Vraag

telefoon laten vallen

  • 4 October 2021
  • 6 reacties
  • 160 Bekeken

Badge

Hoii

 

ik had laatst 2 maanden geleden mijn telefoon laten vallen en er zaten wat barsten in. Mijn ouders waren toen heel boos. En ik heb hem 1 week geleden weer laten vallen maar dan wat erger. Ik durf dit niet aan mijn ouders te vertellen omdat ik heel bang ben dat ze weer super boos gaan worden, omdat dit de leen telefoon van mijn broer is omdat die van mij niet meer aan gaat. 


6 reacties

Hallo Anoniem222 :)

Direct vertellen. Ze gaan sws erg woedend worden naar aanleiding van je bericht maar ze zullen er toch achterkomen. Je kunt dan beter nu de woede incasseren dan nog een paar weken proberen het te verbergen en in spanning leven dat het ontdekt wordt, en dat het dan over een paar weken of dagen alsnog ontdekt wordt en dat ze dan ook heel boos worden omdat jij het hebt geprobeerd te verbergen voor je ouders.

-TheMightySlayer <3

Badge

Zoals hierboven beschreven is zal ik doen 

Haai Anoniem222,

Ik heb een keer in precies dezelfde situatie gezeten, leentelefoon kapot na 2 weken, oeps.. gewoon stomweg laten vallen. Ik durfde het niet te vertellen en heb het als volgt gedaan, niet helemaal eerlijk maar het werkte wel 🤣

Ik wachtte tot mama bezig was in de keuken of naar de kamer liep. Ik had dan mijn telefoon in mijn handen en deed alsof ik er op zat. Dan liep ik vlak langs mam heen zodat ze mij “aanstootte”. Toen liet ik de telefoon vallen en leek het dus een ongelukje waar mama bij betrokken was. Je doet dus gewoon alsof zij jou aangestoten heeft.

Niet dat het nodig was, want iedereen kom er wel om lachen. Een maand daarna was namelijk mijn telefoon wéér kapot, en toen had ik ook geen drama.

Eerlijk zijn is natuurlijk het beste, maar een leugentje voor eigen bestwil kan soms (dus niet te vaak!!)  geen kwaad 

Ohja, als ze heel boos zijn kan het ook helpen om ze vast voor te zijn. Dus stel je voor je verteld het verhaal, en je verteld er direct achteraan van hey ik snap dat jullie boos zijn, wat kan ik daar aan doen? Of hoe kan je helpen? 
Ik hoop dat je er wat aan hebt, laat maar weten hoe het afloopt!

X Loes

Badge

Hebben jullie een idee hoe ik het misschien zou kunnen vertellen want ik vind het gwn te lastig en ik durf niet echt

Badge

Ik heb het nog steeds niet durven zeggen ik heb wel iets bedacht ( beetje liegen) alleen ik weet niet de juiste tijd. En ik heb een oplossing bedacht maar ik weet gewoon niet hoe ik het zou moeten zeggen.

Reputatie 1
Badge

Hoi vertel het ze gewoon!

Ik heb dat ookal een paar keer gehad. En het luchte echt op.  (Mijn ouders werden een beetje boos)

Reageer