dat je eraan wilt werken, zodat je haar vertrouwen kan winnen. Misschien kan je moeder een paar goede argumenten voorleggen, en weet jij waar je dingen kunt doen om je gedrag te verbeteren, als dat nodig is.
Hoi,

Het internet leven is niet beter, het echte leven is gewoon niet goed genoeg. Dus wat je beter kunt doen, is de oorzaken aanpakken waardoor jij het echte leven niet goed genoeg vindt, ipv je tijd te spenderen in een online wereld.

Zoals @100divergent11 eigenlijk al zei, gedraagt iedereen zich toch wel anders op internet. De meeste mensen doen zich beter voor dan ze zijn of proberen iemand te zijn die ze liever willen zijn, etc. Het echte leven is eigenlijk veel interessanter als je blij bent met jezelf. Dan heb je geen behoefte aan een personage online.

YouTube is voor jou een ontspanning, maar je moeder denkt dat het je prikkels geeft. Je kunt haar idd de filmpjes laten zien en vertellen waarom dit jou helpt. Heb een goed gesprek met je moeder en vind een compromis.

Je kunt aan je moeder vragen waarom zij vindt dat je niet alleen thuis kan blijven. Misschien kunnen jullie daar ook iets over afspreken?

Gr. Pin

Reageer