Vraag

Tijdens het douche op mijn telefoon

  • 22 February 2018
  • 4 reacties
  • 1187 Bekeken

Ik was aan t douche en de telefoon was op mij gericht maar er zat wel een jas omgeen. Maar alsnog ben ik bang dst ik ben gefilmd kan dat? Aub iemand geef raad?

4 reacties

Hoi,

De kans is enorm klein dat iemand jouw telefoon heeft gehackt.
Dan is de kans nog kleiner dat iemand dan precies aan het filmen was.

Daarbij kan je camera niet door je jas heen kijken, dus no worries.

Ik ben hier ook altijd bang voor, maar ik principe is het ook zo: je camera kan alleen recht vooruit filmen, dus als jouw telefoon gewoon plat ligt op tafel, kan je camera alleen filmen wat er boven hangt.

Maaaarr, de kans is heel erg klein dat je telefoon is gehackt!

Gr. Pin
"kan dat?"
Nouja, als je niet onderdeel maakt van een risicogroep en je wordt niet geraakt met een sleepnetwetnet, dan denk ik het niet.
Daarnaast zijn zowel veiligheidsdiensten als groeperingen/individuen meer geïnteresseert in data.
Hi Oumaaaass,

ik ben er niet zeker van wat je precies bedoelt met je vraag.

Als je vraag is of je door je eigen telefoon die in je jas zat stiekem gefilmd kunt worden, dan hebben @Pin en @Menspersoon die vraag hierboven volgens mij duidelijk beantwoord.

Maar als je bedoelt, dat je toen jij onder de douche stond en om je heen keek een jas zag hangen of liggen waar tussen je de camera van een telefoon kon zien. En dat je je toen afvroeg of je op die manier door iemand anders gefilmd zou kunnen worden, dan is het een ander verhaal. Waar was die douche trouwens? Op school, sportclub, thuis of ergens anders?

Als iemand dus ergens een camera verstopt en die aan heeft gezet en jij komt dan toevallig voor de camera, dan kun je door de camera van die telefoon gefilmd worden.

Dus misschien kun je even zeggen wat je precies bedoelt.

Als je denkt dat je stiekem wordt gefilmd, dan zou ik bijvoorbeeld iemand waarschuwen die over de douche gaat. Als dat op school is kun je het de gymleraar vertellen of als je denkt dat de gymleraar het zelf gedaan heeft dan kun je beter iemand anders van school waarschuwen.

Je kunt sws voordat je het tegen iemand vertelt met je eigen telefoon filmen hoe de camera verstopt is en ook de spullen die in de buurt liggen. Dan heb je al een soort van bewijs. Als je met meer kinderen bent heb je meer getuigen.

Ik weet niet of je telefoon zomaar mag pakken en dan meenemen naar iemand van school, maar je kunt dan nog zeggen dat je die telefoon gevonden hebt en dacht dat iemand die kwijt was en dat je hem daarom hebt meegenomen.

Als het niet op school was, maar bij de sportclub moet je daar iemand van de club waarschuwen en hetzelfde doen.

Uiteindelijk kun je het bij de politie vertellen en de telefoon daar afgeven en die weten wel wat ze dan moeten doen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
M&M’s
Gewoon je telefoon niet meenemen tijdens het douchen zou ik zeggen. Of is een kwartier zonder telefoon teveel gevraagd?

Reageer