Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Telefoon opruiming

• 16 november 2014
  • 15 reacties
  • 517 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal! :)

Ik ben mijn telefoon een beetje aan het opruimen. Want wat een chaos zeg! Er staat allerlei onzin op en hij raakt telkens weer vol.
Ik heb nu wat liedjes en foto's verwijderd, maar het wil nog niet echt opschieten.

Nu mijn vragen:
- Hoe houden jullie je telefoon een beetje netjes (ik ben vast niet de enige die dat graag wil)?
- En welke categorieën geven jullie aan je apps? Ze staan nogal door elkaar bij mij.
- Hoe kan je liedjes en foto's op een micro sd kaart (???) zetten?
- En hoe zet je notities op je laptop? Ik ben altijd bang dat ik mijn telefoon kwijtraak. Dan verlies ik zo ongeveer mijn halve dagboek, dus hoe kan ik dat doen?
- Neemt Whatsapp echt zoveel ruimte in? Oftewel: Gaat het helpen als ik mijn kostbare gesprekken er af gooi?
- Verder nog leuke tipjes? :)

Alvast heel erg bedankt! Ik ben heel erg benieuwd, want ik weet gewoon niet zo goed waar ik kan beginnen met de opruiming. ;)

Xxx!

15 reacties

heeyy,

Hahah, ik herken je probleem, mijn mobiel is ook eenm grote chaos, maar ik zal eens kijken hoever ik je verder kan helpenn ;p.
- ik hou mijn telefoon (voor zover het lukt) netjes door ongeveer 1x in de week ofzo door mijn galerij te gaan en de foto's te verwijderen die ik niet meer hoef te bewaren. Met name door het mapje whatsapp images komen er elke week superveel foto's bij, die eigenlijk helemaal nergens voor van belang zijn en ook geen kostbare persoonlijke waarde hebben ofzo, dus daar kan ik elke keer al heel veel verwijderen. Dan knip ik ook altijd heel veel foto's van mijn paard, en ik wil eigenlijk ook nooit wat weggooien, maar als je eens goed gaat kijken zul je zien dat er zooo veel foto's tussen zitten die allemaal op elkaar lijken, dat ik toch ook in dat mapje elke keer heel veel foto's weg kan gooien. Naar mijn apps kijk ik denk ik ongeveer 1x in de maand enzo, en dan kijk ik per app hoe vaak ik hem ongeveer gebruikt zal hebben, en als dit heel veel is bewaar ik hem natuurlijk, maar als dit heel weinig is gooi ik hem meestal toch wel weg, want het kost alleen maar ruimte, en als ik hem echt ga missen kan ik hem altijd nog opnieuw downloaden.
- ik wilde bij de overgang van mijn vorige mobiel naar deze mobiel (samsung galaxy s3) ook alles overzetten. En nu zijn er dus blijkbaar zo'n dingen (sorryyy, maar ik weet niet meer hoe ze heten) waar je dan je sd kaart in kan doen, en die heeft dan een usb uitgang dus dan kun je die in je computer doen en dan zet je alles op je computer. En dan doe je je sd kaart waar je alles op wil hebben in de mobiel waar je alles op wil hebben staan, en dan doe je dus een kabel van je mobiel naar de computer en dan zet je alles van je computer naar je mobiel. En je kunt bij je instellingen van je mobiel als het goed is instellen wat je allemaal op de mobiel op wilt slaan en wat je op de sd kaart wil hebben. (okey, volgensmij echt een hele onduidlijke uitleg, maar hoop dat je er alsnog wat aan hebt haha)
- ik zou echt niet weten hoe je notities van je mobiel op je laptop kunt zetten, maar je kunt ze altijd in word overypen natuurlijk.
- van whapp zou ik echt niet weten of het zo veel ruimte kost, ik heb er persoonlijk nog nooit problemen mee gehad..

ik wilde verder nog even zeggen dat ik je echt op heel veel topics zie reageren en dat ik echt respect hebt voor wat je doet! Dat je altijd iedereen probeert te helpen enzo, echt super! Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt!

x
Hallo heyitsjustme!

Bedankt voor al je tips! Heel goed, hier kan ik wel wat mee! Er komen idd veel foto's binnen via Whatsapp! :p Okee, ik heb een idee wat je bedoelt hoor. Bij mijn micro sd kaart zat waarschijnlijk zo'n dingetje haha. Misschien is dat het! Hihi, ik heb wel meer dan 300 notities, ik verwijder er nu elke dag ééntje. Dus misschien kan ik ze straks wel overtypen. :) 

Ahw dat is lief! 🙂 Ik heb zeker wat aan je reactie hoor! 😃 Superbedankt!

Xxx!
Heyy @Bepostive

1.Je kan een app downloaden genaamd: Clean Matser
(Ik weet niet of die ook in de app store is) die ruimt overbodige rommel en het helpt echt heel goed!
2.Whatsapp gesprekken kun je naar je mail sturen
3.Notitie's kun je als goed is ook naar je mail sturen. Door het te 'delen' maar dan deel je het met je mail. Of je kan het kopieeren en het in je mail plakken.
4.Regelmatig foto's verwijderen
5.Overbodige apps verwijderen
6. Om al je foto's te verplaatsen kun je met een USB-kabel die je als goed is bij je telefoon hebt gekregen. Of als je een lader met blokje hebt kun je het uit einde in de pc stoppen en het andere in je telefoon. Dan moet je even wachten en staat het tussen je bestanden. En onderaan krijg je dan een naam van je telefoon. Dan klik je een mapje aan en kopieer je het mapje en plak je het in je mapje van je computer.

Groetjes Charlotte
Hee Charlotte,

Wat een goede tip van het mailen van Whatsappgesprekken! Dat ga ik echt doen! En ik heb even de belangrijkste notities een andere kleur gegeven, dus die ga ik mailen.
En die tip van foto's naar de computer heb ik gelijk even geprobeerd. 🙂 Het werkt inderdaad! Heel erg bedankt! Hier kan ik veel mee! :D

Xxx!
Hey,

Ik heb geen telefoon, dus ik heb dat probleem niet zo direct.

Ik print altijd alle foto's die ik wil bewaren. Die plak in in een boekje (samen met m'n quotes), en zo blijft dat overzichtelijk. Jij houd toch heel veel van quotes? Misscheinhelp dat ook om te voorkomen dat je je quotes kwijt raakt.
Sowieso, alles wat je print, kan je van je telefoon of gooien. Dat schilt ruimte, je kan alles in plakboeken of mappen bewaren.

xx
Hee Pheebz! :)

Wat een goed idee! Bedankt voor deze zondagmiddagbezigheid! Ik ga dit echt doen, het is zo leuk! :)
Je hebt gelijk, I love quotes!

Xxx!
Badge +17
Ik heb hetzelfde probleem als jij gehad. Ik bewaarde altijd al m'n foto's, voor het geval het ooit nog van pas zou komen. Zo'n 2 jaar lang heb ik dat gedaan, totdat m'n geheugen vol zat omdat er tienduizenden fotos in zaten. Toen bedacht ik me eens, heb ik nou echt de foto's ooit gebruikt, waarvan ik zei dat ik ze later misschien nog nodig zou hebben? En toen kwam ik tot de conclusie dat ik het nooit, echt nooit meer heb gebruikt. Daardoor kwam ik op het idee om al m'n whatsappfoto's, en tfoe dat waren er echt héél veel, te verwijderen. En nu nog, ik heb nooit één van al die foto's gemist. Misschien een idee voor jou om ook te doen?

Dit waren geen antwoorden op je vragen, maar gewoon even een tip/idee 😉
Hee TrustMe,

Je hebt gelijk. Via Whatsapp komt heel wat onzin binnen. 🙂 Weg ermee haha.
Thnx voor je reactie! 🙂 Fijne avond!

Xxx!
Badge +17
Hahaha graag gedaan, en jij ook fijne avond 😉
Hoi,

Wat herkenbaar zeg!! Ik had altijd mijn apps door elkaar totdat ik vergat waar alles zat en constant moest zoeken wanneer er weer nieuwe apps bij kwamen... Vanaf dat moment ben ik gaan ordenen. Ik doe de games bij elkaar, de sociale media bij elkaar, de informatieve dingen bij elkaar, etc. De belangrijkste apps kies ik uit en die zet ik op de eerste pagina, zodat ik daar het eerst bij kan.

xx
Hee LI-EF,

Wat een goede tip! Die had ik nog nodig hihi! :)
Dankjewel, ik zal er eens even wat moois van maken.

Xxx!
Hoi,

You're welcome! Als je er nog vragen hebt, hoor ik het graag 😉 Al denk ik dat je er wel uitkomt, je bent een slimme meid!!

xx
Haha, dat vind ik leuk om te lezen. 🙂 Ik denk niet dat ik nog vragen heb. Thnx!
Bedankt allemaal! Mijn telefoon is nu al heel wat netter! Het komt helemaal goed!
Tuurlijk, ik zeg enkel de waarheid ;)

xx
Hihi 😮. Wederzijds meis! Ik vind je wijs!

(Nu weer on-topic 😮, sorry MODs! 🙂.)

Reageer